16 constănţeni cer unui hipermarket daune morale de aproximativ un milion de euro. Cine va avea ultimul cuvânt
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
13:43 21 08 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

16 constănţeni cer unui hipermarket daune morale de aproximativ un milion de euro. Cine va avea ultimul cuvânt

ro

05 Apr, 2018 00:00 4809 Marime text
Dosarul în care un hipermarket din Constanţa a fost chemat la judecată de mai multe persoane, care au solicitat daune morale de aproximativ un milion de euro, va fi trimis Curţii de Apel Constanţa. Şi asta pentru că oficialii hipermarketului au contestat decizia Tribunalului Constanţa prin intermediul căreia s-au admis în parte acţiunile formulate de către reclamanţi în contradictoriu cu hipermarketul. Pe cale de consecinţă, hipermarketul a fost obligat să plătească reclamanţilor sume cuprinse între 3.000 şi 5.000 de euro, cu titlu de daune morale. Oricare va fi decizia Curţii de Apel Constanţa, aceasta va fi definitivă.
 
În motivarea Tribunalului Constanţa se arată că „cei 16 reclamanţi au menţionat că în perioada 22 - 23 decembrie 2015 au achiziţionat diverse produse alimentare gătite şi comercializate la raionul/cantina Gastronomie din cadrul hipermarketului Auchan România SA, deschis în centrul comercial Maritimo Shopping Center Center, cum ar fi: musaca, produse din carne de pui (aripioare, piept de pui, pulpă de pui), pizza, cartofi prăjiţi etc. La scurt timp după ingerarea acestor produse alimentare, reclamanţii au început să se simtă rău şi au observat apariţia unor simptome precum scaune diareice, vărsături, greaţă, dureri abdominale, stări febrile“.
 
Reclamanţii au mai precizat că unii au fost trataţi la domiciliu sub strictă supraveghere medicală, însă cea mai mare parte au fost internaţi în Urgenţa Spitalului Clinic Judeţean Constanţa şi, ulterior, în cadrul Spitalului Clinic de Boli Infecţioase Constanţa.
 
Tot reclamanţii au arătat că tratamentul medicamentos a fost de lungă durată şi a constat în administrarea de medicamente, inclusiv antibiotice, alături de un regim alimentar extrem de strict. Ei au precizat că, urmare a analizelor de laborator la care au fost supuşi, s-a constatat că ar fi fost infectaţi cu „Salmonella“.
 
Reprezentanţii hipermarketului au formulat întâmpinare, prin care au solicitat respingerea acţiunii ca neîntemeiată, cu obligarea reclamanţilor la plata cheltuielilor de judecată, precum şi reducerea semnificativă a cuantumului despăgubirilor.
 
Mai mult decât atât, oficialii hipermarketului au arătat că „reclamanţii au sugerat că societatea Auchan ar fi vinovată de îmbolnăvirea acestora de gastro-enterocolită cauzată de bacteria Salmonella prin anumite corelări şi deducţii raportate la nişte bilete medicale de externare din spital şi la un proces-verbal contravenţional, fără a dovedi că ar fi mâncat de la magazinului Auchan (sectorul Gastronomie), în contextul lipsei bonului care ar fi atestat ca aceştia au achiziţionat pretinsa mâncare infestată cu Salmonella“.
 
„Susţinerea reclamanţilor că a fost realizat un control de către inspectorii sanitari în urma căruia ar fi reieşit din buletinele medicale prezenţa bacteriei Salmonella este falsă. În realitate, din controlul efectuat de către inspectorii sanitari şi buletinele de analize nu a reieşit că în alimentele preparate la Cafeteria magazinului Auchan (sectorul Gastronomie) era prezentă bacteria Salmonella. Prin urmare, nu există nicio dovadă prezentată de reclamanţi la dosarul cauzei care să justifice ca aceştia s-au îmbolnăvit de gastro-enterocolita cauzată de bacteria Salmonella prin fapta pârâtei.
 
În ceea ce priveşte prejudiciul pretins suferit şi cuantificat de reclamanţi, s-a apreciat ca este nu numai nedovedit, dar şi nerealist, întrucât, în realitate, nici nu se evaluează pretinsa vătămare a reclamanţilor, ci doar se stabileşte o valoare de satisfacţie care ar fi, în opinia acestora, într-o relaţie rezonabilă cu prejudiciul produs“, au mai arătat în faţa magistraţilor reprezentanţii hipermarketului.
 
Tot potrivit acestora, „în perioada 22 - 23 decembrie 2015, Auchan România a vândut cantităţi foarte mari de alimente preparate la Cafeteria magazinului Auchan (sectorul Gastronomie), iar în ziua de 22.12.2015, potrivit Raportului privind articolele vândute şi nr. clienţilor, au fost vândute 4.701 articole de preparate alimentare către 1.811 clienţi. În măsura în care ar fi existat o problemă legată de alimentele de la sectorul Gastronomie, pretinsele cazuri de gastro-enterocolită ar fi trebuit sa fie (…), şi nu doar 16 persoane, aşa cum se pretinde în cadrul acţiunii“.
 
„Din aceeaşi perspectivă a prejudiciului, pârâta a mai relevat că toate elementele invocate de reclamanţi ce ţin de argumentarea pretenţiilor de a fi dezdăunaţi cu suma totală de 850.000 de euro sunt foarte neconvingătoare, raportându-se doar la faptul că, timp de câteva zile, au fost internaţi în spital (doar o parte dintre aceştia), iar ulterior au urmat tratament medicamentos. Or, aceste elemente nu relevă o gravitate a suferinţelor reclamanţilor ce poate fi justificată cu astfel de pretenţii deosebit de exagerate şi nejustificate care să le asigure o satisfacţie rezonabilă pentru prejudiciul suportat.
 
Mai mult, raportat ca un criteriu de determinare a cuantumului despăgubirilor cu titlu de daune morale - la Ghidul pentru soluţionarea daunelor morale, se poate constata că valoarea medie generală a despăgubirilor acordate pentru daune morale pentru fiecare zi de îngrijire medicală necesară vindecării este de 474 de lei/zi acordată de instanţele judecătoreşti victimelor în raport de studierea şi centralizarea unui număr de 2.339 de decizii ale curţilor de apel din România.
 
Cu privire la fapta ilicită, pârâta a precizat că, deşi reclamanţii au susţinut ca ar fi săvârşit o faptă ilicită, aceştia nu dovedesc ce faptă a săvârşit. În realitate, Auchan România nu a comercializat niciun aliment alterat ce era infestat cu Salmonella, aspect dovedit cu buletinele de analize care atestă faptul că din probele prelevate de inspectorii sanitari nu este prezentă bacteria Salmonella“, au mai arătat reprezentanţii hipermarketului.
 
Amintim că Tribunalul Constanţa a dispus, în primă instanţă, obligarea hipermarketului să plătească reclamanţilor sume cuprinse între 3.000 şi 5.000 de euro, cu titlu de daune morale.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii