Vinurile Murfatlar, cele mai căutate
Vinurile Murfatlar, cele mai căutate
"Clientul din România are un
comportament total diferit, neavizat, în comparaţie cu cel la nivel european,
unde predomină vinul sec şi unde vinul roşu are aproape aceeaşi pondere ca şi
cel alb",
declara Paul Milosescu, responsabil cu achizitiile de bauturi in cadrul
lantului de hipermarketuri Cora, pentru Wall-Street.ro. Pe categorii, cele mai căutate vinuri de masă sunt Babanul (Murfatlar) şi
Muscatel (Vincon), care deţin 60% din vânzări, respectiv 65% din volum. Un al
treilea jucător puternic este şi Sânge de Taur (Tohani), cu o cotă de 10% din vânzări
şi 11% din volum, potrivit lui Milosescu. Dintre vinurile albe, primele clasate
în preferintele clienşilor Cora sunt Dry Muscat, produs de Jidvei, Premiat - Murfatlar
şi Schwaben Feteasca Regală de la Cramele Recas. "Fiind o categorie cu mai multe produse concurente,
procentele nu sunt chiar atât de semnificative. Totuşi, cele trei articole reuşesc
să dezvolte aproximativ 17% din cifra de afaceri şi 15% din volum",
explică oficialul lanţului de hipermarketuri. El mai spune că, excluzand
vinurile de masă, se observă o migrare a consumului spre vinul roşu, cel mai
des cumparate fiind Beciul Domnesc Feteasca Neagră şi Pinot Noir de la Vincon şi
Zestrea Pinot Noir, Merlot şi Cabernet Sauvignon de la Murfatlar, care acoperă
14% din afaceri şi 15% din volum.
Dintre vinurile rose, vânzările din magazinele Cora arată că pe primele locuri
se află Busuioaca de Bohotin de la Vinia, urmată de Proles Pontica de la Vincon
si Busuioaca de la Huşi.
Anul acesta, ca volum, cele mai vândute vinuri au fost Murfatlar Premiat, Huşi şi
Zestrea. In termeni de valorea, clasamentul se schimbă, astfel că cel mai bine
vândut brand este Beciul Domnesc, urmat de Zestrea şi de Murfatlar Premiat.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp