Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:11 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

CEDER Constanţa anunţă lansarea proiectului „Şi tinerii de azi au dreptul la un loc de muncă"care se va desfășura pe o perioadă de 12 luni (01.07.2010 - 30.07.2011)

ro

25 Aug, 2010 18:02 2577 Marime text
Proiectul se adresează cu prioritate tinerilor ca resursă de bază pentru dezvoltarea comunităţilor rurale. Contactul direct cu tinerii, în special prin intermediul școlilor rurale, a permis identificarea unor probleme. Lipsa unor servicii integrate și specializate de informare, orientare, consiliere, abilitare, facilitare și mediere a integrării profesionale la tinerii șomeri cu vârste între 15-30 ani, care pot aparţine unor minorităţi etnice sau unor categorii sociale defavorizate, precum tinerii cu disabilităţi, tinerii care trăiesc în centre de plasament și care provin din zona metropolitană a judeţului Constanţa (Mihail Kogălniceanu, Poarta Albă, Topraisar, Castelu).

Obiectivele proiectului sunt urmatoarele:

Cel puţin 30 de tineri șomeri din zona metropolitană a judeţului Constanţa primesc informaţii și formarea necesară pentru dezvoltarea abilităţilor de viaţă necesare la angajare.

Cel puţin 30% dintre tinerii și angajatorii din zona metropolitană a judeţului Constanţa primesc informaţii necesare privind practica inovatoare a teleworking-ului, ca alternativă eficientă de angajare în condiţiile crizei economice, prin intermediul instituţiilor abilitate la nivel local și a produselor proiectului.

Instituţiile abilitate pentru livrarea de servicii pentru angajare(primării locale, AJOFM, Direcţia de Muncă, ONG-urile, Inspectoratul Şcolar Judeţean responsabil de formarea și orientarea profesională a tinerilor care urmează licee/școli profesionale precum și universităţile din judeţ) dispun de un serviciu integrat de comunicare, informare, formare, consiliere, abilitare, mediere și facilitare între angajatori și tinerii șomeri pentru angajarea acestora la nivel local.

Activitatile proiectului cuprind:

- Realizarea designului unui serviciu integrat şi profesionalizat de informare, orientare, consiliere, abilitare, facilitare şi mediere a integrării profesionale la tinerii şomeri din zona metropolitană constănţeană, pe baza analizei şi sintezei documentelor şi informaţiilor primite de la partenerii din proiect care vor fi şi ei parte a acestui serviciu integrat.

- Contactarea unui număr de cel puţin 15 angajatori pe plan local şi comunicarea cu aceştia în vederea identificării nevoilor, cerinţelor, standardelor şi aşteptărilor acestora cu privire la tinerii care solicită locuri de muncă.

- Selecţia unui număr de cel puţin 30 de tineri şomeri, cu prioritate tineri cu disabilităţi, tineri instituţionalizaţi care trăiesc în centre de plasament situate în zona metropolitană şi tineri de etnie rromă din aceeaşi zonă a judeţului Constanţa.

- Curs intensiv de formare de 7 zile, 5 ore/ zi pentru fiecare grup de 15 tineri şomeri sau absolvenţi fără loc de muncă (în total 14 zile de formare de specialitate), pentru dezvoltarea abilităţilor de viaţă necesare la angajare precum: abilităţi de orientare profesională, clarificare a obiectivelor de viaţă şi a obiectivelor profesionale, abilităţi de formulare corectă a unor obiective şi scopuri de viaţă, abilităţi de redactare a unui CV, a unei scrisori de motivaţie, abilităţi de autoprezentare la un interviu de angajare, abilităţi de comunicare persuasivă şi asertivă, abilităţi de abordare a conflictelor şi de comunicare în echipă, abilităţi de abordare şi rezolvare creativă a unei probleme, abilităţi necesare în practica teleworking-ului şi alte abilităţi solicitate de angajatori în etapa premergătoare de analiză a nevoilor şi aşteptărilor acestora la nivel local.

-Servicii de consultanţă personalizată/ supervizare oferită tinerilor într-un program săptămânal de 2 zile/ săptămână, câte 4 ore/ zi, în scopul identificării unui potenţial loc de muncă şi angajării în condiţii optime, fie direct la locul de muncă, fie la domiciliu, forma de angajare fiind teleworking-ul.

-Elaborarea ghidului „Teleworking-ul, de la teorie la practică", în format electronic pentru postarea pe website şi în format A5 pentru diseminarea lui în rândul angajatorilor, primăriilor locale, instituţiilor abilitate în vederea diseminării lor în rândul tinerilor din mediul rural care nu dispun de canale de comunicare electronică. Vor fi realizate 200 astfel de ghiduri.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii