Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:48 17 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Precizări privind depunerea formularului 112

ro

14 Feb, 2011 17:14 2049 Marime text

Având în vedere faptul că luna februarie este prima lună în care se depune formularul 112 „declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate", Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Constanţa vine în întâmpinarea contribuabililor prin:

1) Suplimentarea numărului de ghişee până la:

 20 de ghişee la sediul A.F.P.M. C-ţa din b-dul Mamaia nr.196

 4 ghişee la sediul D.G.F.P. Constanţa din b-dul I.G.Duca nr.18

 2 ghişee la sediul Casei Judeţene de Pensii din str.Decebal nr.13 (numai pentru declaraţia 112)

 2 ghişee la sediul Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă din str.Lacului nr.14 (numai pentru declaraţia 112)

Menţionăm că aceste ghişee vor fi dotate cu:

 unităţi de CD-ROM pentru depunerea declaraţiei 112

 cititoare de cod de bare pentru depunerea celorlalte declaraţii

 ghişeele NU vor fi dotate cu unităţi floppy pentru citirea dischetelor întrucât această modalitate de depunere nu mai este prevăzută de legislaţia în vigoare.

2) Stabilirea, împreună cu conducerea CECCAR, a unei proceduri care vizează simplificarea obţinerii certificatului digital necesar depunerii prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.

A.F.P.M. Constanţa reaminteşte tuturor contribuabilior că în prezent este posibilă depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă. Această procedură, reglementată de O.M.F.P. nr.858/2008, presupune eliberarea unui certificat digital prin completarea unui formular cod 150, care poate fi găsit pe portalul www.anaf.ro. La acest formular se ataşează :

 copie carte identitate a persoanei cu drept de semnătură digitală;

 împuternicire notarială pentru persoana cu drept de semnătură digitală;

Prin depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.:

 Se evită de către contribuabil timpul mare de aşteptare la ghişeu;

 Se asigură o preluare corectă a declaraţiilor în baza de date, inclusiv în fişa pe plătitor;

 Conform H.G. nr.1397/2010, începând cu luna iulie 2011, ea va fi singura modalitate legală de depunere. Obţinerea din timp a certificatelor digitale necesare, permite contribuabililor să evite aglomeraţia care se poate crea în apropierea termenului limită de obţinere a acestor certificate.

Indiferent de modalitatea de depunere aleasă, rugăm contribuabilii să încerce să depună acest formular până în data de 23 februarie, din următoarele considerente:

 timpul de prelucrare la ghişeu a acestui formular este mai mare decât în cazul celorlalte formulare care nu necesită o validare preliminară în momentul depunerii;

 25 februarie este termenul limită pentru depunerea şi a altor formulare, cum ar fi: formularul 100 „declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat", formularul 101 „declaraţie privind impozitul pe profit", formular care se depune de către persoanele care au obligaţia depunerii acestui formular până la această dată, formularul 300 „decont de T.V.A.", formularul 301 „decont special de T.V.A.", formularul 392 A şi 392 B, formularul 393, precum şi a altor formulare în funcţie de specificul activităţii desfăşurate de fiecare contribuabil;

 timpul de aşteptare la ghişeu pentru o singură declaraţie va fi de aproximativ 4 minute.

Bogdan Huţucă

Director executiv

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii