Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
04:54 23 10 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

SC RAJA SA a demarat campania “Apa este viață”

ro

23 Sep, 2013 13:49 495 Marime text
SC RAJA SA Constanța este cel mai mare operator regional din România în domeniul alimentării cu apă a populației, deservind consumatorii din 145 de localități răspândite pe teritoriul a șase județe: Constanța, Ialomița, Călărași, Ilfov, Dâmbovița și Brașov. Pentru RAJA Constanța, calitatea serviciilor furnizate nu mai reprezintă un deziderat, ci o certitudine reconfirmată prin fiecare picătură de apă furnizată milioanelor de consumatori. Creșterea și menținerea calității apei potabile la cele mai înalte standarde europene s-au reușit prin eforturi susținute financiare și umane, zi de zi și an de an.
Încă din anul 2008, S.C. RAJA S.A. Constanţa a obținut certificarea sistemului de management al siguranței alimentului în conformitate cu cerinţele standardului ISO 22000:2005. Pentru menținerea acestei certificări, societatea noastră este auditată anual de două ori pentru calitatea apei potabile furnizată. În acest context, alimentarea cu apă numai din sursele de subteran, cu apă de cea mai bună calitate, cu caracteristici similare apei plate, a fost obiectivul societăţii. Apa furnizată de RAJA este extrasă de la adâncimi cuprinse între 120 şi chiar 1.000 metri, din cele peste 400 de puţuri/foraje de extragere a apei din subteran amplasate pe cele 91 de surse de adâncime.
În premieră la nivel naţional, SC RAJA SA Constanţa a introdus tehnologia cu raze ultraviolete pentru dezinfecţia apei. Tehnologia cu ultraviolete este o metodă sigură pentru tratarea apei ce nu foloseşte adaosuri chimice şi implicit nu afectează mediul înconjurător. În urma tratării, proprietăţile fizice şi chimice ale apei nu se schimbă, dar se reuşeşte eliminarea eventualelor componente bacterilogice, motiv pentru care metoda este folosită cu succes în numeroase ţări în tratarea apei potabile, dar şi în industria alimentară şi farmeceutică.
Tot societatea RAJA Constanţa a fost prima din ţară, la nivelul căreia s-a înfiinţat un serviciu de specialitate – Direcția de Calitate, ai cărui reprezentanţi monitorizează şi analizează indicatorii chimici, fizici şi biologici ai apei potabile, indicatorii care atestă potabilitatea finală a apei livrate, analize care se fac în permanenţă, chiar şi din oră în oră, prin intermediul laboratoarelor acreditate RENAR. Tot pentru a asigură un control maxim al calității apei potabile, la nivelul societății a mai fost înființată și Inspecția Sanitară și de Mediu, ai cărei reprezentanți verifică permanent prin sondaj calitatea apei. Mai mult, între RAJA Constanţa şi Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană Constanţa există un contract de monitorizare a calităţii apei. Prin recoltarea de probe din toate sursele de apă care sunt analizate în laboratoarele proprii, reprezentanţii DSPJ realizează practic un supracontrol asupra calităţii apei potabile.
În aceste condiţii, toţi abonaţii RAJA Constanţa au certitudinea că apa potabilă pe care o consumă din sistemul de alimentare al societăţii este de o calitate ireproşabilă, în conformitate cu prevederile legale.
În prezent, majoritatea blocurilor din municipiul Constanţa, dar și din județ au o vechime de peste 25 de ani. Există încă şi cazuri în care vechimea condominiilor ajunge şi la aproape 40 de ani. În toate aceste situaţii, procentul în care au fost efectuate reparaţiile capitale la instalaţiile comune se apropie foarte mult de 0%. Numărul asociaţiilor cu subsolul inundat din cauza conductelor sparte creşte de la zi la zi. Mai mult, din cauza vechimii instalaţiilor comune de la nivelul blocurilor care aparţin asociaţiilor (conducte colmatate, sparte, ruginite), calitatea apei potabile livrate de RAJA are de suferit. În aceste situații, eforturilor făcute de RAJA Constanța pentru a asigura o apă foarte bună din punct de vedere calitativ, practic, nu au nici o finalitate, atâta timp cât sistemul interior de alimentare este unul învechit, spart și plin de rugină. Bineînțeles, că în aceste condiții, apa care ajunge la robinetele consumatorilor de la bloc suferă anumite modificări și nu mai corespunde din punct de vedere calitativ cu apa furnizată de RAJA pe sistemul de alimentare aparținând societății.
În conformitate cu legislaţia în vigoare, instalaţiile din subsolul blocurilor/condominiilor și cele care trec de contorul general sunt proprietatea indiviză a tuturor locatarilor/proprietarilor imobilului respectiv. Reparaţiile şi întreţinerea acestor instalaţii interioare cad exclusiv în sarcini locatarilor/proprietarilor. SC RAJA SA Constanţa administrează şi intervine doar la nivelul reţelei publice de alimentare cu apă, limita de proprietate fiind apometrul general.
Pentru a demonstra cetățenilor/abonaților că apa livrată de societatea noastră este din punct de vedere calitativ foarte bună, având caracteristicile apei plate comercializate la nivel național, SC RAJA SA Constanța a relansat astăzi campania “Apa este viață” ce se va desfășura în perioada 23 – 29 septembrie în Constanța. Practic, în această perioadă în oraș, vor fi montate în 15 locații, alese diferit în cele șapte zile, corturi unde cetățenii vor putea bea apa direct din rețeaua centralizată administrată de RAJA. La nivelul acestor locații, amplasate toate la intrările în blocuri, există un robinet legat la rețeaua stradală exact înaintea apometrilor blocurilor respective. Astfel, în fiecare zi a campaniei, cetățenii din zonă vor putea bea apă potabilă așa cum este ea furnizată de societatea noastră și vor putea face diferența între apa din rețeaua stradală și apa care ajunge la robinetele din apartamente după ce aceasta a trecut prin instalațiile vechi și de peste 40 de ani. Astăzi, 23 septembrie 2013, cele 15 corturi sunt amplasate pe bulevardul Alexandu Lăpușneanu, străzile Adamclisi, Făt Frumos, Mălinului, Soveja, BP Hașdeu, Al. Panselei și bulevardul Tomis.
Campania „Apa este viață” urmărește conștientizarea și convingerea abonaților că apa livrată de societate respectă și se încadrează în cele mai riguroase standarde de calitate.
 
Biroul de presă
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii