Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
19:17 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Operatorii cer o întâlnire cu ministrul Transporturilor „Dorim cu prioritate schimbarea conducerii Portului Constanţa. Este din sfera administraţiei locale“

ro

23 Jan, 2015 00:00 3714 Marime text
Conflictul dintre Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ Constanţa şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP), pe de o parte, şi conducerea Portului Constanţa, de cealaltă parte, continuă chiar şi după decizia prin care CCR a hotărât că pachetul de 20% din acţiunile Portului, pe care administraţia Mazăre îl preluase în 2008, revine statului. Astfel, operatorii portuari şi FNSP solicită Ministerului Transporturilor schimbarea conducerii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC) şi respingerea master planului Portului.
 
Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ Constanţa şi FNSP au trimis Ministerului Transporturilor, încă de anul trecut, o serie de memorii prin care atrăgeau atenţia asupra actualei conduceri a CNAMPC. În acest fel, ei semnalau, conform spuselor lui Mircea Burlacu, preşedintele FNSP, conflictele dintre operatori şi conducerea Portului Constanţa. Totodată, aceştia subliniau faptul că, în opinia lor, „actuala conducere a CNPMC este din directa sferă de influenţă a administraţiei locale şi a primarului Constanţei, competenţa şi expertiza profesională nefiind argumentele ce au stat la baza numirii lor“. În aceeaşi ordine de idei, operatorii portuari şi FNSP au menţionat că, în urma deciziei Curţii Constituţionale din 16 octombrie 2014, care declara Legea 216/2008 neconstituţională - lege prin care un pachet de 20% din acţiunile deţinute de stat la CNAPMC a fost transferat, cu titlu gratuit, de la Ministerul Transporturilor la Consiliul Local Municipal Constanţa - conducerea CNAPMC ar fi demarat „o adevărată campanie de «sancţionare» şi «intimidare» la adresa membrilor FNSP şi ai Operatorului Portuar“, aşa cum se arată într-unul dintre memorii.

În concluzie, tensiunile majore dintre operatorii portuari şi membrii FNSP, pe de o parte, şi actuala conducere a Portului Constanţa, de cealaltă parte, sunt departe de a se finaliza. Asta pentru că, susţin operatorii portuari, între ei şi conducerea companiei naţionale nu există nici măcar un dialog civilizat. Mircea Burlacu, preşedintele FNSP, a explicat problema: „Actuala conducere a Portului Constanţa are o atitudine mârşavă şi diabolică faţă de angajaţii din zona portuară şi faţă de sindicalişti. La Centru, discută civilizat, în teritoriu însă, lucrurile se schimbă. Suntem duşi cu preşul în mod sistematic“, a declarat Burlacu.

 „Oamenii sunt oprimaţi şi abuzaţi“


 Mai mult decât atât, preşedintele FNSP a ţinut să menţioneze că, ulterior deciziei CCR din 16 octombrie, relaţiile dintre conducerea CNAPMC şi operatorii portuari au devenit şi mai tensionate. „Oamenii sunt oprimaţi şi abuzaţi. Vrem să ne rezolvăm problemele cu altă conducere“, a subliniat Mircea Burlacu.
Amintim că, în cursul anului trecut, Operatorul Portuar şi FNSP au organizat mai multe proteste împotriva conducerii CNAPMC şi a administraţiei Mazăre cu privire la intenţia celor două de a prelua un nou pachet de 13% din acţiunile Portului Constanţa, cu titlu gratuit, de la Ministerul Transporturilor. „În ceea ce priveşte operatorii portuari, conducerea executivă a CNAPMC întârzie cu bună ştiinţă aprobarea solicitărilor acestora şi mai mult impietează şi tergiversează iniţiativele operatorilor în legătură cu activităţile specific portuare, toate acestea cu preferinţă pentru acei operatori care s-au manifestat împotriva trecerii acţiunilor portului de la Statul Român către Consiliul Local Constanţa“.

 „S-a mers blat“

 Pe lângă schimbarea conducerii CNAPMC, operatorii portuari şi FNSP solicită un Master Plan al Portului Constanţa care să fie discutat cu ei şi, ulterior, supus unei dezbateri publice. Amintim că, la începutul lunii decembrie a anului trecut, CNAPMC anunţa că a fost semnat, la Ministerul Transporturilor, contractul de finanţare a proiectului „Master Plan al Portului Constanţa“. „Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa şi Ministerul Transporturilor, în calitate de Autoritate de Management pentru POS-T 2007-2013, au semnat contractul nr. 247/03.12.2014 pentru acordarea unei finanţări nerambursabile a proiectului Master Plan al Portului Constanţa din fonduri publice, din Axa Prioritară 2 «Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în scopul dezvoltării unui sistem naţional durabil de transport»“, se menţiona într-un comunicat de presă dat publicităţii în decembrie 2014.

Mircea Burlacu a declarat, pentru ZIUA de Constanţa, că, în ce priveşte acest Master Plan „s-a mers blat“. „Noi aşteptam să fim consultaţi pe acest proiect şi, de asemenea, aşteptam o dezbatere publică. Am aflat despre acest Master Plan din ziar. Fapt pentru care cerem repunerea lui în discuţie şi consultarea tuturor părţilor interesate din acest domeniu de activitate“, a mai declarat preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare.

 Întâlnire cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus


 Operatorul Portuar şi FNSP au trimis memorii atât Ministerului Transporturilor, cât şi premierului Victor Ponta. De la Ponta nu au primit niciun răspuns. În ceea ce-l priveşte însă pe ministrul Transporturilor, social-democratul Ioan Rus, acesta le-a promis operatorilor portuari o întâlnire în luna decembrie, întâlnire care nu a mai avut loc. „Poate că domnul ministru nu a avut timp“, a afirmat Burlacu, precizând însă că este de aşteptat ca această discuţie să aibă totuşi loc în cursul săptămânii viitoare. „Aşteptăm o veste de la consilierii ministrului Transporturilor în ce priveşte această întâlnire“, susţine preşedintele FNSP.

 „Nu pot să comentez lucruri spuse de alţii“


 Am încercat să aflăm un punct de vedere referitor la criticile dure care i se aduc conducerii CNAPMC de la Decebal Şerban, director general adjunct al Portului Constanţa. În stilul deja consacrat, Şerban nu a dorit să comenteze. El a cerut totuşi o solicitare în scris. Abia apoi va răspunde. „Nu pot să comentez lucruri spuse de alţii. Vreau solicitare în scris“, a menţionat Şerban. Decebal Şerban este directorul unei companii naţionale al cărui salariu este plătit din bani publici. Nu este însă pentru prima dată când Şerban adoptă o astfel de atitudine faţă de presă şi faţă de subiecte strict legate de instituţia pe care (încă) o conduce. 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii