Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:30 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Licitaţie organizată de Primăria Ovidiu pentru lucrările de conservare, reconstituire şi punere în valoare a Castrului Roman (document)

ro

01 Jan, 2019 00:00 1723 Marime text
Primăria Ovidiu anunţă organizarea şi desfăşurarea unei proceduri publice pentru atribuirea contractului privind serviciile de proiectare şi execuţie a lucrărilor aferente conservării, reconstituirii parţiale şi punerii în valoare, pentru integrarea în circuit turistic, a Castrului Roman.
 
Mai exact, este vorba despre contractul „Servicii de proiectare (întocmire proiect pentru autorizarea executării lucrărilor şi proiect tehnic de execuţie, asistenţă tehnică din partea proiectantului pe durata de execuţie a lucrărilor) şi execuţie lucrări aferente obiectivului de investiţie «Sit arheologic Ovidiu - conservare, reconstituire parţială şi punere în valoare pentru integrarea în circuit turistic a Castrului Roman»“. Valoarea estimată a contractului este de 1.0024.506 lei. 
 
Societăţile care doresc să participe la această licitaţie vor depune ofertele de participare până pe data de 18.01.2019, ora 15.00. Acestea vor fi deschise în aceeaşi zi şi la aceeaşi oră. Contractul constă în proiectare, asistenţă tehnică din partea proiectantului şi execuţia de lucrări pentru obiectivul de investiţii „Servicii de proiectare (întocmire proiect pentru autorizarea executării lucrărilor şi proiect tehnic de execuţie, asistenţă tehnică din partea proiectantului pe durata de execuţie a lucrărilor) şi execuţie lucrări aferente obiectivului de investiţie Sit arheologic Ovidiu - conservare, reconstituire parţiala şi punere în valoare pentru integrarea în circuit turistic a Castrului Roman“. 
 
Castrul Roman este înscris în Lista Monumentelor Istorice 2016.Valoarea estimată a contractului este de 10.024.506 lei, fără TVA, şi este compusă din: cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică (DTAC, documentaţie pentru organizarea de şantier PT+DE, carte tehnică, avize acorduri, verificare proiect, asistenţă tehnică a proiectantului, scenariu de securitate la incendiu şi asigurarea de răspundere profesionala a proiectantului) - 250.000 lei, cheltuieli pentru investiţia de baza - 9.774.506 lei. Valoarea estimată este calculată conform art. 16 al Legii 98/2016, fără a include şi subcapitolul  „Cheltuieli diverse şi neprevăzute“ - 889.805 lei.
 

Responsabili de atribuirea contractului

 
Persoanele cu rol de decizie, responsabile de organizarea, derularea şi finalizarea procedurii de atribuire, sunt: Scupra George - primar, Cumpănaşu Tudor Doru - viceprimar, Antonie Laura-Elena - secretar oraş, Tase Cristina - director executiv financiar, Coli Felicia - şef serviciu APL, membru rezervă comisie, Drăgan George - şef serviciu Tehnic Achiziţii Investiţii, membru rezervă comisie, Kulcsar Petre - şef serviciu Comunitar de utilităţi publice şi Administrativ, preşedinte comisie, Naziru Anghelina - inspector Serviciu Tehnic, Investiţii, Achiziţii, membru comisie, Bădescu Mariana - inspector contabilitate, membru rezervă comisie/viza CPF, Moldoveanu Rodica - inspector contabilitate, membru comisie, Voicu Cristina - inspector compartiment Urbanism, membru comisie rezervă, Ionescu Nicoleta - consilier juridic APL, membru comisie, Stan Alina Costiana - inspector Serviciu Tehnic, Investiţii, Achiziţii, membru comisie, Lazăr Adrian - referent Serviciu Tehnic, Investiţii, Achiziţii, membru rezervă comisie, Monica Vodă - din partea furnizorului de servicii auxiliare achiziţiei. La aceştia se adaugă consilierii locali: Bădoiu Robert Cristian, Băltareţu George, Balanuşa Mihaela, Călinescu Razvan-Claudiu, Frangeti Nicolae,  Darie Nelu, Marin Adrian, Doncea Ionuţ, Gheorghe Doina, Giogea Emilia Valentina, Iancu Dorina, Manole Gheorghe, Pindichi Dan, Soanca Carmen, Strungaru Ion, Suliman Sesnur.
 

Condiţii pentru ofertanţi 

 
Societăţile ofertante vor depune lista principalelor lucrări executate în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii 5 ani, cu indicarea valorilor, a datelor şi a beneficiarilor publici sau privaţi, însoţită de certificări/documente constatatoare sau echivalent. Prin lista lucrărilor executate, însoţită de certificări/documente constatatoare sau echivalent, ofertantul trebuie să facă dovada că, în ultimii 5 ani,  au fost executate lucrări de consolidare/reabilitare/restaurare aferente construcţiilor civile) cu cele ce fac obiectul contractului care se atribuie prin prezenta procedura la nivelul unui contract, maximum 2 contracte, cu o valoare totală, fără TVA, mai mare sau cel puţin egală cu 9.774.506 lei. 
 

Situl arheologic, amplasat pe malul lacului Siutghiol

 
Reamintim că Primăria oraşului Ovidiu a obţinut finanţare europeană de aproximativ 3 milioane de euro, pentru reconstruirea şi punerea în valoare a Castrului Roman, monument de însemnătate naţională. Situl arheologic este amplasat pe malul lacului Siutghiol, fost golf al Mării Negre, în apropierea „Insulei lui Ovidiu“, pe o suprafaţă totală de 7.120 mp (domeniul public al primăriei fiind iniţial de 2.816 mp, iar diferenţa a fost obţinută prin 2 acte de donaţie). Obiectivul este compus dintr-un castru roman, fortificaţie romană secolul VI, o bazilică paleocreştină care se află în afara zidurilor castrului, o aşezare romană şi un apeduct roman. Este un monument de însemnătate naţională, fiind pe lista monumentelor istorice.
 
Investiţia este împărţită în 3 obiective. Castrul Roman (Obiectivul 1) a fost cercetat de arheologi, începând cu anul 1979, şi avea rolul de a proteja apeductul ce alimenta Tomisul, oraşul Constanţa de azi. Tomisul era străbătut de o reţea de canale-galerii, la o adâncime de circa 15-17 metri, şi o înălţime de 1,60 metri, iar principala conductă pleca din Ovidiu, de unde erau captate o serie de izvoare, fiind opera armatei romane. Ca arhitectură, castrul are 4 turnuri la colţuri, 2 circulare şi 2 dreptunghiulare. 
 
Cele 2 turnuri dreptunghiulare au doar 2 laturi ieşite în afara incintei (particularitate nemaiîntâlnită la alte fortificaţii de acest gen). Cele 2 turnuri circulare ies foarte mult în afara incintei, interiorul turnurilor fiind de 4x4,5 m. Culoarul de intrare este de 1,8 m la exterior şi la interior de 1,3 m, podeaua în interiorul turnului fiind la o cotă mai joasă cu 0,5 m. Suprafaţa interioară a fortificaţiei este de 2.200 mp (55 x 40 mp), din care a fost cercetată aproximativ jumătate până în acest moment.
 
În incinta castrului a fost descoperit în anul 1984 un depozit monetar, cu piese de pe vremea împăratului Zeno (474-491). Interiorul castrului va fi amenajat o parte pentru exponate şi o parte ca zonă de amfiteatru cu gradene din beton acoperite cu lemn. Va fi acoperit parţial cu o structură metalică uşoară şi va avea dotări multimedia de ultimă generaţie, scenă deschisă spre amfiteatru ce va fi folosită pentru proiecţii, evenimente culturale, ore de istorie pentru copii.
 
Bazilica romană paleocreştină (Obiectivul 2) a fost construită înaintea Castrului Roman, dar a fost descoperită mai târziu, aflându-se în afara zidurilor cetăţii. A fost identificată în anul 1998 şi cercetată până în anul 2003. Aici au fost descoperite amfore din ţinutul Gaza (ce erau folosite pentru a căra vin liturgic, în acele vremuri). Dimensiunile exterioare sunt de 20,5 x 8,5 mp (175 mp). Bazilica fost abandonată odată cu fortificaţia în perioada anilor 580 - 600. Proiectul propune realizarea la interior a unei pasarele de sticlă securizată, cu balustradă pentru o vizionare a vestigiilor, fără afectarea acestora.  
 
Lucrările conexe (Obiectivul 3) constau în executarea spaţiilor tehnice, grupuri sanitare, alei pietonale, parcări (10 parcări auto, 2 parcări pentru persoane cu dizabilităţi, o parcare pentru autocare). 
Durata de execuţie şi implementare a proiectului este de 2,5 ani de la ordinul de începere a lucrărilor. Conservarea şi restaurarea vestigiilor arheologice găsite nu vor face obiectul prezentei investiţii, există asistenţă tehnica din partea Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa şi, în consecinţă, nu vor exista costuri suplimentare, întârzieri în execuţie sau modificări ale proiectului.
 
Citeşte şi:
 
 
 
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii