Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:10 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mazăre - „Nu mai sunt dispus să mă trezesc dimineaţa, să aflu că domnii şoferi nu ies la lucru” Ei sunt magistraţii care au scos în afara legii greva şoferilor RATC Constanţa

ro

19 Sep, 2013 00:00 3023 Marime text
Cu autobuzele blocate timp de aproape două zile în curtea regiei de transport, şi cu sute de călători indignaţi în staţii, instanţa Tribunalului Constanţa a tranşat ieri procesul momentului, cum a fost denumit de unii. Astfel, judecătorii au năruit speranţele sindicaliştilor din regia de transport şi le-a declarat protestul ilegal. De altfel, situaţia de la Constanţa a făcut înconjurul ţării. Şi asta deoarece peste 200 de şoferi ai Regiei Autonome de Transport în Comun au blocat practic prima zi de şcoală. În timp ce angajaţii îşi reclamă nemulţumirile, susţinând că nu sunt remuneraţi corespunzător muncii prestate, iar angajatorii îi acuză că ar fi periclitat bunul mers al regiei, instanţa a tranşat simplu problema şi a declarat greva RATC ilegală. În aceste condiţii, pentru o corectă şi completă informare a publicului, ZIUA de Constanţa vă prezintă componenţa completului de judecată care a luat decizia scoaterii grevei RATC în afara legii.

Potrivit datelor oficiale, la data de 16 septembrie 2013, pe rolul Secţiei 1 civilă din cadrul Tribunalului Constanţa a fost înregistrat dosarul cu numărul unic 8244/118/2013, materie „litigii de muncă” şi cu obiect „acţiune în suspendarea grevei - încetare grevă”. Părţile acestui litigiu au fost: Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) Constanţa, ce a avut calitatea procesuală de reclamant, iar de partea cealaltă a baricadei, pârâţii au fost Sindicatul Liber Transport în Comun Constanţa şi Sindicatul Profesional al Transportatorilor şi Activităţilor Conexe Constanţa. Ieri dimineaţă, componenţa completului de judecată L.M.5 a admis cererea formulată de reclamanta RATC Constanta în contradictoriu cu pârâţii Sindicatul Liber Transport în Comun Constanţa şi Sindicatul Profesional al Transportatorilor şi Activităţilor Conexe Constanţa, pentru constatarea caracterului ilegal al grevei. În cadrul aceleiaşi şedinţe, instanţa a constatat „caracterul ilegal al grevei salariaţilor RATC Constanţa”, după cum se arată şi în minuta judecătorilor.

Cu apel 

De asemenea, Tribunalul Constanţa a respins cererea de încetare a grevei formulată de reclamanta RATC Constanţa în contradictoriu cu cele două sindicate, constatând încetată greva. Tot magistraţii completului de judecată L.M.5 au respins cererea pentru despăgubiri formulată de reclamanta RATC Constanţa în contradictoriu cu Sindicatul Liber Transport în Comun Constanţa şi Sindicatul Profesional al Transportatorilor şi Activităţilor Conexe Constanţa. Decizia de ieri a Tribunalului Constanţa nu este definitivă, ea putând fi atacată la Curtea de Apel Constanţa în termen de 10 zile de la comunicare. Completul de judecată care a constatat „caracterul ilegal al grevei salariaţilor RATC Constanţa” a fost prezidat de judecătorul Corina Suzana Artene şi format din asistenţii judiciari Iulian Neacşu şi Georgeta Chioveanu. Potrivit Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii, Corina Suzana Artene, judecător în cadrul Tribunalului Vaslui, a solicitat transferul la Tribunalul Constanţa. În motivarea cererii sale, Artene a invocat motive de natură personală. CSM a decis transferul magistratul Artene de la Tribunalul Vaslui la Tribunalul Constanţa, începând cu data de 15 iunie 2013. Corina Suzana Artene are o vechime în funcţia de judecător de aproape 9 ani.

Ce zice Mazăre

„Eu nu mai sunt dispus să mă trezesc dimineaţa, să aflu că domnii şoferi nu mai ies la lucru. Asta este o bătaie de joc”, a declarat, ieri, primarul Constanţei, Radu Mazăre. În această ordine de idei, şeful administraţiei publice locale a precizat că, în perioada următoare, va avea loc delegarea de gestiune a RATC. „Maniera la care ne gândim este să facem delegarea de gestiune. O să ne gândim cum facem şi vom scoate la licitaţie traseele respective. Aşa nu se poate”, a subliniat Mazăre. Potrivit primarului, acest proces de delegare de gestiune va avea loc în lunile ce urmează.
Totodată, edilul-şef a declarat că la licitaţie vor fi scoase pachete de câte două, trei, patru linii.

„Singura chestiune este s-o facem deştept”

Interesant este însă că primarul se gândeşte la un „pachet privat-mixt”. „Dacă putem, facem privat-mixt. Adică scot şi linia, şi nişte autobuze de la RATC. Singura chestiune este s-o facem deştept”. Ce înseamnă „deştept” în acest context? Ei bine, Mazăre declară că nu vrea ca, ulterior privatizării, preţul unui bilet pe mijloacele de transport în comun să fie mai mare decât este în prezent. De asemenea, edilul-şef ar vrea ca frecvenţa cu care vor circula maşinile „să asigure un transport decent”. Nu în ultimul rând, şeful municipalităţii constănţene şi-a exprimat speranţa ca Primăria să plătească mai puţin pentru gratuităţile subvenţionate în prezent: „Să existe aceleaşi gratuităţi, dar Primăria să plătească mai puţin”, a conchis el.

Amintim că primarul Constanţei a început să vorbească despre privatizarea Regiei Autonome de Transport în Comun (RACT) Constanţa în urmă cu câteva luni, tot în contextul unei greve RATC. „Dacă nu reuşim să îmbunătăţim situaţia de la RATC, privatizarea! O vindem! Licitaţie internaţională”, declara, în luna iunie, Radu Mazăre. În prezent nu se mai vorbeşte despre privatizare în aceiaşi termeni. Ceea ce pare şi firesc. Cine ar fi dispus să cumpere tot RATC-ul, în condiţiile în care societatea este în pierdere de o bună bucată de timp? Fapt pentru care administraţia Mazăre „scoate din sertar” o altă soluţie: licitarea pentru un pachet de câte trei, patru linii de transport.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii