Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
19:51 10 07 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ANPC ECC România a recuperat pentru consumatori peste 210.000 euro, în primele 6 luni ale anului 2025

ro

10 Jul, 2025 14:30 184 Marime text
Sursa foto: Freepick

În primele 6 luni ale acestui an, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România), direcție în cadrul  ANPC, a recuperat pentru consumatori peste 210.000 euro.

Potrivit ANPC, ECC Romania a instrumentat, în perioada menționată, peste 2.900 de solicitări sosite de la consumatori români și circa 130 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda și Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reședință ale consumatorilor.

Structura reclamațiilor primite a cuprins 5 domenii principale:
  • 36% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto)
  • 18% diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii)
  •  12% îmbrăcăminte și încălțăminte
  • 10% recreație și cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)
  • 9% mobilier, echipament pentru gospodărie și întreținere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă)
Potrivit sursei, față de aceeași perioadă a anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a crescut cu 15 %, menținându-se lider al clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor fiind urmat de reclamațiile pentru diverse produse și servicii, care au înregistrat o creștere de peste 30%. În același timp, o scădere la aproape jumătate se observă la sesizările primite în urma achiziției online de îmbrăcăminte și încălțăminte, urmată tot de o scădere, de circa 30 %, a ponderii reclamațiilor din domeniul mobilă și echipamente de gospodărie. Spre deosebire de prima jumătate a anului trecut, reclamațiile privind serviciile de recreație și cultură au înregistrat o creștere de peste 25 %.

ECC Romania face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul Rețelei.

Citește și:
ANPCÎn primele 3 trimestre ale anului 2023, Centrul European al Consumatorilor a recuperat pentru consumatori 225.000 de euro
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii