Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:15 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Începe campania de informare "Fonduri europene pentru mediul rural"

ro

31 Jan, 2011 23:43 2186 Marime text
Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) lansează începând cu data de 2 februarie 2011 campania de informare pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) „Fonduri europene pentru mediul rural".

Campania, care se va desfăşura pe parcursul a cinci luni, urmăreşte să constientizeze publicul interesat din mediul rural asupra oportunităţilor de finanţare oferite de PNDR. Abordarea acestei acţiuni naţionale va fi una diferită, fiind axată pe informarea potenţialilor beneficiari, mai ales pe informarea asupra aspectelor practice pentru întocmirea unor proiecte de succes.

Campania de informare este alcătuită din mai multe niveluri de interacţiune cu publicul. Astfel, un prim nivel îl constituie întâlnirile cu grupuri mici de locuitori ai satelor, abordare de tip kitchen table, prin care aceştia îşi vor prezenta ideile de proiecte şi vor primi îndrumare directă.

O altă componentă o reprezintă atelierele de lucru, care, sub forma unor caravane informative, va aduna mai mulţi locuitori ai satelor pentru informări detaliate şi practice asupra modalităţilor de obţinere a finanţărilor nerambursabile.

Începând din luna martie, prin această campanie de informare vor fi organizate conferinţe în fiecare judeţ. Aceste întânliri au în vedere reunirea mai multor instituţii cu care un beneficiarii fondurilor europene nerambursabile intră în legătură, dar şi clarificarea aspectelor ce ţin de finanţările oferite de către APDRP.

O componentă foarte importantă o reprezintă seminariile tematice. Aceste acţiuni se vor desfăşura la nivel judeţean şi vor cuprinde aspecte concrete de alcătuire şi derulare a proiectelor de investiţii finanţate prin PNDR. În acest scop, din partea APDRP vor participa experţii evaluatori, cei ai achiziţii şi plăţi care vor explica concret cum pot fi evitate greşelile în accesarea fondurilor europene.

Cum orice teorie fără exemple nu este eficientă, campania de informare are şi o componentă de exemplificare cu proiecte de succes adresată în principal mass-media naţionale dar şi locale. Astfel, vor fi organizate vizite de documentare la diferite proiecte finanţate prin PNDR sau prin Programul SAPARD.

Nu în ultimul rând, un nivel original de abordare a informării va fi cel de organizare a unor evenimente publice de profil. Este vorba despre desfăşurarea unor târguri tematice (de exemplu: Târgul finanţărilor europene pentru dezvoltare rurală) care vor reuni beneficiari ai unor proiecte, împreună cu produsele obţinute de ei, instituţii implicate în derularea fondurilor europene nerambursabile dar şi bănci finanţatoare.

Activităţile de informare, implementate sub forma campaniei de informare denumită „Fonduri europene pentru mediul rural - 2011", au în vedere asigurarea egalităţii de şanse în accesarea FEADR prin diseminarea informaţiilor către un număr reprezentativ (raportat la indicatorii de realizare din PNDR) de potenţiali beneficiari ai PNDR, indiferent de criterii etnice, sexuale, religioase, precum şi de dizabilităţi fizice, vârstă, statut social sau financiar.

Scopul proiectului este creşterea indicelui de accesare a fondurilor nerambursabile acordate prin FEADR pentru proiecte de investiţii şi asigurarea implementării transparente şi eficiente a FEADR.

Alături de personalul Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, vor participa la diferite evenimente şi reprezentanţi ai instituţiilor partenere, spre exemplu: APIA (Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură), FGCR (Fondul de Garantare a Creditului Rural - IFN S.A.), FNGCIMM (Fondul Naţional pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii), ANSVSA (Autoritatea Naţională Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor) prin DSVSA, instituţii bancare cu care MADR a încheiat protocoale de colaborare, instituţii publice partenere.

Acţiunile de informare vor fi aplicate de către Prestatorul (respectiv Asocierea dintre SC ARS Advertising SA - lider şi SC Tipografia Real SRL) desemnat în urma derulării prin SEAP a procedurii de licitaţie publică deschisă în data de 29.09.2009, cu numărul anunţului de participare 87470/29.09.2009.

Pe pagina de internet a Agenţiei, www.apdrp.ro, s-a creat o secţiune dedicată acestei campanii în care cei interesaţi pot consulta calendarul şi evenimentele aflate în desfăşurare.

INFORMAŢII SUPLIMENTARE

Campania de informare „Fonduri europene pentru mediul rural" are următoarele componente:

1. Informarea directă tip kitchen-table, organizată astfel:

a. 250 de întâlniri la nivel naţional, aproximativ câte 6 acţiuni de informare în fiecare judeţ;

b. acţiunile se vor desfăşura cu grupuri foarte restrânse de aproximativ 7 persoane.

2. Informarea directă tip ateliere de lucru, organizată sub formă de caravană informaţională astfel:

a. 208 întâlniri la nivel naţional, aproximativ câte 4 acţiuni de informare în fiecare judeţ;

b. se vor desfăşura cu grupuri de aproximativ 20 de persoane.

3. Informarea directă tip conferinţe judeţene, organizate astfel:

a. 43 de întâlniri la nivel naţional, câte aproximativ 1 acţiune de informare în fiecare judeţ;

b. se vor desfăşura cu grupuri mari de aproximativ 150.

4. Informarea directă tip seminarii tematice, organizate astfel:

a. 64 de întâlniri la nivel naţional, câte aproximativ 8 acţiuni de informare în fiecare regiune;

b. se vor desfăşura cu grupuri de aproximativ 40 persoane.

5. Informarea directă prin exemplificare cu proiecte finanţate prin PNDR, organizate astfel:

a. 8 întâlniri la nivel naţional, câte 1 acţiune de informare în fiecare regiune;

b. se vor desfăşura cu grupuri de aproximativ 10 persoane.

6. Informarea directă prin participare la evenimente publice de profil, astfel:

a. 3 întâlniri la nivel naţional, târguri de profil la care Agenţia va participa.

7. Informarea directă prin organizarea de evenimente publice de profil, astfel:

a. 9 întâlniri la nivel naţional, câte aproximativ 1 eveniment în fiecare regiune (de exemplu: Târgul finanţărilor europene pentru dezvoltare rurală; Târgul beneficiarilor fondurilor europene; Târgul produselor realizate prin programe europene pentru agricultură şi dezvoltare rurală).

8. Informare prin Direct mailing către potenţialii beneficiari ai PNDR, astfel:

a. 2 acţiuni la nivel naţional;

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii