Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:34 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Carpeli pentru NATO

ro

28 Dec, 2002 00:00 967 Marime text

Necazuri in serie pe nava-amiral a flotei romanesti

Dupa ce, cu numai cateva luni in urma, la probele de mare motorul principal al fregatei "Marasesti" s-a oprit de trei ori din cauza motorinei amestecate bine cu apa, necazurile nu s-au oprit deloc aici * Pentru unele reparatii, nava-amiral a flotei romanesti a fost urcata pe docul de la Midia * Echipajul insa a uitat sa scoata apa din tancuri, ceea ce a provocat fisurarea acestora * Cu cateva zile inainte de a parasi docul, cu gandul la zilele Craciunului, echipajul a efectuat o serie de manevre incorecte ale instalatiilor de manevrare a ancorelor, tablourile acestora arzand aproape in intregime, fiind necesara schimbarea in totalitate a acestora

Echipajul fregatei "Marasesti" s-a aflat sub semnul nesansei in ultimele zile ale acestui an. Dupa scandalul motorinei din tancurile navei, situatie care a provocat batai de cap motoristilor pe timpul probelor de mare de acum aproximativ o luna si jumatate, o alta problema a venit sa strice sarbatorile celor ambarcati pe nava-amiral a flotei militare romanesti. La inceputul lunii decembrie, "Marasesti" a intrat in reparatii. Fregata a facut manevra de andocare in pripa, intr-o noapte cu vant puternic. In pofida intemperiilor, manevra a reusit si nava a fost urcata pe docul Santierului Black Sea Shipyard "2x1 Holding". Teoretic, la urcarea pe doc, tancurile cu apa ale navei ar fi trebuit golite. Din motive care ne scapa, apa a ramas in tancuri. Temperaturile mult prea scazute care au urmat au condus la inghetul apei in tancurile navei. N-ar fi fost nici o tragedie daca fenomenul nu ar fi determinat fisurarea tablei tancurilor. In consecinta, se vor aduna si alte cheltuieli neprevazute pentru remedierea acestei situatii. Numai ca necazurile fregatei romanesti par a nu avea sfarsit. Pentru a putea face sarbatorile acasa, echipajul, cu cateva zile inainte de plecarea din doc, a mai comis o boroboata, pe care numai niste neaveniti o pot face, ceea ce a facut ca sa se arda si tablourile electrice ale instalatiilor de ridicare a ancorelor. Astfel, in graba lor, militarii-marinari, cei cu care ne laudam ca ar constitui structura profesionala cea mai apropiata de standardele NATO, au uitat ca, in astfel de situatii, lantul de ancora si ancora se ridica lent, tocmai pentru a nu se produce deteriorarea instalatiilor specifice. Totul pare sa le mearga celor de la conducerea santierului de la Midia. De la venirea la comanda Statului Major al Fortelor Navale a viceamiralului comandor Corneliu Rudenco, santierul patronat de cei doi ofiteri de marina - responsabili, inainte de 1989, de relatia marinarilor militari cu Partidul Comunist - incepe sa aiba o trainica relatie comerciala cu S.M.F.N. De la intrarea in PSD a tandemului Stroe-Dumitrache, Marina Militara a inceput sa prefere santierul Midia pentru lucrarile la navele sale. Inaintea fregatei "Marasesti" un dragor maritim a intrat in santierul patronat de cei doi ex-ofiteri politici, adusi pe actuala pozitie de fostul sef al Marinei Militare, viceamiralul comandor Gheorghe Anghelescu, "finantatorul" actualului holding.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii