Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:04 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

(Ne)Realizările lui Mazăre Pasarela inaugurată - întâmplător - cu nouă zile înaintea alegerilor

ro

07 May, 2012 02:01 2281 Marime text

deschidere_maz.jpgPerlă a litoralului românesc, staţiunea Mamaia a captat aproape întreaga atenţie a actualului primar al Constanţei, Radu Mazăre, încă de la primul său mandat. Adusă constant pe „firmament" de către edil, fie prin sporturile nautice pe care le practică în Mamaia, fie prin competiţiile sportive de răsunet organizate de administraţia publică locală, fie, pur şi simplu, pentru că numele primarului se leagă de hotelul Flora, de la intrarea în staţiune, nu există dubiu în mintea şi inima constănţenilor că Mamaia reprezintă centrul interesului lui Mazăre. Şi totuşi, este de menţionat că primarului nu i-au reuşit din prima toate planurile cu staţiunea: pasarela pietonală din Mamaia, alături de portul de agrement din zona Cazino reprezintă proiectele care nu i-au reuşit din plin edilului de Constanţa, ele fiind trecute iniţial pe site-ul oficial al primăriei la secţiunea proiecte blocate. Fireşte, de către cei de la centru.

campanie_mazare_proiect.jpgMai exact, titulatura sub care se regăseşte programul de investiţii care viza pasarela şi portul de agrement din Mamaia este „Proiecte pregătite în perioada 2004 - 2008 care nu au putut fi depuse spre finanţare datorită refuzului de a fi avizate de către autorităţile publice centrale". Numele propriu-zis al proiectului este „Proiectul Mamaia Port - Pasarelă pietonală şi port de agrement Cazino Mamaia". Acesta avea ca obiect general dezvoltarea sectorului turistic şi creşterea atractivităţii turistice a staţiunii Mamaia, iar ca obiectiv specific, portul turistic de agrement şi pasarela pietonală. Valoarea proiectului, potrivit informaţiilor oficiale, se ridica la 8,5 milioane de euro şi urma să fie finalizat în 18 luni. Iată ce spun (încă) autorităţile locale cu privire la proiectul iniţial blocat: „Deşi eligibil pentru finanţare, proiectul Mamaia Port nu poate fi depus spre finanţare datorită refuzului Ministerului Transporturilor şi a Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile de a transmite dreptul de administrare asupra suprafeţei de apă care urmează să fie afectată de investiţie. Condiţia deţinerii de către beneficiar a unui titlu de proprietate sau administrare asupra terenului pe care se realizează investiţia este obligatorie pentru calificarea proiectului în cadrul evaluării administrative". Cu alte cuvinte, autorităţile centrale erau de vină.

Cum s-a întors roata

Şi totuşi, pentru că viaţa nu e numai rea, în noiembrie 2009, primăria lui Radu Mazăre a primit 1.840 de metri pătraţi la Marea Neagră, 250 mp de plajă şi peste 1 milion de euro, scriau jurnaliştii din Capitală, pentru construirea unui port de agrement la Mamaia. Aceiaşi jurnalişti informau că licitaţia - organizată în avans, spuneau ei - ar fi fost câştigată de o firmă care ar fi fost „«abonată» la contractele primăriei constănţene", respectiv Petrconst SA. În paralel, probabil total întâmplător şi fără nicio legătură cu alegerile locale, mult-promisa iar la un moment dat blocata pasarelă pietonală va fi inaugurată pe data de 1 iunie (alegerile sunt pe 10 iunie). Conform datelor oficiale, pasarela are o lungime de peste 400 de metri în larg şi o lăţime de patru metri.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii