Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:31 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

I M Pascu "E necesara o legatura mai rafinata intre activitatile maritime si cele din interiorul raurilor"

ro

20 Apr, 2010 17:05 1181 Marime text

s_d_mircea-pascu.jpgStrasbourg, 20 aprilie 2010

Vicepreşedintele Comisiei de afaceri externe a Parlamentului European (AFET), Ioan Mircea Paşcu, a declarat, luni, în plenul PE, că este necesară o legătură mai rafinată între activităţile maritime şi cele din interiorul râurilor, având în vedere complexitatea activităţii din aceste domenii, fapt ilustrat de exemplu de interconexiunea între factorii economici, sociali, de mediu şi politici de la Dunăre şi Marea Neagră. Declaraţia lui Paşcu, care este şi membru al Comisiei pentru transport şi turism a PE (TRAN), a fost făcută în cadrul dezbaterii raportului Van Dalen privind "scopurile strategice şi recomandările pentru politica de transport maritim a Uniunii Europene până în 2018".

"Raportul pe care îl discutăm este foarte precis în evaluarea înaltei importanţe de care se bucură politica de transport maritim în activităţile Uniunii, precum şi în ceea ce priveşte propunerile privind mediul, aspectele sociale şi siguranţa politicii maritime a UE. Eu mă voi referi la două chestiuni menţionate de raportor, dar rămase nedetaliate", a declarat Ioan Mircea Paşcu.

În primul rând, eurodeputatul a menţionat pirateria. În opinia sa cooperarea cu iniţiativele guvernamentale, o cooperare interguvernamentală intensificată, promovarea păcii şi a dezvoltării în zonele cele mai afectate, precum şi respectarea măsurilor de auto-protecţie constituie măsuri bune dar foarte generale. "Politica noastră maritimă trebuie să contribuie mai mult la regulile de auto-protecţie recomandate de Organizaţia Maritimă Internaţională (IMO), în baza lecţiilor învăţate din operaţiunea Atlanta, având în vedere că pirateria se va extinde cel mai probabil iar Uniunea noastră nu poate multiplica acest tip de operaţiune pe tot spaţiul maritim acoperit de navele comerciale din UE ", a afirmat el.

"A doua chestiune este necesitatea unei legături mai rafinate între activităţile maritime şi cele din interiorul râurilor, având în vedere complexitatea activităţii din aceste domenii, după cum este ilustrat de exemplu de interconexiunea între factorii economici, sociali, de mediu şi politici de la Dunăre şi Marea Neagră", a conchis Paşcu.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii