IULIUS, singurul dezvoltator din afara Bucureștiului în topul marilor mall-uri. Ce planuri are pentru Constanța?
IULIUS, singurul dezvoltator din afara Bucureștiului în topul marilor mall-uri. Ce planuri are pentru Constanța?
27 Jun, 2025 14:37
ZIUA de Constanta
347
Marime text



- După succesul în orașele mari precum Timișoara, Cluj și Iași, IULIUS își îndreaptă acum atenția către litoral: compania a anunțat un proiect la Constanța
Conform unei recente analize Profit.ro, bazată pe veniturile înregistrate de centrele comerciale din România, doar centrele IULIUS reușesc să rupă dominația mall‑urilor din București în topul primelor zece.
Iulius Town Timișoara ocupă poziția 3 în clasament, cu venituri de circa 42,4 mil. Euro, iar Palas Iași este pe locul 4, cu 36,3 milioane de euro. Ambele proiecte aparțin companiei IULIUS și au fost precedate doar de AFI Cotroceni și zona comercială Băneasa, cele mai mare zone de shopping din Capitală. În top 10 se află și al treilea proiect al IULIUS – Iulius Mall Cluj -, care se bate cu proiectele puternice din București, ocupând locul 6, cu 35,3 milioane de euro.
În același timp, centrele IULIUS reprezintă singurele mall‑uri regionale ce reușesc să rivalizeze cu cele din Capitală – fapt remarcabil într‑o piață în care Bucureștiul domină aproape categoric, generând peste 60% din veniturile totale ale mall‑urilor naționale.
IULIUS la Constanța — proiect nou în plan
După succesul în orașele mari precum Timișoara, Cluj-Napoca și Iași, IULIUS își îndreaptă acum atenția către litoral: compania a anunțat lansarea unui proiect mixed use la Constanța, care va cuprinde și un nou centru comercial care va aduce un concept modern adaptat comunității locale și potențialului turistic al zonei. Proiectul prevede o dezvoltare de amploare, ce va include alături de spații comerciale, zone de agrement și facilități moderne pentru toate grupele de vârstă, în ton cu celelalte proiecte IULIUS.
Potrivit analizei Profit.ro, în 2024, cele 80 de mall‑uri funcționale din România au înregistrat încasări totale de aproximativ 957 milioane de euro, cu o creștere de 8% față de anul anterior — cea mai bună performanță din istoria pieței locale, în ciuda presiunilor inflației și consumului redus.
În acest context, poziționarea IULIUS în topul național este cu atât mai impresionantă: strategia grupului a vizat orașe cu populație ridicată și potențial economic, iar un nou proiectîntr-un oraș precum Constanța arată ambiția companiei de a extinde influența și în regiuni noi.
Ce înseamnă extinderea la Constanța?
Construirea unui proiect mixed use marca IULIUS la Constanța nu este doar o investiție imobiliară, ci și un impuls cultural și economic pentru zonă. Proiectul urmează modelul Iulius Town de la Timișoara sau Palas Iași– combinație între retail, birouri, parcuri și spații de recreere. Acesta va crește competitivitatea sectorului local, va crea noi locuri de muncă și va susține segmentul turistic.
Prin poziția deja solidă în top 10 național, IULIUS capitalizează experiența și notorietatea brandului pentru a aduce la Constanța un proiect la standarde înalte, atrăgând nu doar publicul local, ci și pe cel turistic și chiar de business.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii