Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
17:24 09 08 2022 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Inflația academică. Cât mai valorează diplomele?

ro

06 Jun, 2022 00:00 1089 Marime text
  • Îl ascultam deunăzi pe regretatul Ken Robinson, devenit celebru în toată lumea datorită intervențiilor sale, relevante și pline de umor, în care demontrează cum învățământul clasic ucide creativitatea.

„Toți copiii se nasc artiști, însă noi nu dezvoltăm creativitatea, suntem educați să o lăsăm în urmă”, spune Sir Robinson, propunând soluții pentru schimbarea principiilor generale din sistemul de educație actual, pentru a crește tinerele generații într-un climat al posibilităților.

Trăim în vremuri extrem de tulburi, viitorul este incert și nimeni nu are nici cea mai vagă idee despre cum va arăta lumea peste câțiva ani. Insistăm, totuși, cu vechile paradigme, ne trimitem copiii la școală să învețe aceleași lucruri inutile, care îi plictisesc când sunt obligați să le memoreze pentru examene și care, cel mai adesea, nu le vor fi de nici un folos mai târziu. Îi împingem să-și ia diplome care nu acoperă mai nimic, căci cele mai multe universități sunt fabrici de studenți apatici, care trec prin școală fără nici un entuziasm, în goana după o hârtie de absolvire, „să fie acolo, căci nu se știe”. 

Elitele sunt din ce în ce mai greu de decelat în marea de studenți lipsiți de vocație, iar inflația academică, dificultatea integrării pe piața muncii, ulterior absolvirii, sunt tot mai îngrijorătoare.
Potrivit UNESCO, în următorii 30 de ani, mai mulți oameni vor termina școala decât s-a întâmplat vreodată în istorie. Este rezultatul tehnologiei, a modului în care aceasta a influențat câmpul muncii, dar și al exploziei demografice, al creșterii accelerate a populației. Diplomele nu vor mai valora mare lucru și e limpede că structura educației trebuie să se schimbe, construind pe alți piloni decât până acum: autenticitate, curaj, curiozitate, încredere, descoperire, joc, experiment, exprimare liberă, creativitate. Viitorul nu mai reprezintă doar o fabrică în care ideile sunt produse pe bandă rulantă, uniformizate și de duzină. Se conturează o nouă lume, în care elementul surpriză și ingredientul lipsă din fiecare ecuație constă în aportul unic al fiecăruia dintre noi, elementul de care povestea Sir Ken Robinson (în cartea sa din 2010, The Element: How Finding Your Passion Changes Everything).

Și dacă vom regândi radical modul în care definim inteligența (care este atât de diversă și dinamică), vom înțelege cât de unici suntem fiecare dintre noi și ce contribuție minunată putem avea în lume, chiar și fără diplome sau certificări, ieșind doar din „turmă” și acordându-ne cu pasiunile și vocațiile noastre, lăsând să se nască libere idei originale valoroase, semințe de vise ce vor deveni realitate.
 
Citește și:

Editorial „Dacă trăiești o viață care nu merită trăită, schimb-o!”


 
Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?

Comentarii