Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:19 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Zeci de persoane, victime ale accidentelor in sudul litoralului

ro

09 Jan, 2009 02:52 1088 Marime text
Deşi semnalizate, şoselele din preajma Mangaliei par bântuite de ghinion. Poliţiştii de la Serviciul Circulaţie Rutieră afirmă că pe „lista" principalelor cauze ce duc la aceste tragedii se numără viteza excesivă, neatenţia la volan, dar şi neglijenţa unor persoane, care fie circulă cu mijloace de transport cu tracţiune animală, fără o semnalizare corespunzătoare, fie îşi lasă animalele (în principal caii) să umble libere în preajma şoselelor.

Pe 16 noiembrie, anul trecut, la Cotu Văii decedau doi tineri, iar un copil era rănit, într-un grav accident de circulaţie. În luna iulie, în „curba morţii" de la 23 August, murea un tânăr, iar alte trei persoane erau grav rănite. Tot la 23 August erau răniţi, în august, alţi trei tineri, iar în martie îşi găsea sfârşitul un şofer de numai 21 de ani, urmărit, se pare, de rivalii grupării interlope din care făcea parte. În numai o seară, pe 10 februarie, se stingea în „curba morţii", într-unul dintre cele mai grave accidente de circulaţie, un bărbat, iar alte patru persoane, dintre care şi un copil, erau deosebit de grav rănite, în timp ce, în preajma comunei Corbu, decedau pe loc trei tineri.
În 2007, alte zeci de cazuri de tineri teribilişti, răniţi grav sau decedaţi, fie la 23 August, fie la Neptun sau Limanu. În anul anterior, unul dintre cele mai tragice accidente a curmat, în aceeaşi curbă de la 23 August, vieţile a trei adolescenţi de 18 ani.
Motivul principal al acestor drame pe şoselele sudului litoralului: viteza foarte mare şi teribilismul tinereţii „protagoniştilor".

Cinci angajaţi de la Rutieră pe zona Agigea - Vama Veche

„Unul dintre locurile expuse cel mai mult pericolului pierderii controlului volanului, pe fondul vitezei excesive, este, într-adevăr, curba de la 23 August. Aceasta este semnalizată, dar, de multe ori, şoferii, chiar şi cei localnici, nu dau importanţă avertismentului de reducere a vitezei. Către sud, spre Mangalia, o altă zonă periculoasă este cea de la intersecţia din Neptun, alături de porţiunea de şosea din faţa fabricii Lumotex. În Mangalia, strada Portului deţine, de departe, tristul record în privinţa numărului de accidente, mai ales că aceasta este folosită ca şosea de centură, fiind foarte aglomerată", ne-a declarat comisar şef Valentin Mustăţea, adjunctul comandantului Poliţiei Municipiului Mangalia.
Zone la fel de periculoase, către sud, sunt curbele de pe podul către Daewoo Mangalia şi dinspre 2 Mai. În Mangalia, numărul accidentelor este destul de ridicat, iar acest lucru se întâmplă, în mare parte, din cauza şoferilor care îşi lasă autoturismele te miri unde. Cum lipsa parcărilor este una acută în zonă, posesorii de maşini ajung să parcheze pe marginea şoselei, chiar sub semnul care le interzice acest lucru, iar circulaţia este astfel dată peste cap.
„Este vorba aici şi despre o deficienţă: poliţiştii de la Rutieră care acţionează pe raza Agigea - Vama Veche sunt subordonaţi Constanţei, deşi nu multă lume ştie acest lucru. Pe toată această zonă sunt numai... cinci lucrători de la Rutieră. Noi am propus reînfiinţarea Poliţiei Rutiere Mangalia şi se pare că am avea şi succes în demersul nostru. Există deja un ordin ministerial de reînfiinţare a secţiilor de Rutieră la Mangalia şi Medgidia", afirmă Valentin Mustăţea.
Poliţiştii sunt astfel de părere că un număr mai mare de angajaţi, pe o zonă mai redusă, va duce la o mai bună supraveghere a ilegalităţilor în trafic. Mai mult, cum numai angajaţii de la Rutieră au dreptul să aplice sancţiuni, şoferii (care, nu de puţine ori, le râd în nas poliţiştilor „simpli", ce nu au drept să îi amendeze) vor fi mult mai uşor de pus la respect.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii