Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
22:24 11 11 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Opt elevi ai Şcolii nr. 38 „Dimitrie Cantemir“ au ajuns la... capătul lumii Minunata experienţă a învăţământului islandez, dar şi a aurorei boreale (galerie foto)

ro

23 Oct, 2019 00:00 1926 Marime text

Probabil că într-un top al unităţilor de învăţământ din judeţul Constanţa care au accesat proiecte educaţionale internaţionale, Școala Gimnazială nr. 38 „Dimitrie Cantemir”, din cartierul Tomis Nord, ar conduce detaşat.
Zilele acestea, am aflat despre fabuloasa experienţă trăită în perioada 6-12 octombrie, de o echipă formată din opt elevi şi două cadre didactice.


Aflată în cel de al doilea an al proiectului Erasmus+ KA2 „The use of modern information technologies for teaching mathematics and natural sciences”, Școala Gimnazială Nr.38 „Dimitrie Cantemir” din Constanţa este parteneră în proiect alături de unităţi de învăţământ din Polonia, Croaţia şi Islanda.
Obiectivul principal al acestui proiect îl constituie îmbunătăţirea calităţii actului educativ din şcoli prin utilizarea tehnologiilor informaţionale moderne în timpul orelor de curs şi al activităţilor extraşcolare, iar ca finalitate eficientizarea inserţiei europene pe piaţa muncii.


Scopul principal al proiectului vizează îmbunătăţirea rezultatelor învăţării matematicii şi a ştiinţelor naturale prin utilizarea activităţilor extracurriculare, a lecţiilor transcurriculare şi a tehnologiilor IT.


A treia mobilitate transnaţională din cadrul proiectul european de parteneriat strategic Erasmus+ KA2 The use of modern information technologies for teaching mathematics and natural sciences”, a avut loc în districtul Kópavogur – din Islanda, la Școala Álfhólsskóli.
Beneficiarii acestei mobilităţi au fost opt elevi, coordonaţi de profesor dr. Iris Sarchizian, director al Școlii Gimnaziale nr. 38 „Dimitrie Cantemir” şi profesor dr. Laura Mariana Popa, coordonatorul proiectului. Cele cinci zile de vizită s-au derulat într-o atmosferă deschisă şi prietenoasă, participanţii fiind întâmpinaţi cu multă bucurie de către elevii şi cadrele didactice din şcoala-gazdă.


Prof. Iris Sarchizian povesteşte experienţa islandeză


„Sistemul de învăţământ din Islanda este unul modern, ce pune accent foarte mult pe corelarea obiectivelor de învăţare cu nevoile actuale ale societăţii, impresionând toţi participanţii. Predarea se face folosind activ componente IT (tablete, calculatoare, drone).
Este uimitoare ora de matematică, în care elevii au folosit aplicaţii GPS în natură pentru calculul distanţelor, precum şi dronele pentru alte tipuri de calcule matematice.


Inedit pentru noi a fost să constatăm că elevii mergeau încălţaţi doar în şosete prin şcoală, întrucât curăţenia era un aspect extrem de important. Cadrele didactice şi elevi erau încurajaţi să comunice fie prin aranjarea strategică a mobilierului sau existenţa unor canapele confortabile, fie prin amplasarea unor jocuri de societate în spaţiile comune.
Programul şcolar se desfăşura astfel: 50 minute ora, 20 de minute pauza cu o pauză de prânz de o oră.


Alături de elevii islandezi am savurat multe feluri de mâncare având la bază peştele oceanic, dar niciodată nu lipseau untul, salatele şi fructele. Deşi credeam că influenţa polară ne va îngheţa, am prins un fenomen foarte rar in Islanda în această perioadă – temperatura din timpul zilei cuprinsă între 10-14 grade Celsius, fenomen neobişnuit, ce reprezintă un indice real al încălzirii globale.


Am aşteptat cu interes să vedem aurora boreală, dar din păcate pentru noi, aceasta a putut fi observată doar la planetariu. Natura vulcanică cu gheizere, cascade impresionante şi munţi dezgoliţi ne-au impresionat, făcându-ne să ne simţim la capătul lumii.


Centrul istoric al capitalei Reykjavík ne-a întâmpinat cu exponatele de balenele din muzeu, unde specialiştii în ecologie marină au prezentat pe larg cum sunt protejate aceste mamifere, precum şi o serie de comportamente specifice cetaceelor.


Un alt reper interesant a reprezentat biserica Hallgrímskirkja, cu o arhitectonică al specifică, fiind proiectată de Guojon Samuel în anul 1937, un arhitect care s-a inspirat deseori din fascinantele forme pe care le modelează lava vulcanilor în stâncile de bazalt.


Deşi la o distanţă de peste 3.800 km de casă, elevii şcolii noastre au învăţat că prietenia nu are frontiere, iar experienţele din proiectele europene sunt inedite, având de învăţat atât de multe din culturile altor popoare.
În luna mai 2020 îi aşteptăm cu nerabdare pe toţi partenerii noştri din proiect pentru a le dezvălui priveliştile deosebite şi mozaicul cultural de la litoralul românesc al Marii Negre”.


Sursa foto: Imagini puse la dispoziție de profesor dr. Iris Sarchizian


Citeşte şi:


Ora de cultură Lansare de carte la Școala Gimnazială ”Dimitrie Cantemir” Constanţa

Impresionant. Elevii Școlii Gimnaziale Nr. 38 „Dimitrie Cantemir” au trasat conturul Romaniei şi simbolul Centenarului Marii Uniri (galerie foto)

Școala Gimnazială Nr. 38 „Dimitrie Cantemir” Constanţa organizează Conferinţa „Unitate ȋn diversitate”


 

Ti-a placut articolul?

Comentarii