Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:20 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Operatiunile de ranfluare a navei Karim I se apropie de final

ro

17 Jul, 2006 00:00 783 Marime text

La mai bine de o luna si jumatate de la incidentul in urma caruia vasul s-a scufundat, el a fost scos la lumina in proportie de 80% * Operatiunile de ranfluare au fost impartite in 30 de etape si au necesitat un numar mare de oameni si utilaje angrenate

Dupa mai multe incercari nereusite si dupa ce a fost depasit de mai multe ori termenul limita al operatiunilor de ranfluare in cursul saptamanii trecute nava Karim a fost adusa in proportie de 80% la suprafata. Timp de mai bine de o luna autoritatile s-au chinuit sa scoata vasul din apa. La operatiuni au participat scafandri, macarale plutitoare si a fost nevoie pentru aducerea in pozitie normala de paramele remorcherului Hercules. In prima instanta au fost folosite cele ale navei Active King, dar acestea au cedat. Au fost umflate pentru usurarea operatiunilor si 20 de baloane cu aer. Toate aceste manevre depaseau conform planului de ranfluare facut de o firma specializata nu mai putin de 30 de etape. Vasul s-a scufundat in cursul lunii mai in dana zero a Portului Constanta. Acesta urma sa intre la reparatii pe docul Sorena. La cererea comandantului Aiad Ali Hassn au fost efectuate, de o firma neautorizata, decupaje in bordajul navei chiar deasupra liniei de plutire. Din cauza valurilor produse de traficul naval din zona, nava a luat apa prin decupajul de 16 metri si s-a scufundat. Cei 12 marinari de pe vas au scapat teferi si nu s-au ales decat cu o spaima pe cinste. La bord era o rezerva de 35 de tone de motorina si 200 de litri de ulei, combustibil ce a inceput sa se scurga in acvatoriul portuar. Pentru colectarea lui a fost montat un baraj antipoluant si s-a actionat cu o nava tip Depol.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii