Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
14:20 29 07 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ziua mondială a bicicletei. Ciclismul, izvor de sănătate

ro

03 Jun, 2021 11:12 627 Marime text
  • Ziua mondială a bicicletei este marcată în fiecare an la data de 3 iunie, potrivit site-ului oficial al Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU).

Mersul pe bicicletă poate fi un mod eficient de transport sau o modalitate de relaxare și de a face sport în timpul liber.

Ciclismul aduce multe beneficii organismului și are efecte positive asupra vieții de zi cu zi.
 
Antrenorul de fitness Gabriel Caniggia ne dezvăluie câteva beneficii esențiale ale ciclismului.

Prin excursii regulate cu bicicleta va crește rezistența generală, vă veți simțiți mai energic, mai activ și mai puternic, mai ușor veți suporta greutatea în timpul zilei de lucru, iar starea emoțională va fi stabilizată.

Caniggia subliniază că plimbările regulate cu bicicleta ne pot ajuta să avem un somn mai odihnitor.

O plimbare dimineața devreme cu bicicleta o să vă poată ajuta să vă treziți mai repede. Iar datorită exercițiilor fizice regulate pe bicicletă, somnul dumneavoastră va fi mai sănătos, ceea ce înseamnă că vă veți trezi odihnit. Primblările regulate cu bicicleta, scot din organism hormonii de stres – cortizol, care la stres frecvent împiedică somnul. Astfel ciclismul vă poate ajuta să scăpați de insomnia, transmite antrenorul.

 
Bicicleta ne poate ajuta să ne îmbunătățim  aspectul fizic si să scădem în greutate.
 

Bicicleta este foarte utilă pentru cei care doresc să piardă în greutate. În timpul deplăsării cu bicicleta se ard o sumedenie de calorii, se reduc grăsimele nedorite din șolduri. Deasemenea, în corpul dumneavoastră se ard grăsimile nu numai în timpul deplăsării dar și după cîteva ore. Iar cei care conduc rapid pe distanțe scurte, ard mai multe grăsimi de câteva ori, în comparație cu cei care conduc mai mult timp, dar mai lent.
Ciclismul îmbunătățește metabolismul. Sporind astfel pofta de mîncare și înbunătățește digestia. Amintiți-vă cât de foame vă este după o primblare cu bicicleta? Apariția poftei de mîncare este un semn a unui metabolism active.
Ciclismul regulat vă ajută să antrenați mușchii de la picioare, piept, spate, brațe. Datorită acestui fapt se îmbunătățește formele mușchilor, și se mărește rezistența musculară, subliniază Caniggia.


Îmbunătățirea stării psihologice e un alt factor important care ne poate convinge să facem o excursie cu bicicleta.
 

Ciclismul este cel mai simplu și cel mai rapid mod de a obține o doză de hormoni de fericire. Ciclismul, precum și alte alte sporturi ciclice este o modalitate foarte bună de a scăpa de gândurile neplăcute. Încercați să conduceți cel puțin câțiva kilometri – toate gândurile neplăcute vor pleca imediat. Mișcările monotone, respirația sănătoasă – toate acestea în mod automat aduc în ordine gîndurile și sentimentele. Întărirea sistemului nervos. Ciclismul are un efect benefic asupra stării emoționale generale, contribuie la întărirea sistemului nervos - îmbunătățește starea de spirit și starea generală, iar dumnevoastră veți primi o doza foarte mare de vivacitate, mai spune antrenorul.


Ciclismul poate fi și o modalitate de a socializa cu persoane care împărtășesc pasiunea pentru sport. Fie că alegeți să mergeți la o plimbare cu bicileta în familie, cu prietenii sau pe cont propriu, ciclismul este un izvor de sănătate și are efecte pozitive atât asupra fizicului cât și asupra psihicului.

Sursa foto: ZIUA de Constanța
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii