Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
09:11 23 07 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

DECLARAŢIE POLITICĂ Salut decizia Comisiei Europene în privinţa Masterplanului General de Transport!

ro

30 Sep, 2014 14:51 576 Marime text
Deşi trimiterea către Comisia Europeană a Masterplanului General de Transport a întârziat nepermis de mult, având în vedere importanţa lui deosebită pentru infrastructura României pe termen scurt, mediu şi lung - acesta trebuind să fie finalizat şi trimis Comisiei Europene încă de acum un an de către Ministerul Transporturilor -, totuşi Comisia Europeană a anunţat că a acceptat supunerea acestuia dezbaterii publice. Astfel, Ministerul Transporturilor va face face public MPGT-ul începând cu data de 1 octombrie a.c., urmând ca acest document strategic, deosebit de important pentru viitorul infrastructurii româneşti, să fie prezentat în cadrul Comisiilor permanente de transport şi infrastructură din Parlamentul României.

Cred că acest document esenţial nu mai putea fi niciun moment tergiversat de către Guvernul României, având în vedere faptul că de acest Masterplan General de Transport depinde finanţarea nerambursabilă a ţării noastre pentru investiţiile în infrastructura din exerciţiul financiar 2014-2020, anul 2014 fiind, în mod evident, deja pierdut.

Mai cred că noi, toţi românii, am avut de pierdut, timp de 25 de ani, din cauza tergiversării deciziilor unor guvernele din această perioadă, decizii care s-au dovedit de fiecare dată a fi ori greşite, ori pierdute pe drum, în privinţa investiţiilor în infrastructură! Iar acest lucru a avut în mod direct consecinţe nefaste atât din punctul de vedere al eficientizării timpului nostru de deplasare dintr-un colţ al ţării până în altul, comparativ cu aproape oricare altă ţară din Europa, cât, mai ales, din punctul de vedere al pierderii a numeroase oportunităţi de investiţii străine majore, investiţii care, din păcate, au sfârşit a fi direcţionate în alte ţări vecine României, tocmai din acest motiv, şi anume cel al slabei reţele de drumuri din România.

Tocmai de aceea consider important faptul că trebuie menţionate şi luate în considerare toate recomandările şi observaţiile Comisiei Europene în privinţa Masterplanului, printre cele mai importante referindu-se cele privind acordarea din partea autorităţilor române a unei atenţii sporite proiectelor care închid coridoarele europene de transport în actuala perioadă de programare. Practic, ni se recomandă prioritizarea realizării autostrăzilor în exerciţiul financiar 2014-2020, în speţă finalizarea cu întâietate a autostrăzii Piteşti-Sibiu.

De asemenea, Comisia Europeană ne recomandă şi eficientizarea sistemului feroviar din România prin asumarea reformei feroviare, care presupune punerea accentului pe o reţea feroviară redusă, introducerea serviciilor competitive pentru pasageri şi a unui sistem de responsabilizare pentru performanţă în acest sens.

         În calitate de preşedinte al Comisiei pentru transport şi infrastructură din Camera Deputaţilor doresc să salut decizia Comisiei Europene şi să menţionez faptul că asistăm la o premieră în Parlamentul României, când un document strategic pentru domeniul transporturilor este prezentat într-o comisie de specialitate.

          Mai mult decât atât, cred că un astfel de document de o importanţă deosebită pentru dezvoltarea economică şi socială a ţării noastre are nevoie de un consens politic naţional, prin care să fie asumat de către toţi factorii  politici.
        Vă mulţumesc!

Ti-a placut articolul?

Comentarii