Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:05 19 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cu măști pe față și trasee bine delimitate Înapoi în bănci, cu stres și emoții atât pentru elevi, cât și pentru profesori

ro

15 May, 2020 00:00 3240 Marime text

Pentru întoarcerea în siguranță în bănci a elevilor, Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății au aprobat o serie de măsuri pentru desfășurarea activităților de către persoanele care au acces în unitățile de învățământ, în condiții de siguranță, în contextul prevenirii și combaterii îmbolnăvirilor cu SARS CoV 2.
Astfel, două ministere și instituțiile din subordinea acestora (inspectoratele școlare județene, direcțiile județene de sănătate publică ș.a.) au responsabilități specifice, în raport cu profilul propriu, în vederea desfășurării în condiții de siguranță a sesiunilor de pregătire a examenelor organizate pentru elevii claselor a VIII-a și a XII-a (2 - 12 iunie 2020).

Dintre cele 16 articole ale ordinului sus amintit, vă oferim modalitățile de desfășurare a pregătiri, prevăzute la art. 9:

„Art. 9. — Consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar, în termen de 5 zile de la publicarea prezentului ordin, vor elabora și vor aprobă o procedura proprie, prin care stabilesc modalitățile de desfășurare a activităților de pregătire a sesiunilor de examen, propriul circuit de intrare și de ieșire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic, precum și modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecția unității de învățământ, asigurându-se că:

a) la intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depășească 37*C) de către cadrul medical care va asigura asistență medicală pe întreagă durata a desfășurării activităților;
b) în situația în care un elev sau un cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezintă simptome sau există suspiciunea că starea să de sănătate este precară, nu i se va permite accesul în unitatea de învățământ, cu recomandarea de a se adresa medicului de familie pentru stabilirea diagnosticului și conduitei de tratament;
c) participarea elevilor la activitățile de pregătire va fi decisă de părinții acestora după evaluarea încadrării în grupele de risc a elevilor sau membrilor familiilor acestora (persoane care suferă de afecțiuni cronice sau persoane cu vârstă de peste 65 de ani);
d) elevii prevăzuți la literele b) și c) vor beneficia de o formă de pregătire alternativă (online sau prin asigurarea de resurse educaționale);
e) parcursul prin curtea școlii până la intrarea în unitatea de învățământ se va realiza pe un traseu bine delimitat și semnalizat, respectând normele de distanțare fizică;
f) elevii vor fi însoțiți de către cadrul didactic de la accesul în unitatea de învățământ până în sala de clasa și apoi, după finalizarea activităților, vor fi conduși până la ieșire;
g) la intrarea în unitatea de învățământ vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc.);
h) în toate spațiile în care se vor desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-CoV-2;
i) intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare, către sălile de clasa și alte încăperi, sunt stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat;
|) unitatea de învățământ asigura săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate permanent;
k) elevii, personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic vor purta masca de protecție pe toată durata activităților și își vor igieniza regulat mâinile cu substanțe dezinfectante sau săpun;
I) coridoarele, cancelaria, grupurile sanitare și sălile de clasa (mobilier și pardoseală) vor fi dezinfectate regulat cu substanțe biocide pe baza de clor sau alcool, în mod obligatoriu între schimburi (dacă este cazul) și la finalizarea programului;
m) în sălile de clasa activitățile se vor desfășura cu maximum 10 elevi, situați la cca. 2 metri distanță unul de altul, cai» vor purta masca pe tot parcursul desfășurării activităților din unitatea de învățământ;
n) în perioada 2-12 iunie, durata activităților petrecute de elevi în sălile de clasa nu va fi mai mare de 3 ore pentru elevii de liceu și de 2 ore pentru elevii de gimnaziu. În situația unităților de învățământ care vor realiza activitățile de pregătire în două schimburi, între acestea va fi prevăzut un interval de 2 ore pentru dezinfectarea/igienizarea cu substanțe biocide și aerisirea sălilor pentru o perioada de cel puțin o oră;
o) în perioada desfășurării activităților de pregătire, pauzele intermediare vor fi programate decalat astfel încât elevii de la grupe diferite să nu interacționeze;
p) grupele de elevi vor păstra aceeași sala de clasa pe toată perioada desfășurării activităților;
q) colectarea măștilor purtate se va face în locuri speciale, semnalizate corespunzător, amenajate în unitatea de învățământ;
r) la sfârșitul activităților, elevii vor primi câte o masca nouă pentru deplasarea către domiciliu.
 

„Am asistat la un adevărat joc în ultimele două luni în care a fost pasată responsabilitatea”

Pe de altă parte, Asociația Elevilor din Constanța, prin intermediul unui comunicat, solicită ferm primarilor localităților din județul Constanța să își respecte îndatoririle și să aloce fonduri pentru asigurarea tuturor materialelor necesare, pentru ca toate spațiile în care urmează să se susțină orele de pregătire și examenele să fie unele sigure, precum și Ministerului Sănătății să pună la dispoziție măști și mănuși pentru elevi și să vegheze respectarea legii în teritoriu.

„Reprezentanții elevilor consideră că materiale igienico-sanitare trebuie să fie asigurate de către Consiliul Local pentru ca examenele să se desfășoare în condiții optime, pentru a nu pune în pericol sănătatea elevilor și a familiilor acestora. Autoritățile au responsabilitatea de a pune la dispoziția unităților de învățământ săpun, hârtie igienică, dezinfectant pentru grupurile sanitare și soluții de igienizat, așa cum este prevăzut în Legea educației naționale nr.1/2011, la articolul 105, astfel încât să fie posibilă igienizarea frecventă a spațiilor din școlile și liceele în care o parte dintre elevi se vor întoarce începând de luna viitoare.

Unitățile de învățământ se află în administrarea primăriei și a consiliului local, așadar solicitările trebuie adresate autorităților locale, pentru ca acestea să își respecte obligațiile, mai exact să aloce fonduri pentru a dota fiecare școală cu materialele necesare. De la săpun, hârtie igienică, dezinfectanți și până la materialele de curățare și igienizare a sălilor de clasă, toate acestea sunt necesare pentru a nu pune în pericol elevii și personalul unităților școlare.

«AEC va milita în această pentru asigurarea condițiilor necesare pentru fiecare elev din județ, autoritățile locale împreună cu cele centrale trebuie să vină cu un plan cât de repede posibil, pentru ca elevii de clasa a VIII-a și a XII-a să nu fie expuși în momentul în care se află în unitatea de învățământ. Este responsabilitatea autorităților să ofere aceste materiale unităților de învățământ, donațiile sau strângerile de fonduri nu trebuie să ia din obligațiile primarilor și nu ne putem baza pe ele, e ca și cum am ignora obligațiile legale care există și am contribui la fondul școlii. Am asistat la un adevărat joc în ultimele două luni în care a fost pasată responsabilitatea, trebui să ne asigurăm că sănătatea elevilor nu este pusă în pericol și că decidenții își respectă promisiunile, sau mai bine zis, își fac treaba»”, mai afirmă Andreea Sabina Spătariu, președinte AEC.


Citește și:

În premieră pentru învățământul constănțean 235 de directori și inspectori școlari s-au aflat în direct, on line, cu ministrul Monica Anisie


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii