Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
06:40 15 11 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Interviu online cu prof. Petrică Miu, inspector şcolar general Iată ce crede despre revenirea prof. Gabriela Bucovală!

ro

29 Jan, 2018 00:00 5113 Marime text
Duminică, 28 ianuarie, inspectorul şcolar general Petrică Miu s-a aflat la redacţia ZIUA de Constanţa, unde a răspuns întrebărilor adresate de cititori. Una dintre acestea a făcut referire la posibila sa înlocuire, chiar de astăzi, ca urmare a pronunţării sentinţei în procesul intentat de prof. Gabriela Bucovală, după demiterea de către fostul ministru al Educaţiei, Liviu Marian Pop.
 
Domnule Petrică Miu, cum au primit directorii constănţeni modificarea bugetării personalului didactic, căreia vor fi nevoiţi să-i facă faţă începând cu acest an?

După distribuirea sumelor către unităţile şcolare, acestea vor face o simulare şi apoi ISJ Constanţa o să analizeze situaţia pentru tot judeţul. Nu vor exista probleme de salarizare în anul 2018. Am primit deja bugetul, care este de 476.565.531 de lei, reprezentând costul standard per elev.
   
Unde întrevedeţi că vor exista probleme?

În cazul în care unele unităţi şcolare au sume mai mici decât necesarul, se va face redistribuirea la nivelul judeţului. În situaţia în care după redistribuire sumele nu sunt suficiente, ISJ va solicita MEN suplimentarea bine argumentată a bugetului pentru judeţul Constanţa.   
 
Pentru anul şcolar viitor, doar Colegiul Tehnic „Vasile Pârvan“ va dispărea, fiind absorbit de o altă unitate, sau vom mai asista şi la alte decizii de acest gen?

Da, este singura unitate şcolară care va fuziona cu Liceul Tehnologic „Miron Costin“. Cât despre Şcoala nr. 2, structură a Colegiului Naţional „Mihai Eminescu“, clădirea acesteia a fost revendicată de Comunitatea Elenă.  
 
Dacă în municipiu se mai pot face comasări, cum vor putea face faţă cheltuielilor şcolile din mediul rural cu mai puţini copii?

Se vor face redistribuiri de sume. Cum este cazul grădiniţei nou înfiinţate în localitatea Abrud, cu doar 15 preşcolari. Şcoala din Horia este un alt exemplu, sau Dumbrăveni.   
 
Aţi dezbătut soarta Colegiului Tehnic de Marină „Al. I. Cuza“ în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa? Ce şanse au să nu părăsească actualul sediu?  

Nu am dezbătut, pentru că nu este cazul, deoarece nu există un document de înfiinţare a Liceului de Marină. Deocamdată nu s-a stabilit nimic, pentru că trebuie să existe o hotărâre de Guvern.
 
Ar exista posibilitatea construirii unui campus pentru viitorul Liceu Militar de Marină în locul Colegiul Tehnic „Vasile Pârvan“?

Nu este viabilă această ipoteză.   
 
Anul trecut, în cadrul unui moment festiv la Colegiul „Mircea“, aţi anunţat că din anul şcolar 2018-2019 Constanţa va avea propriul centru de excelenţă. În ce stadiu al acestui proiect vă aflaţi?

Am discutat şi cu domnul primar despre înfiinţarea centrului de excelenţă şi după perioada de încadrare vom face normarea posturilor şi vom stabili spaţiul. Cam prin luna martie vom anunţa oficial.
  
Credeţi că schimbarea ministrului va aduce cu sine şi schimbarea dvs. din funcţie?

Schimbarea ministrului nu are nicio legătură cu funcţia mea. Mai repede, decizia de mâine în cazul procesului intentat de prof. Gabriela Bucovală îndreptat împotriva deciziei ministerului. Normal, nu ar trebui să se întâmple acest lucru nici în urma pronunţării, întrucât e vorba de nerespectarea Legii educaţiei naţionale, respectiv a articolului 263, cu privire la efectuarea orelor de educaţie fizică de către profesorii de specialitate.

Concret, şi în mandatul prof. Răducu Popescu, şi în mandatul prof. Gabriela Bucovală, orele de educaţie fizică au fost efectuate de către învăţători, care apoi au cerut plata acestor ore în instanţă. La nivelul judeţului, suma pe care o au de primit învăţătorii este de aproximativ 1,9 milioane lei.
 
Vă lansăm o provocare! Dacă aţi fi ministrul Educaţiei, cu ce măsuri v-aţi începe mandatul?

Aş extinde programul de formare CRED pentru toţi profesorii din învăţământul preuniversitar şi aş accesa programe pentru îmbunătăţirea bazei materiale şi a bazei didactice. Sunt clase care folosesc vechile table, de pe vremea noastră, de sticlă sau de ipsos, iar noi vorbim de plusvaloare şi de calitate. Reforma în educaţie trebuie să aibă deviza: CUM FACEM CA ŞCOALĂ SĂ DEVINĂ MAI ATRACTIVĂ ATÂT PENTRU ELEVI, DAR ŞI PENTRU PROFESOR?

Este perioada de selecţie a opţionalelor pentru anul şcolar viitor, iar părinţii sunt foarte nemulţumiţi de oferta educaţională. Cum se poate interveni asupra ​acestei oferte?

În primul rând, prin sesizarea ISJ Constanţa. De reţinut este faptul că unitatea şcolară are obligaţia să realizeze o ofertă diversificată, care să corespundă cerinţelor educaţionale ale elevilor şi părinţilor. E momentul să ne gândim la nevoile elevului, şi nu la reîntregirea normei profesorului.
 
Ce măsuri luaţi împotriva unităţilor şcolare în care se mai colectează fondul clasei şi fondul şcolii?

Vă aştept la sediul Inspectoratului pentru a-mi comunica acest aspect. Atât timp cât nu există sesizări concrete şi nimeni nu îşi asumă, cu nume şi prenume, aceste aspecte nu se poate interveni. Au existat situaţii concrete, aduse la cunoştinţa ISJ de către Asociaţia Elevilor din Constanţa, şi pe care le-am soluţionat în colaborare cu autorităţile.
 
Ce le transmiteţi cadrelor didactice care îşi permit să fie violente cu elevii? Aveţi vreo sesizare de acest fel la ISJ Constanţa?
 
Am avut o singură sesizare, asumată, la care am intervenit personal. Dacă sunt cazuri, e bine ca acestea să fie sesizate direct ISJ. Vă ofer numărul meu de telefon şi aştept un SMS la 0745253348.
 
Trăim într-o Românie cu două feţe: una rurală, cealaltă urbană. Ce faceţi pentru diminuarea acestui decalaj considerabil între aceste regiuni?

Din constatările mele, am ajuns la concluzia că nu atât infrastructura a ajuns să pună probleme, cât deficitul de personal calificat. Este chestiunea delicată a atractivităţii posturilor din mediul urban, în special cele situate la distanţe mari.

Domnule Miu, cum susţineţi performanţa? Atât în ceea ce îi priveşte pe profesori, cât şi pe elevi.
 
Vă reamintesc că în anul 2009, la Olimpiada Naţionala de Matematică, am solicitat autorităţilor locale care au răspuns pozitiv să facă premierea olimpicilor judeţului Constanţa. Ceea ce vom face şi în continuare.
 
Ce părere aveţi despre noul Regulament de funcţionare a unităţilor şcolare? Va fi respectat? Ce se va întâmpla în cazul în care acest regulament nu va fi respectat de unele şcoli sau cadre didactice? 
 
Dacă problema legată de elevul de serviciu sau de uniformă a fost reglementată imediat, mai rămâne prevederea legată de folosirea telefoanelor. Care ar trebui scoasă din regulament, pentru că este greu de aplicat. Alta este soluţia pentru ca elevul să nu folosească telefonul în timpul orelor de curs.
 
Să vorbim despre abandonul şcolar în judeţul Constanţa! Ce face ISJ pentru stoparea acestuia?
 
La nivelul judeţului, abandonul este sub 1%, dar pentru zonele unde procentul este mai mare, cum ar fi Castelu, Cuza Vodă, aici, împreună cu administraţiile locale, vom derula programe care să ducă la micşorarea numărului de elevi care abandonează şcoala.

Ce părere aveţi despre noul ministru al Educaţiei, care NU ştie să vorbească româneşte corect? Credeţi ca un astfel de ministru va aduce beneficii învăţământului românesc?

Dacă este un bun specialist şi un manager foarte bun, rămâne de văzut dacă sunt mai importante scăpările gramaticale. 

Dacă Gabriela Bucovală va câştiga procesul intentat Ministerului Educaţiei, se poate întoarce la şefia Inspectoratului? Ce veţi face dvs. în această situaţie?
 
Voi merge la catedra unde sunt titular, respectiv Liceul Tehnologic „Virgil Madgearu“.
 
Cu doamna Isabela Marcu v-aţi împăcat?
 
Nu am nicio problemă cu doamna profesor.

La începutul anului şcolar aţi anunţat public că aţi găsit numeroase probleme în ISJ. Care este situaţia la această dată, aţi rezolvat problemele lăsate de predecesorii dvs.? Cadrele didactice care ies acum la pensie vor mai avea probleme din cauza deciziilor, aşa cum aţi afirmat anterior? 

Vă reamintesc că din 2013 profesorii titulari ai unităţilor şcolare care şi-au schimbat denumirile sau au devenit structuri ale altor şcoli nu au primit deciziile în conformitate cu noul statut juridic al şcolii. Există 20 de bibliorafturi cu astfel de decizii lăsate nesoluţionate. Din păcate, răspunsul ministerului nu este unul foarte clar. Eu am semnat decizii pe perioada mandatului meu, dar nu ştiu ce se va mai întâmpla cu perioada anterioară.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Raspuns pentru userul:a 28 Jan, 2018 12:14 Reţeaua şcolară o aprobă CL şi ISJ o va trimite la minister pentru avizare în situaţia în care CL Constanţa nu ne-a transmis-o până la 15 decembrie.
  • a 26 Jan, 2018 22:01 Este legala desfiintarea colegiului Parvan la aceasta data? sau trebuia primit raspunsul de CL pana la data de 15 decembrie cf. OMEN 5472/2017?