Ministrul Economiei - „În august vor fi făcute plățile către salariații de la Șantierul Naval damen Mangalia“
Ministrul Economiei - „În august vor fi făcute plățile către salariații de la Șantierul Naval damen Mangalia“


'Am avut discuții inclusiv cu reprezentanții sindicatelor, inclusiv cu administratorul companiei. Știți cu toții, e o situație complexă și dificilă acolo. Ce am reușit în ultimele săptămâni, a fost să găsim un operator economic important la nivel mondial, top trei, care își repară navele în șantierul naval din Mangalia. Acest lucru ne-a permis să avem un cash flow de minimum două milioane de euro în fiecare lună, ceea ce ne-a adus în situația de a aduce peste 800 de oameni la muncă în momentul de față. Până în luna august se va păstra proporția avans 40% la plată, 60% diferența până la finalul lunii. În această lună, datorită modului în care s-au derulat lucrurile, o să fie făcute plățile 30% acum, urmând ca 70% diferență să fie făcută până la finalul lunii în curs, urmând ca din luna august, așa cum este agreat cu administratorul companiei, și ne-a prezentat graficul de plăți, să intre toate plățile, să fie făcute 100% și să înceapă să fie făcute plățile restante pentru toți angajații companiei. Dar acum sunt peste 800 de oameni acolo la muncă.(...) Pot să vă spun că au fost cel puțin cinci companii din top 10 mondial cu care am purtat discuții. Am purtat discuții inclusiv la nivel guvernamental și ulterior cu companiile, pentru că vorbim despre un proiect de anvergură și un centru important pentru Marea Neagră și pentru întreaga Europă. Adică nu vorbim doar despre un obiectiv strategic pentru România, ci pentru întreaga comunitate europeană', a explicat Bogdan Ivan.
El a subliniat că a avut numeroase discuții, împreună cu reprezentanții Șantierului Naval 2 mai (acționarul majoritar), cu acele companii care și-au manifestat intenția de a prelua șantierul naval de la Mangalia, iar în momentul de față, ceea ce contează este identificarea unui investitor care să vină și care să deruleze activitatea economică la acel șantier, care este strategic pentru România.
'Nu vreau să dau nume, vreau doar să vă spun că la fiecare solicitare s-a răspuns și sunt operatori economici, dintre cei care și-au manifestat intenția, care deja au navele la reparat în Șantierul Naval Mangalia. (...) E o analiză foarte complexă acolo și din punct de vedere formal cei care sunt lideri în această negociere sunt cei de la Șantierul Naval 2 Mai, pentru că ei sunt proprietari a 51% din Șantierul Naval Mangalia. În momentul de față, se poartă discuțiile de către ei cu mai mulți potențiali investitori, cu unul discuțiile sunt extrem de avansate, pentru a vedea care este formula și de business, dar și legală, pentru a respecta și procedura insolvenței în care se află acum compania, de a prelua pachetul fie de la acționarul care este și creditorul majoritar Damen, fie de a găsi o altă formulă de lucru în continuare în șantier. Pe mine ce mă interesează, ca reprezentant al statului român, este să avem activitate economică acolo, să se extindă din nou activitatea, pe lângă cea de reparații de nave, și pentru producția și construcția de nave, pentru că avem niște capacități unice la Marea Neagră, și să avem în continuare în viață orașul Mangalia datorită șantierului naval, nu doar să considerăm actualele locuri de muncă, ci să le extindem. Iar în momentul de față pe planul de redresare care a fost prezentat acționarului majoritar se vede această evoluție pe care tocmai v-am spus-o. Până la finalul anului sunt pregătite alte 13 nave să ajungă acolo și automat din luna august se va face acea redresare cu plăți făcute la zi, cu începerea plăților salariilor restante', a menționat ministrul Economiei.
Acesta a precizat că foarte mulți dintre operatorii mari la la nivel mondial în segmentul de nave au așteptat inclusiv alegerile din luna mai și acum așteaptă formarea unui guvern stabil pentru a ști cu cine discută.
Sursa: Agerpres.ro'Vă spun că m-am izbit de acest răspuns în cursul acestei primăveri, de la foarte mulți operatori mari. În momentul de față e un operator mondial foarte mare, poate chiar cel mai mare din lume, care acum își repară navele acolo, cu care sunt discuții avansate și care am încredere că sunt niște oameni foarte serioși', a punctat Bogdan Ivan.
Citește și.
Decizie radicală la Tribunalul ConstanțaDamen Shipyards Mangalia își pierde dreptul de administrare în procedura de insolvență
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp