Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:45 19 06 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Învățământ Constanța Componența consiliului de administrație de la Colegiul Național „Mihai Eminescu“

ro

22 Feb, 2024 14:17 814 Marime text
  • Cadrul legal după care funcționează, din septembrie 2023, consiliile de administrație a fost modificat și, în principiu, numărul minim de membri a crescut cu doi, de la 5 la 7 membri.
  • Consilierii locali constănțeni care fac parte din componența CA-urile unităților de învățământ.
 
Cotidianul ZIUA de Constanța va prezenta, în mai multe ediții,  componența Consiliilor de Administrație din unitățile de învățământ din municipiul Constanța. Cadrul legal după care funcționează, din septembrie 2023, consiliile de administrație a fost modificat odată cu adoptarea legii Educației 198/2023 și, în principiu, numărul minim de membri a crescut cu doi, de la 5 la 7 membri.

 
Componența Consiliului de Administrație al Colegiului Național Mihai Eminescu:

 
- președintele consiliului de administrație este directorul, prof. Ibadula Bianca-Virginia.

Membrii Consiliului de Administrație sunt:

- director adjunct, prof. dr. Hanu Elena,
- cadru didactic – prof. Meva Bilghi,
- cadru didactic – prof. Bălan Violeta,
- cadru didactic – prof. Cezar Aurelia,
- reprezentant Consiliul Local Constanța – Iacob Florin – Cătălin,
- reprezentant Consiliul Local Constanța – Câmpeanu Adriana – Teodora,
- reprezentantul Primăriei Constanța – Măndilă George,
- reprezentant al Asociației Juridice a Părinților – Iuruc Lumnița,
- reprezentant al Asociației Juridice a Părinților – Guriță Camelia,
- reprezentant al Consiliului Școlar al Elevilor – Dudună Ariana,
- reprezentant FSLI, observator - prof. Păsăroiu Anca,
- reprezentant FEN, observator - prof. Magiru Luminița.
  

Componența echipei manaferiale a Colegiului Mihaie Eminescu este următoarea:
 
- director: prof. Ibadula Bianca-Virginia,
- directorul adjunct: prof. dr. Hanu Elena,
- coordonatorul Comisiei pentru Evaluarea și Asigurarea Calității: prof. Hristache Mariana,
- consilier Proiecte și Programe Educative: prof. Magiru Luminița,
- consilier imagine: prof. Ceti Teodora,
- lideri sindical – prof. Păsăroiu Anca, prof. Magiru Luminița.
 
Reamitim că ordinul Ministrului Educației (OME) nr. 6223/2023 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare și funcționare a consiliilor de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 814 din data de 11 septembrie 2023.

Potrivit ordinului Ministrului Educației, structura consiliului de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar de stat este următoarea:
 
a) în cazul în care consiliul de administrație este format din 7 membri: directorul, 2 cadre didactice, 2 reprezentanți ai părinților, primarul localității/sectorului municipiului București pe raza căreia/căruia se află unitatea de învățământ, denumit în continuare primar, sau un reprezentant al primarului, un reprezentant al consiliului local/consiliului local de sector al municipiului București, denumit în continuare reprezentant al consiliului local. Prevederile se aplică în mod corespunzător unităților de învățământ cu efective mai mici de 300 de beneficiari primari;
 
b) în cazul în care consiliul de administrație este format din 9 membri: directorul, 3 cadre didactice din cota cărora un loc poate fi alocat unui reprezentant al personalului didactic auxiliar, 2 reprezentanți ai părinților, primarul sau un reprezentant al primarului, 2 reprezentanți ai consiliului local. Prevederile se aplică în mod corespunzător unităților de învățământ cu efective între 301 și 400 de beneficiari primari;
 
c) în cazul în care consiliul de administrație este format din 11 membri: directorul, 4 cadre didactice din cota cărora un loc poate fi alocat unui reprezentant al personalului didactic auxiliar, 3 reprezentanți ai părinților, primarul sau un reprezentant al primarului, 2 reprezentanți ai consiliului local. Prevederile se aplică în mod corespunzător unităților de învățământ cu efective de peste 400 de beneficiari primari.
 
 

Care sunt atribuțiile consiliului de administrație din unitățile școlare

 
Printre atribuțiile consiliului de administrație din școli se numără: organizarea concursului de admitere în clasa a IX-a, aprobarea desfășurarea activităţilor remediale pentru elevi pe durata vacanţei şcolare sau a zilelor libere și posibilitatea de a suplimentata valoarea burselor acordate elevilor, conform prevederilor legale.
 
Consiliile de administraţie şi directorii conlucrează cu consiliul profesoral, Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii, Comisia pentru Formare şi Dezvoltare în Cariera Didactică și alte comisii constituite la nivelul unității de învățământ, consiliul şcolar al elevilor, consiliul reprezentativ al părinților și asociația de părinți, acolo unde aceasta este legal constituită, cu autoritățile administrației publice locale şi organizaţiile sindicale afiliate federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învăţământ preuniversitar.
 
O atribuție a consiliului de administrație este aceea de a hotărî, în baza prevederilor legale în vigoare, organizarea concursului de admitere în clasa a IX-a şi criteriile de admitere. O altă atribuție este de a aproba desfășurarea activităţilor remediale pentru elevi pe durata vacanţei şcolare sau a zilelor libere.
 
Tot consiliul de administrație aprobă criteriile specifice pentru acordarea premiului dat personalului didactic pentru activitatea suplimentară, în limita unui procent de 2% aplicat asupra fondului de salarii de la nivelul unităţii de învăţământ.
 
CA poate aproba suplimentarea valorii burselor acordate elevilor de la cursurile cu frecvenţă de zi din învăţământul preuniversitar de stat, conform prevederilor legale.
 
Același consiliu va sesiza inspectoratul școlar/direcția de învățământ sau Ministerul Educației cu privire la nealocarea burselor elevilor săvârşită de directorul unităţii de învăţământ cu nerespectarea prevederilor art. 108 din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, precum și refuzul semnării de către acesta a contractului educaţional prevăzut la art. 14 alin. (4) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.
 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
Citește și:
 
Învățământ Constanța: Componența consiliilor de administrație ale unităților școlare din Constanța. Lista consilierilor locali și școlile de care sunt responsabili (DOCUMENT)

Consilierii locali municipali și reprezentanții lor din conducerea grădiniţelor, şcolilor şi liceelor de stat și private din municipiul Constanţa (DOCUMENTE)

Cine sunt reprezentanții primarului Chițac din conducerea grădiniţelor, şcolilor şi a liceelor din Constanţa? (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii