Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:20 19 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce preferă românii să cumpere de Black Friday? Anul trecut, au cheltuit sute de milioane de lei

ro

07 Nov, 2018 00:00 1449 Marime text
Black Friday a devenit una dintre zilele în care românii cheltuiesc sute, chiar mii de lei pentru achiziţionarea de produse la reducere. Importată de la americani, „sărbătoarea” este reîmprospătată an de an cu diverse oferte. Dacă au fost ani în care lingourile de aur, dar şi tractoarele se numărau printre oferte, majoritatea oamenilor preferă să cumpere electronice şi electrocasnice. Potrivit unui studiu realizat de agenţia de digital marketing adLemonade, cei mai mulţi români au cheltuit la ediţia de anul trecut între 500 şi 1.000 de lei pe diverse produse.
 
Întrebaţi ce au în plan că cumpere anul acesta de Black Friday, majoritatea, 52,5%, au confirmat că îşi doresc să achiziţioneze electrocasnice şi electronice. Pe locul doi se află segmentul fashion, 16,6% dintre participanţi intenţionând să cumpere haine, încălţăminte şi accesorii. Pe locul 3 se află segmentul destinat cărţilor, cu un procent de 9,1%. Iar 5,7% dintre respondenţi şi-au propus să cumpere articole de casă şi grădină şi tot 5,7% cosmetice şi produse de îngrijire personală.
 
Pentru 47,3% dintre respondenţi, principala sursă de informare cu privire la ofertele Black Friday este eMag. Site-urile brandurilor ocupă locul 2 în preferinţele participanţilor - 16,6%, urmate de comparatoarele de preţuri - 11,2%.
 
Cei mai mulţi respondenţi preferă să facă cumpărăturile în dimineaţa zilei de Black Friday. Seara ocupă locul 2 în preferinţele participanţilor, iar miezul nopţii se poziţionează pe locul 3. Cei mai puţini aleg intervalul prânzului pentru a-şi cumpăra produsele de Black Friday.
 
Potrivit studiului efectuat, 38,5% dintre respondenţi au alocat în 2017 un buget între 500 şi 1.000 de lei pentru cumpărăturile de Black Friday, 31,7% dintre ei au ales să cheltuiască peste 1.000 lei, în timp ce 29,8% au cheltuit între 1 şi 500 de lei.
 
În primele 10 ore ale zilei de Black Friday 2017, cumpărăturile monitorizate de PayU România (vânzări exclusiv online) au însumat 90,3 milioane de lei, iar livrările eMAG (inclusiv offline) au totalizat 270 de milioane de lei, înregistrându-se 24 de vânzări pe secundă.
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii