Locuri de muncă Constanța Primăria Costinești scoate la concurs un post vacant. Ce trebuie să faci?
Locuri de muncă Constanța: Primăria Costinești scoate la concurs un post vacant. Ce trebuie să faci?
11 Nov, 2025 10:38
ZIUA de Constanta
141
Marime text
141
Marime text

Primăria comunei Costinești organizează concurs în vederea ocupării, pe perioadă nedeterminată, cu durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână, funcției contractuale vacante de execuție de Consilier gr. II din cadrul Compartimentului Cultură, Sport, Agrement, Turism și Autorizare Agenți Economici, în conformitate cu prevederile HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. VII alin. (1), alin. (2) și alin. (3) lit. a) din OUG nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare.
Poate ocupa un post vacant persoana care îndeplinește următoarele condiții generale:
1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene și domiciliul în România;
2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
4. are capacitate deplină de exercițiu;
5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
6. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
8. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.
9. nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condițiile specifice necesare pentru ocuparea postului sunt:
1. Pregătirea profesională:
• studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
• specializări: nu este cazul;
• cunoștințe de operare/programare pe calculator și nivelul de cunoaștere: nivel mediu;
• limbi străine și nivelul de cunoaștere: nu este cazul;
• alte cunoștințe: nu este cazul.
2. Experiența:
• vechime în muncă: minim 6 luni;
• vechime în specialitate: nu este necesară.
3. Starea de sănătate necesară ocupării postului: apt pentru muncă.
4. Alte cerințe:
• spirit de inițiativă, rezistență la stres, capacitate de adaptare la specificul instituției.
Pentru înscrierea la concurs/examen, în conformitate cu prevederile art. 35 Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin HG nr. 1336/2022, candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în Anexa nr. 1;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflat în termenul de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale alor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile docurnentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului;
e) copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverință care să ateste vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
f) certificatul de cazier judiciar sau o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că persoana care dorește să candideze nu are antecedente penale care să o facă incompatibilă cu postul pentru care candidează, valabilă până la obținerea certificatului în cauză, care se prezintă cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului;
g) adeverința medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate. Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae – model comun european.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în Anexa nr. 2, fiind publicat pe pagina de internet a Primăriei comunei Costinești, în cadrul secţiunii dedicate publicităţii concursului.
Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la lit. e) trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute acesteia, din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii:
- funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise.
În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la lit. b) -e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise.
Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format pdf. cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă. Candidaţii depun dosarul de concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului pentru ocuparea unui post vacant. Nerespectarea celor prevăzute mai sus conduce la respingerea candidatului.
Formularul de înscriere se pune la dispoziţia candidaţilor prin publicare pe pagina de internet a instituției, în cadrul secţiunii dedicate publicităţii concursului, precum şi la sediu.
Copiile documentelor solicitate, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Concursul constă în 3 etape succesive, după cum urmează:
1. selecţia dosarelor de înscriere;
2. proba scrisă;
3. interviul.
Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidaţii declaraţi admişi la etapa precedentă.
Bibliografia și tematica pentru postul vacant de Consilier gr. II scos la concurs din cadrul Primăriei comunei Costinești- Compartiment Cultură Sport, Agrement, Turism și Autorizare Agenți Economici, este:
1. Constituţia României, republicată cu tematica Constituţia României, republicată – integral;
2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – integral;
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – integral;
4. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica PARTEA a VI-a – Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice: Titlul I – Dispoziţii generale – integral; Titlului III – Personalul contractual din autorităţile şi instituţiile publice – Cap. I, Cap. III, Cap. IV și Cap. V.
5. Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Titlul II – Contractul individual de muncă – integral;
Titlul III – Timpul de muncă și timpul de odihnă (Cap. I – Timpul de muncă, Cap. II – Repausurile periodice și Cap. III – Concediile);
Titlul XI – Răspunderea juridică (Cap. II – Răspunderea disciplinară)
6. OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare cu tematica Cap. I – Dispoziții generale;
Cap. II – Cerinţe şi criterii necesare desfăşurării activităţii comerciale;
Cap. III – Orarele de funcţionare;
Cap. IV – Obligaţiile şi răspunderile autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale;
Cap. VII – Sancțiuni
7. H.G. nr. 333/2003 privind Normele metodologice din 2003 de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Partea 11 – Norme metodologice;
Partea 21 – Norme metodologice;
Partea 191 – Norme metodologice;
8. H.G. nr. 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare H.G. nr. 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare – integral.
- Dosarele de concurs se depun în perioada 11.11.2025 – 25.11.2025, la sediul Primăriei comunei Costinești, de luni până vineri între orele 09:00 – 14:00, situat în localitatea Costinești, strada Catedrala Tineretului, nr. 8, jud. Constanța, persoana de contact – Stanciu Maria-Elena secretarul Comisiei de concurs, telefon 0241.734.342 sau 0786.666.776, e-mail: elena.stanciu@primariacostinesti.ro.
Data limită până la care se pot depune dosarele de concurs este: 25.11.2025, orele 14:00. - Rezultatul selecției dosarelor de concurs se afișează în data de 27.11.2025, orele 14:00, la sediul Primăriei comunei Costinești, situat în localitatea Costinești, strada Catedrala Tineretului, nr. 8, jud. Constanța, precum şi pe pagina de internet www.primariacostinesti.ro.
- Eventualele contestații privind rezultatul selecției dosarelor de concurs se depun de la data afișării rezultatelor selecției dosarelor de concurs și până la data de 28.11.2025, orele 14:00, persoana de contact -Stanciu Maria-Elena, secretarul Comisiei de concurs, telefon 0241.734.342 sau 0786.666.776, e-mail: elena.stanciu@primariacostinesti.ro.
- Rezultatul soluționării contestațiilor cu privire la selecția dosarelor de concurs se afișează în data de 02.12.2025, orele 14:00, la sediul Primăriei comunei Costinești, situat în localitatea Costinești, strada Catedrala Tineretului, nr. 8, jud. Constanța, precum şi pe pagina de internet www.primariacostinesti.ro.
Tipul probelor de concurs, locul, data și ora desfășurării acestora:
1. Proba scrisă: se desfășoară la sediul Primăriei comunei Costinești, (sala de sedințe), situat în localitatea Costinești, strada Catedrala Tineretului, nr. 8, jud. Constanța, în data de 08.12.2025, orele 11:00. Rezultatul la proba scrisă se afișează în data de 09.12.2025, orele 14:00, la sediul Primăriei comunei Costinești, situat în situat în localitatea Costinești, strada Catedrala Tineretului, nr. 8, jud. Constanța şi pe pagina de internet www.primariacostinesti.ro.
Eventualele contestații privind rezultatul probei scrise se depun de la data afișării rezultatelor obținute la proba scrisă și până la data de 10.12.2025, orele 14:00, persoana de contact -Stanciu Maria-Elena, secretarul Comisiei de concurs, telefon 0241.734.342 sau 0786.666.776, e-mail: elena.stanciu@primariacostinesti.ro.
Rezultatul soluționării contestațiilor cu privire la proba scrisă se afișează în data de 11.12.2025, orele 14:00, la sediul Primăriei comunei Costinești, situat în strada Catedrala Tineretului, nr. 8, comuna Costinești, jud. Constanta, precum şi pe pagina de internet www.primariacostinesti.ro.
2. Interviul: se desfășoară în data de 12.12.2025, orele 11:00, în sala de ședințe, la sediul Primăriei comunei Costinești, situat în strada Catedrala Tineretului, nr. 8, comuna Costinești, jud. Constanta, Rezultatul la interviu se afișează în data de 15.12.2025, orele 14:00, la sediul Primăriei comunei Costinești, situat în strada Catedrala Tineretului, nr. 8, comuna Costinești, jud. Constanta, precum şi pe pagina de internet www.primariacostinesti.ro.
Eventualele contestații privind rezultatul interviului se depun de la data afișării rezultatelor obținute la proba interviu și până la data de 16.12.2025, orele 14:00, persoana de contact -Stanciu Maria-Elena, secretarul Comisiei de concurs, telefon 0241.734.342 sau 0786.666.776, e-mail: elena.stanciu@primariacostinesti.ro.
Rezultatul soluționării contestațiilor cu privire la interviu se afișează în data de 17.12.2025, orele 14:00, la sediul Primăriei comunei Costinești, situat în strada Catedrala Tineretului, nr. 8, comuna Costinești, jud. Constanta, precum şi pe pagina de internet www.primariacostinesti.ro.
Rezultatele finale ale concursului se afișează în data de 18.12.2025, orele 14:00, la sediul Primăriei comunei Costinești, situat în strada Catedrala Tineretului, nr. 8, comuna Costinești, jud. Constanta, şi pe pagina de internet www.primariacostinesti.ro.
Rezultatul final al concursului nu poate fi contestat.
Citește și:
Spitalul Cernavodă angajează medic specialist cardiolog. Vezi calendarul de desfășurare a concursului
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


