Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
12:00 17 01 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Primari neanunţaţi, turişti terifiaţi Coşmar pe podul de la Agigea (Galerie foto)

ro

24 Jul, 2012 01:00 3640 Marime text
DESCHIDEREPodAgigea.jpgCosturile reabilitării se ridică la 4.720.606 euro cu tot cu TVA, lucrarea fiind realizată de Bilfinger Berger Baugesellschaft din Austria

Finalul de săptămână a adus, odată cu plecarea turiştilor, cel mai mare blocaj rutier al ultimilor ani. Duminică seară, coada de autoturisme se întindea de la Agigea până la Tuzla, iar motivul pare ilar: limitatoarele de viteză montate pe podul de la Agigea.

Din pricina stării precare a podului rutier s-au impus limitări de greutate şi de viteză. De aici, limitatoarele care au produs haosul. Întrebarea este: chiar şi cu restricţiile impuse, cât va mai sta în picioare podul care traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră?

Limite pe drum european

podagigea2.jpgCirculaţia a fost paralizată timp de mai multe ore, iar turiştii păreau captivi pe litoral. Mai mult decât atât, localnicii s-au văzut în situaţia de a nu mai putea ajunge la casele lor, iar primarii se tem că informaţiile privind haosul din trafic vor alunga turiştii. Dar calvarul nu s-a terminat aici. Cei care părăseau litoralul s-au lovit şi de tronsonul pe o bandă şi cu limitare de viteză de pe Autostrada Soarelui. „Să sperăm că nu va fi cazul, nu mă pricep, nu ştiu de ce au pus limitatoarele acelea. M-am lovit şi eu de ele, dar nu am fost anunţaţi de cei de la Drumuri", a declarat Cristian Radu, primarul Mangaliei. La rândul său, Ovidiu Brăiloiu, primarul oraşului Eforie, una dintre cele mai afectate localităţi de situaţia creată la finele săptămânii, nu este deloc mulţumit de situaţie: „Limitatoarele nu sunt semnalizate şi eu nu am mai auzit de drum european cu limitatoare de viteză. Am făcut 45 de minute între cele două Eforii, iar a doua zi am mers cu bicicleta, ca să nu mai stau în trafic degeaba. Rar mi-a fost dat să văd asemenea aglomeraţie. Pe DN se circulă infernal şi, vă spun, am fost prin ţară şi prin străinătate, dar nu am mai văzut nicăieri limitatoare pe un drum european. Să facă un pod de pontoane, să dea rute ocolitoare, să facă într-un fel să evităm aglomeraţia". Brăiloiu a mai spus că nu a fost anunţat de montarea limitatoarelor şi că a mai avut probleme în trecut cu Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri.

Din lac în puţ

Drumul cu pricina este administrat de DRDP, al cărui director, Marin Dima, spune că podul de la Agigea se află în proces de reabilitare de mai bine de un an. Cum lucrările sunt oprite, s-a limitat greutatea şi viteza pe pod, pentru a nu exista niciun risc. Reprezentanţii DRDP spun că podul este predat constructorului pentru reabilitare şi că experţii au decis limitarea de sarcină şi de viteză. Mai mult, în următoarele zile, specialiştii vor mai impune restricţii în acea zonă, cum ar fi reducerea vitezei de la 50 la 30 km la oră şi rute ocolitoare pentru week-end. Cu alte cuvinte, o să dăm din lac în puţ, din rău în mai rău. Traficul va fi deviat, iar turiştii vor fi instruiţi în legătură cu rutele ocolitoare pe care le pot urma. Totuşi, dacă dăm crezare Poliţiei Rutiere, situaţia se va menţine aşa încă o lună. Deci, sezonul este compromis, asemenea podului. Totuşi, vor fi puse indicatoare care să arate existenţa limitatoarelor şi va fi îmbunătăţit sistemul de iluminat din zonă. De asemenea, turiştii vor fi instruiţi cu privire la rutele ocolitoare pe care le pot folosi, cum ar fi Valu lui Traian - Murfatlar -Ciocârlia - Cobadin - Mereni - Topraisar şi de aici înspre Negru Vodă şi Mangalia. Dacă ne gândim bine, bucureştenii sau cei din sudul ţării ajung mai degrabă la destinaţie prin Bulgaria decât prin România.

Cine ia banii

Costurile reabilitării se ridică la 4.720.606 euro cu tot cu TVA, constructorul fiind Bilfinger Berger Baugesellschaft din Austria. Podul are o lungime de 266 de metri şi o lăţime de 20,90 metri. Potrivit contractului, 57,2% din valoarea obiectivului provine de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), iar restul de la Guvern. Termenul de execuţie a contractului este de 24 de luni. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă efectuarea lucrărilor de consolidare, de reparaţii, înlocuire sistem rutier, parapete şi instalaţii electrice, precum şi consolidarea malurilor. Reabilitarea acestui pod este prevăzută în programul de refacere a unor astfel de structuri încă din 2004, însă finanţarea s-a aprobat abia în 2007.

Corina SAMOILĂ

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • fara nume 14 Sep, 2012 21:04 sa se mire unii :))
  • aaa 23 Jul, 2012 22:25 in martie ,aprilie ,mai erau 3 oameni care lucrau pe pod ,de ce ?