Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:41 06 06 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Constănțeanul supărat Consilierul local, Alexandru Bădoiu despre situația de la CT BUS – „Fără acțiuni rapide, spre finalul lui 2025 se poate ajunge la blocaje serioase”!

ro

05 Jun, 2025 17:00 611 Marime text
 
  • Consilierii Forța Dreptei Constanța spune că deși autobuzele CT BUS circulă, reparațiile încă se fac, iar salariile sunt plătite, realitatea e că toate acestea sunt ținute în echilibru de un buget tot mai limitat.
  • Aceștia vor solicita în cadrul Consiliului Local Municipal un audit tehnico-economic actualizat (și obligatoriu conform legii), care să stabilească prețul real per kilometru de transport
  • În prezent subvenția de la Primărie e calculată pe baza cifrelor din 2023, complet depășite de realitatea economică actuală
  • Și mai grav e că nu s-a mai realizat de ani de zile un studiu de trafic în Constanța
  • În paralel, lipsa personalului a devenit o problemă acută. Nu mai vin șoferi și mecanici la concursuri, iar cei rămași trag din greu





Consilierii locali și județeni de la Forța Dreptei a avut o întâlnire cu conducerea CT BUS pentru înțelege concret care sunt provocările cu care se confruntă transportul public și ce riscă orașul nostru dacă nu intervenim la timp.

Este vorba despre aleșii locali, Alexandru Sorin Bădoiu și Ionuț Stoica, dar și despre consilierul județean Ionuț Babă.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Bădoiu susține că deși autobuzele circulă, reparațiile încă se fac, iar salariile sunt plătite, realitatea e că toate acestea sunt ținute în echilibru de un buget tot mai limitat.

„Sunt bani încă, dar insuficienți pentru a acoperi toate costurile crescute din ultimul an. Fără acțiuni rapide, spre finalul lui 2025 am putea ajunge la blocaje serioase.

Cauza principală? Lipsa unui audit tehnico-economic actualizat (și obligatoriu conform legii), care să stabilească prețul real per kilometru de transport. Auditul trebuia realizat în martie, dar nici până azi nu a fost făcut.

În prezent, subvenția de la Primărie e calculată pe baza cifrelor din 2023, complet depășite de realitatea economică actuală.

Și mai grav e că nu s-a mai realizat de ani de zile un studiu de trafic în Constanța.

Un astfel de studiu este esențial pentru a ști unde, cum și câte autobuze sunt cu adevărat necesare. Primăria este cea care trebuie să îl comande și care decide traseele, frecvența și acoperirea rețelei de transport.

Fără acest instrument, luăm decizii „pe ghicite”, iar rezultatul e ineficiență: autobuze prea dese acolo unde nu e nevoie și insuficiente acolo unde se creează aglomerație.

În paralel, lipsa personalului a devenit o problemă acută. Nu mai vin șoferi și mecanici la concursuri, iar cei rămași trag din greu. Fac ore suplimentare peste limita legală, iar ITM a aplicat deja sancțiuni. Nu pentru că s-a vrut, ci pentru că altfel orașul rămânea fără curse",
susține alesul local.

În fața acestor probleme, nu e suficient să așteptăm, mai adaugă acesta.


Alexandru Sorin Bădoiu este de părere că trebuie făcut de urgență auditul tehnico economic pentru 2024; trebuie demarat un studiu de trafic serios și profesionist, trebuie recalculat prețul real per kilometru, astfel încât subvenția să reflecte nevoile reale și trebuie luate măsuri pentru stabilitatea și motivarea angajaților, fără de care niciun autobuz nu pleacă din garaj, măsuri pe care le va susține în Consiliul Local, alături de colegii săi.

Reamintim că în ședința de Consiliu Local Municipal din 20 mai a.c. a fost adoptat bugetul CT BUS, unul restrictiv și în baza auditului la care face referire consilierul Forța Dreptei care a condus la diminuarea costului pe km de la 13.76 lei la 11.76 pe km.

În cadrul acelei ședințe, chiar primarul Vergil Chițac a recunoscut că valoarea compensațiilor plătite de municipalitate va fi mai mică. Iar tocmai acest lucru, îi obligă pe cei de la CT BUS să se restrângă la cheltuieli și să restructureze compania.


CT BUS are director interimar după demisia lui Sorin Țuțuianu
 
Reamintim, Consiliul de Administrație al CT BUS întrunit pe 29 mai 2025 a luat act de demisia din funcția de director general al lui Sorin Țuțuianu.
 
Președintele CA-ului, Adrian Dugăiașu a declarat pentru ZIUA de Constanta că CA-ul a desemnat un director interimar începând cu 5 iunie a.c. în persoana directorului de exploatare Fănel Popa.
 
Amintim că Fănel Popa a mai îndeplinit funcția de director interimar al CT BUS în anul 2023.
 
Ulterior, urmează ca municipiul Constanța, asociatul CT Bus să reglementeze și situația din CA, prin completarea acestuia, urmare a demisiei lui Țuțuianu și din calitatea de administrator.

În momentul în care Consiliul de Administrație va fi completat  va declanșa procedura de selecție a unui director general pentru 4 ani.
Tot astăzi este programată o întâlnire sindicaliștii din cadrul companiei cu care au demarat negocierile pentru semnarea unui contract colectiv de muncă.
 
PRECIZĂRI
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:                                         


Ședință CLM Bugetul CT BUS pe 2025, unul restrictiv. Chițac le transmite să restructureze compania. Se prefigurează o grevă! (DOCUMENTE +VIDEO)
 
Fănel Popa, director general interimar al CT BUS după demisia lui Sorin Țuțuianu. Decizia, luată de Consiliul de Administrație

O comisiei a CT BUS va participa la negocierile cu sindicaliștii pentru semnarea unui contract colectiv de muncă
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii