Nu se mai închide circulația feroviară pe relația Constanța – Mangalia, după ce licitația pentru transferul cu autocare a fost contestată
Nu se mai închide circulația feroviară pe relația Constanța – Mangalia, după ce licitația pentru transferul

Circulația trenurilor între Constanța și Mangalia va continua, deocamdată, în condiții normale. Licitația lansată de CFR Călători pentru transferul călătorilor cu autocare pe durata lucrărilor a fost contestată în ultima zi a termenului legal, ceea ce amână închiderea temporară a traficului feroviar.
În prezent, se derulează proiectul „Modernizarea/Reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – SRCF Constanţa”, finanţat prin Programul Transport (PT) cu fonduri externe nerambursabile. Pentru etapa următoare a lucrărilor din staţiile Costinești și Neptun, este necesară închiderea circulaţiei feroviare pentru demolarea peroanelor vechi și construirea unora noi.
Pe durata acestor lucrări – aproximativ patru luni – transferul călătorilor între Constanţa şi Mangalia ar urma să se facă pe cale rutieră, cu autocare puse la dispoziție de CFR Călători, pe baza biletelor achiziţionate din staţiile de cale ferată. În acest sens, CFR Călători a lansat o licitație publică pentru contractarea serviciilor de transport.
Contractele pentru modernizarea haltelor Costinești Tabără și Neptun au fost semnate la 15 mai cu Asocierea Construct ING – ISPCF – Arcada Company – SPIACT Craiova – Pro Ami’s Consulting SRL. Valoarea contractului pentru modernizarea haltei Costinești Tabără este de 14.062.160,74 lei (fără TVA), iar pentru halta Neptun de 16.571.306,07 lei (fără TVA). Lucrările au început deja la clădirile de călători.
În cadrul contractului, vor fi realizate:
– clădiri noi de călători;
– peroane noi, inclusiv rampe pentru persoanele cu dizabilități;
– sistematizarea accesului la peroane;
– amenajarea trecerilor la nivel;
– garduri de protecție în zona liniilor;
– instalații moderne de telecomunicații și pentru siguranța circulației;
– sistem de supraveghere video.
Licitația pentru modernizarea, electrificarea și dublarea parțială (între Costinești și Mangalia) a liniei a fost însă anulată, după ce administratorul infrastructurii a estimat o valoare prea mică, iar ofertele depuse au avut valori prea mari. Până la reluarea licitației și finalizarea lucrărilor, trenurile vor circula în continuare între Constanța și Mangalia cu viteză redusă și fără condiții optime de climatizare, din cauza tracțiunii diesel.
Deocamdată, până la soluționarea contestației, trenurile vor circula normal între Constanța și Mangalia.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp