Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
12:54 23 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Reabilitată de OIL Terminal, după 50 de ani de aşteptare Constănţenii, invitaţi să admire locomotiva cu abur construită în 1911 (galerie foto)

ro

08 Sep, 2015 00:00 1928 Marime text
Locomotiva fără abur, cu o putere de 60 CP şi o greutate de 18.000 kg, fabricată de Orenstein & Koppel în anul 1911, a fost instalată la Gara CFR Constanţa, pentru a putea fi admirată de constănţeni, după ce, timp de 50 de ani, a fost garată pe o linie moartă.
 

Societatea Oil Terminal SA, cu tradiţie în domeniul activităţii de export produse petroliere, a recondiţionat şi a atribuit în custodia CFR locomotiva fără foc, cu abur înmagazinat. „Am făcut acest lucru pentru că manifestăm un profund respect pentru istoricul şi valorile patrimoniale naţionale“, a declarat Sorin Ciutureanu, director general Oil Terminal. Locomotiva tip Bft-n2, numărul 4709, cu o putere de 60 CP, viteza maximă de 15km/h, lungime de 5,9 metri, cu o greutate de 18.000 kg, fabricată de Orenstein & Koppel pentru Rafinăria Astra Ploieşti în anul 1911, reprezintă unul dintre cele două exemplare existente, unul fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu Abur din Sibiu. „Oil Terminal a recondiţionat locomotiva fără foc, cu abur înmagazinat, construită în anul 1911, special pentru manevre în spaţii ce prezintă pericol de foc şi explozie: rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare şi fabrici de muniţii sau produse periculoase.

Am încredinţat în custodie către CFR această locomotivă, pentru a fi prezentată publicului care tranzitează Gara Constanţa şi împrejurimile“, a mai spus Sorin Ciutureanu.

 
Locomotiva a stat 50 de ani garată pe o linie moartă, după ce a fost folosită de compania Oil Terminal pentru a împinge vagoanele-cisternă în depozite. De recondiţionarea locomotivei, care a durat şase luni, s-au ocupat angajaţii secţiei de mecanică din cadrul companiei, în colaborare cu un inginer CFR.

Ti-a placut articolul?

Comentarii