Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:07 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

An negru pentru barjele romanesti

ro

06 Jan, 2004 00:00 732 Marime text

Traficul fluvial intra in vizorul sever al reglementarilor legale

Autoritatea Navala Romana a trecut la reglementarea traficului naval fluvial * Incepand cu 1 ianuarie 2004, mai bine de 75% din unitatile fluviale ar trebui trase pe dreapta * 25% din navele de fluviu si-au reinnoit certificatele de nationalitate * In ultima luna a anului 2003, s-au inregistrat cele mai multe solicitari de remitere a noilor certificate de nationalitate * Una dintre conditiile de baza ce trebuiau indeplinite de navele fluviale era ca vasele sa obtina avizele RNR, adica starea tehnica a acestora sa se incadreze in limitele admise * Anul 2003 a reprezentat un an nefast pentru barjele fluviale * Majoritatea incidentelor navale inregistrate in Portul Constanta s-au datorat starii tehnice precare a barjelor aflate in exploatare * Flag State Control (FSC) din cadrul ANR va inspecta absolut toate navele fluviale * Ieri, in cadrul unei sedinte organizate la sediul CN APMC, s-au luat in discutie cauzele care au condus la producerea recentelor evenimente nautice din Portul Constanta

Conform ultimelor aprecieri ale Autoritatii Navale Romane, la nivelul intregii flote fluviale romane in prezent sunt apte de navigatie doar 25% din nave. Acest procent extrem de mic, de nave care si-au rezolvat problema cu reinnoirea certificatelor de pavilion, a fost limitat incepand cu data de 1 ianuarie 2004, data limita impusa de ANR pentru revizuirea acestor documente. Dupa aceasta data, unitatile navale care nu si-au pus la punct documentatiile respective nu mai au dreptul sa navigheze. In prezent, la Dunare exista oficial un numar de

000 de unitati fluviale in evidenta ANR. Dupa data de 1 ianuarie 2004, o data cu expirarea ultimatumului dat de ANR, se va pune la punct si evidenta reala a capacitatii actuale a flotilei fluviale romanesti. In acelasi context, incepand cu primele luni ale acestui an, Autoritatea Navala Romana va demara inspectiile FSC (Flag State Control) si la bordul navelor fluviale, in conformitate cu cerintele internationale privind reglementarea traficului naval fluvial. Din punctul de vedere al necesitatii obtinerii noilor certificate de nationalitate pentru navele fluviale, cerinta este impusa de obligativitatea armatorilor de a reanaliza starea tehnica a navelor aflate in exploatare. Pentru a reactualiza documentatia de navigatie unitatile navale trebuie supuse unor riguroase inspectii tehnice de specialitate efectuate de catre inspectorii Registrului Naval Roman, din cadrul Autoritatii Navale Romane. Fara avizele RNR, nici o unitate fluviala nu are dreptul de a naviga. Aceste exigente si-au dovedit necesitatea chiar in cursul anului trecut, cand majoritatea accidentelor navale petrecute in Portul Constanta s-au datorat starii tehnice precare a navelor fluviale aflate inca in exploatare si care posedau, in multe cazuri, acte de Registru expirate sau obtinute ilicit. In vederea monitorizarii stricte a activitatilor de transport in traficul naval fluvial, Flag State Control (FSC), de pe langa Autoritatea Navala Romana, va inspecta incepand cu acest an si unitatile navale fluviale. In acest mod se va putea monitoriza indeaproape implementarea si in traficul naval fluvial romanesc a normelor legislatiei internationale in domeniul navigatiei fluviale. Ieri dupa-amiaza, in cadrul unei intalniri organizate la sediul Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta s-au luat in discutie circumstantele care au condus la producerea recentelor evenimente nautice la nivelul Portului Constanta, in care au fost implicate mai multe barje fluviale. La intalnire au participat reprezentanti ai Autoritatii Navale Romane, Administratiei Porturilor Maritime Constanta, Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare, Administratiei Canalelor Navigabile si operatori fluviali. In urma discutiilor s-a cazut de acord ca, deocamdata, barjele care se afla inca in exploatare sa fie predate de armatori catre operatori pe baza unor procese-verbale de predare-primire, astfel ca supravegherea acestor nave si a incarcaturilor acestora sa se faca mai eficient.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii