Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:42 24 10 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ECC România a recuperat 290.000 de euro pentru consumatori, în primele nouă luni din 2025

ro

24 Oct, 2025 10:54 166 Marime text
foto: pexels
 
  • Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) - direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) - a recuperat pentru consumatori 290.000 euro, în primele trei trimestre al anului 2025.
     
Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) - direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) - a recuperat pentru consumatori 290.000 euro, în primele trei trimestre al anului 2025, transmite un comunicat din partea ECC România.
 
În această perioadă, ECC Romania a instrumentat circa 4.900 de solicitări sosite de la consumatori români și peste 200 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda și Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reședință ale consumatorilor.
 
Structura reclamațiilor primite a cuprins 5 domenii principale:
  • 28.2% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto)
  • 19,1% îmbrăcăminte și încălțăminte
  • 14.8% diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii)
  • 13.5% mobilier, echipament pentru gospodărie și întreținere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă)
  • 10.2% hoteluri și restaurante 

Față de primele 6 luni ale lui 2025, ponderea solicitărilor s-a schimbat, în importantă măsură, înregistrându-se, prima dată după încheierea perioadei pandemice, o scădere semnificativă a numărului de reclamații legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor), care se mențin, totuși lider al clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor.

A crescut, însă, puternic numărul solicitărilor legate de achiziția de diverse produse și servicii, în mod deosebit cele pentru îmbrăcăminte, încălțăminte, precum și cele pentru hoteluri și restaurante, dat fiind că al treilea trimestru al anului este unul dedicat vacanțelor.

În același timp, s-a înregistrat o scădere a ponderii reclamațiilor din domeniul servicii financiare, obiecte de uz personal, produse de îngrijire.
 
ECC Romania face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și facilitează soluționarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere.
 

 


Citește și:
Briza Mării Negre SRL contestă amenda ANPC. Cazul a ajuns la Curtea de Apel Constanța
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii