Ministerul Educației și Cercetării a demarat evaluarea unităților de cercetare-dezvoltare-inovare
Ministerul Educației și Cercetării a demarat evaluarea unităților de cercetare-dezvoltare-inovare
03 Jun, 2025 12:23
ZIUA de Constanta
235
Marime text



Ministerul Educației și Cercetării a anunțat, marți, 3 iunie 2025, începerea evaluării unităților de cercetare-dezvoltare-inovare din sistemul național, care va duce apoi la reorganizarea arhitecturii și a mecanismelor fundamentale ale sistemului național de CDI.
''Vă semnalez tuturor - actorilor din sistemul național de CDI și societății - că am solicitat Autorității Naționale pentru Cercetare din subordinea Ministerul Educației și Cercetării să demareze procesul de evaluare a tuturor unităților CDI din sistemul național. Așadar, am început o evaluare ce va duce apoi la reorganizarea arhitecturii și mecanismelor fundamentale ale sistemului național de CDI, arhitectură sănătoasă în care vom putea apoi implementa mecanisme specifice sănătoase (unele propuse deja în Raportul QX)'', a transmis Daniel David.
Acesta a menționat că, Ministerul Educației și Cercetării implementează aspecte importante din Raportul QX, precum cele legate de accentuarea distribuirii fondurilor prin competiție (în raport cu alocările directe), încurajarea concentrărilor academice, atenție la derularea cât mai eficientă și transparentă a competițiilor aflate în derulare (de exemplu: prin implicarea experților internaționali de top în proceduri transparente), optimizarea relației dintre etic și juridic (astfel încât juridicul să susțină etica, nu să o limiteze) etc.
Potrivit ministrului, sistemul de cercetare-dezvoltare-inovare suferă de fragmentare, de o resursă umană insuficientă și, pe alocuri, cu un mindset insuficient de competitiv, și de subfinanțare cronică și impredictibilă, ceea ce îi afectează performanța.
Citește și:„Sistemul nostru de CDI suferă de fragmentare (în prea multe unități de CDI, unele prea mici, fără o bună coordonare între ele), de o resursă umană insuficientă (avem cei mai puțini cercetători din țările Uniunii Europene) și, pe alocuri, cu un „mindset” insuficient de competitiv, și de subfinanțare cronică și impredictibilă, ceea ce îi afectează performanța.”, a mai punctat ministrul David.
Ministrul Educației nu este de acord ca elevii să aibă teme pentru acasă care să le ocupe mai mult de două ore pe zi
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii