Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
14:18 25 10 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Profesor al Liceului Teoretic „Ovidius”, Victor Mihalașcu Directorul Centrului de Resurse pentru Educație Economică Constanța, premiat la Concursul național de creativitate didactică

ro

19 Jan, 2021 00:00 5843 Marime text

Creat în urmă cu 16 ani, pe 18 februarie 2005, de către un grup de profesori, Centrul de Resurse pentru Educație Economică Constanța (CREE Constanța) și-a propus să contribuie, la nivel local şi regional, la îmbunătățirea educației economice a tinerei generații, pentru a-i ajuta pe tineri să-şi dezvolte un mod de gândire şi abilități de acțiune adecvate economiei de piață.
Directorul CREE Constanţa este profesor Victor Mihalaşcu, totodată profesor la Liceul Teoretic „Ovidius” Constanţa (unde își are sediul acest centru), iar director asociat este profesor Cecilia Băraru (Colegiul Tehnic „Tomis” Constanţa).
 
Recent, profesorul Victor Mihalaşcu a  obținut premiul al doilea la cea de-a zecea ediție a Concursului național de creativitate didactică din domeniul materialelor auxiliare destinate educației pentru drepturile omului, democrație și o cultură a păcii în învățământul preuniversitar, organizat de către M.E.N. și  Institutul român pentru drepturile omului.
Auxiliarele didactice publicate la editura constănțeană „Imperium” sunt destinate disciplinelor de educație socială pentru gimnaziu: „Gândire  critică și drepturile copilului”, clasa a V-a, Educație interculturală, clasa a VI-a, Educație pentru cetățenie democratică, clasa a VII-A.
Autorul a mai obținut și o mențiune la același concurs la o ediție anterioară pentru auxiliare de economie și educație antreprenorială.   
 
Misiunea CREE Constanţa este, sustin Victor Mihalascu și Cecilia Bararu, de a-i ajuta atât pe elevi, cât și pe profesori să fie capabili să:
* înţeleagă modul de funcţionare al economiei de piaţă
* să ia decizii ca producători, consumatori, investitori angajaţi şi cetăţeni responsabili
* să folosească mecanismele şi instituţiile economiei de piaţă
* să monitorizeze progresele economiei globale, să contribuie şi să beneficieze de acestea, atât ca indivizi, cât şi ca membri ai comunităţii
 
CREE Constanţa dezvoltă proiecte şi activităţi proprii, cum ar fi:
  • Concursul pentru elevi „Gândesc economic, deci câştig!“, lansat în anul 2005 şi care, prin ediţiile anuale, a condus la creşterea motivaţiei și imaginației elevilor pentru studiul Economiei şi a permis evaluarea cunoştinţelor şi deprinderilor economice ale acestora
  • Concursul pentru elevi „Şi eu voi fi întreprinzător!“, iniţiat în anul 2007, care este o competiţie a planurilor de afaceri, creată pentru a permite elevilor de liceu să aplice conceptele economice în proiectarea unor afaceri de succes şi pentru a le dezvolta abilităţile antreprenoriale și imaginația
  • Promovarea unor acţiuni de educaţie economică pentru profesori:
- activităţi demonstrative la clasă pentru introducerea unor metode moderne de educaţie economică
- articole publicate în presa locală şi participări la emisiuni de specialitate în media locală

- distribuirea de materiale de educaţie economică
  • Cursuri opţionale pentru elevii din învăţământul primar, gimnazial şi liceal de Educaţie Economică şi Antreprenorială Eficientă
  • Elaborarea de lucrări de specialitate pentru educaţia economică a elevilor, precum Economie politică sau Economie politică şi elemente de educaţie antreprenorială, elaborate şi publicate de către prof. Victor Mihalaşcu
  • Lecţiile învăţătorilor şi profesorilor constănţeni premiate la faza naţională a concursului „Cele mai bune lecţii de Economie” au fost publicate în volume colective, editate de CREE
  • Elevii din învăţământul primar constănţean au contribuit, sub îndrumarea cadrelor didactice, cu bogata lor imaginație, la realizarea Calendarului micului economist, editat de CREE.
 
Citește și:

Liceul Teoretic „Ovidius“ Constanța, implicat în Proiectul Educațional Junior Achievement „Eu și viitorul meu!“
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii