Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:30 15 10 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Parcare nouă la Poarta 9 din Portul Constanța. Iată ce a decis Mediul!

ro

27 May, 2023 16:13 1821 Marime text

 
  • APM Constanța a decis că nu trebuie realizată evaluarea impactului asupra mediului
  
Autoritatea competentă pentru protecţia mediului Constanța anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare pentru proiectul desfășurat de CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.
 
APM Constanța a decis că nu trebuie realizată evaluarea impactului asupra mediului, pentru proiectul: „Sistematizare și acces parcare P9 și organizarea execuției lucrărilor”, propus a fi amplasat în județul Constanța, mun. Constanța, Incinta Port, Zona Poarta 9.
 
Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului Constanta din mun. Constanta, str. Unirii nr. 23, în zilele de luni - joi, între orele 8-16.30, vineri, intre orele 8-14, precum şi la următoarea adresă de internet http:\\apmct.anpm.ro.
   
Comentariile/Observaţiile/Propunerile publicului interesat se pot înainta până la data de 02.06.2023.
 
Prin CU nr. 2 din data de 3 ianuarie 2023, CN APM Constanța intenționează să înființeze o parcare în port, zona sud și organizarea lucrărilor. Documentul este valabil 12 luni, iar investiția se va realiza la Poarta 9.
 
Amintim că în luna decembrie 2022, Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a atribuit un contract în urma unei licitații publice pentru amenajarea unei parcări în Port Zona Sud și organizarea execuției lucrărilor. 

Lucrările de terasamente constau în:
 
- spargere beton din zona dalei existente în zona de sud cu o suprafață de 880 mp și grosime de 0,25 cm. Dala existentă din beton are suprafața de 1750 mp, însă doar jumătate din aceasta se suprapune cu amplasamentul parcării proiectate.
- săpături pentru a permite aducerea la nivel după execuția lucrării. Acestea se vor executa în proporție de 70% mecanizat și 30% manual. Săpătura manuală se va realiza în zona conductei de gaz pentru a se asigura toate măsurile de precauție necesare. Adâncime săpătură=35cm Volum săpătură=1354mc.
- umplutura din balast (material granular) după săpătură și în zonele în care configurația terenului impune această operațiune pentru a se putea ajunge la cota proiectată și a se adapta după cotele obligate ale construcțiilor existente.
 
Parcarea va fi delimitată cu bordură mare cu dimensiuni 25x20cm cu lungime de 50cm/buc așezate pe fundație din beton B250.
 
Lungimea totală a bordurii va fi de 385 ml distribuită astfel:
- 190 ml în jurul spațiului verde amplasat înspre șoseaua principală.
- 65 ml în zona spațiului verde dinspre zidul de sprijin existent din zona de vest.
- 130 ml înspre zona de nord unde este amplasată împrejmuire a stației de betoane din zonă. 

Împrejmuire proiectată
 
În partea sudică a parcării s-a proiectat o împrejmuire din plasă bordurată cu lungimea de 90 ml și înălțimea maximă de 2.00 ml. Împrejmuirea va fi de tip transparent și se va realiza cu panouri din plasă bordurată fixată pe stâlpi din țeavă 60x40x4mm. Stâlpii împrejmuirii se vor dispune la 2,5m distanță interax și se vor încastra în fundația izolată din beton clasa C16/20.
 
Spațiu verde 

În scop decorativ și pentru a se putea prelua anumite diferențe de nivel între cotele șoselei principale, ale zidului de sprijin existent și cotele parcării proiectate se va amenaja spațiu verde pe o suprafață totală de 1270mp împărțită astfel:
- 910 mp înspre șoseaua principală și
- 360mp înspre zidul de sprijin existent
 
Pentru amenajarea spațiului verde, după săpătura necesară, se va aduce pământ vegetal optim pentru plantarea gazonului și a arbuștilor de talie mare.
 
Siguranța circulației 

Se va realiza o semnalizare rutieră corespunzătoare prin prevederea de marcaje și indicatoare rutiere. Se vor prevedea marcaje rutiere conf SR 1848-7-2015; marcaje care cuprind aleile de acces și locurile de parcare. De asemenea, se vor prevedea indicatoare rutiere amplasate conform SR 1848-1-2011 și a planului de situație. Tipul acestora va fi normal, cu folie reflectorizantă gr. II. Stâlpii pentru indicatoarele rutiere vor fi din țeavă zincată cu diametrul de 62 mm. 

Indicatoarele de forma triunghiulară, rotundă, dreptunghiulară cu laturi sub 1,0 m și cele în formă de săgeată - se vor executa din tablă de aluminiu cu grosimea de min. 2,0 mm, având conturul ranforsat prin dubla îndoire sau cu profil special din aluminiu.
 
Realizare iluminat public
 
Pentru zona de parcare analizată în prezenta documentație, alimentarea cu energie electrică a rețelei de iluminat se va realiza din Tabloul de distribuție (punct de aprindere) prevăzut la limita de proprietate conform planului de situație, printr-un cablu din cupru cu protecție mecanică de tipul CYAbY 4x10mmp protejat la pătrunderea apei și rezistent la agenți corozivi, pozat îngropat la o adâncime minimă de 0.8m. Alimentarea Tabloului de distribuție se realizează din cel mai apropiat Post de transformare aflat la o distanță de cca. 700 m.
 
Pentru realizarea iluminatului în condiții optime, stâlpii vor fi echipați cu console având lungimea de 1.00m și un unghi de înclinare de 5° pe capătul cărora se vor monta corpuri de iluminat LED, având o putere P = 118.8W și un flux luminos de 19802lm. Pe 4 din cei 10 stâlpi de iluminat vor fi prevăzute și corpuri de iluminat tip Proiector LED, având o putere P = 150W și un flux luminos de 12750lm. Fiecare corp de iluminat prevăzut pe consolă va avea un consum de energie de cca. 520kW /an, 43kW / lună, 1.42kW / zi, iar corpurile tip proiector vor avea fiecare un consum de energie de cca. 657kW /an, 54kW / lună, 1.8kW / zi.
 
Stâlpii vor fi de tip octogonal, cu prindere cu flanșă a bazei acestora pe fundații sau suport, cu gușee de prindere pe flanșa de bază, echipați cu brațe de prindere a lămpilor. Materialul metalic al stâlpilor va fi corespunzător mediului puternic coroziv marin din zonă. Pentru realizarea conexiunilor electrice, pe fiecare stâlp va fi montat un tablou de distribuție cu grad de protecție IP 66.
 
Alimentarea corpurilor de iluminat se va face cu cablu de energie de tip CYY-F 3x2.5mmp, pentru fiecare stâlp în parte, pozat de la tabloul de distribuție al fiecărui stâlp, până la fiecare corp de iluminat aferent. Măsura se va face în punctul de aprindere aferent instalației de iluminat. 

Contractul a fost atribuit pe data de 5 decembrie 2022, Drum Construct SRL fiind câștigătorul licitației, pentru suma totală de 2.767.871,71 lei.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 

Citește și: 
Certificat de Urbanism pentru CN APM Constanța. Este vizată înființarea unei noi parcări

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii