Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:11 14 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

S-a dat startul lucrarilor la podul rutier peste canalul Dunare - Marea Neagra

ro

06 Jul, 2010 01:07 4826 Marime text
lucrari_dig.jpgConducerea CompanieiNaţionale „Administraţia Canalelor Maritime" SA Constanţa, împreună cusecretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Marin Anton, dar şiconstructorul Apolodor Comimpex, au inaugurat ieri oficial lucrările la podulrutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre Marea - Neagră.

Valoarea lucrării se ridică 35 de milioane de euro, dintre care 24 de milioane sunt pentru podul propriu-zis, iar diferenţa urmează a fi folosită pentrurealizarea conexiunii cu varianta de ocolire a Constanţei. Termenul definalizare este de 11 luni.

Principalul beneficiu pe care îl are acest proiect îlreprezintă conexiunea cu varianta de ocolire a municipiului Constanţa, dar şidecongestionarea traficului de pe DN 39 şi conectarea părţii de sud a PortuluiConstanţa cu autostrada Bucureşti Constanţa. Aceasta din urmă are ca termen definalizare noiembrie 2011.

Podul rutier peste canal urmează a fi construit înaval de ecluza Agigea şi este inclus în cadrul proiectului „Modernizarea şidezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara Axelor PrioritareTEN-T în scopul dezvoltării unui sistem naţional durabil de transport".

Prezent la inaugurarea lucrărilor, secretarul de statMarin Anton a precizat că obiectivul va cuprinde două părţi, construireapropriu-zisă a podului şi cea de-a doua, conectarea cu varianta de ocolire aConstanţei. „Este prima mare lucrare în portul Constanţa pe fonduri europene,urmează şi altele, printre care mărirea digului de larg cu încă un kilometru şi100 de metri, dar şi modernizarea şi lărgirea posibilităţii de acces pe CFR înPort. Din fonduri europene, în următorii ani urmează a fi investiţi 250 demilioane de euro", a mai adăugat Anton.

Directorul CN APMC, Ioan Bălan, a mai completat căpodul ce urmează a fi construit este un beneficiu pentru Portul Constanţa, darşi pentru Poliţia de Frontieră cu care va colabora mult mai bine: „Podul aretermen de execuţie 11 luni. Probabil la anul pe vremea aceasta urmează a fi datîn folosinţă. Proiectul reprezintă, pe lângă decongestionarea traficului, şi ouniune vamală din punct de vedere al poliţiei de frontieră între cele douăsectoare ale portului Constanţa".

Mai mult, secretarul de stat a susţinut că termenulpentru finalizarea autostrăzii Soarelui - noiembrie 2011- va fi respectatastfel încât toate legăturile să se facă în timp util şi să se corelezelucrările. „Este corelată finalitatea pentru că în timp ce se construieştepodul se proiectează breteaua de legătură între şoseaua de centură şi portulConstanţa", a mai adăugat Bălan.

„Noi vom termina lucrarea la timp"

Reprezentantul constructorului a dat câteva detaliitehnice referitoare la podul rutier care urmează a fi construit. „Este primulpod dublu hobanat din România. Avem doi piloni principali şi cablurile care îlsusţin. Deschiderea dintre cei doi piloni este de 180 de metri, întregul pod cuviaducte este de 900 de metri, iar înălţimea este de 63 de metri la vârfulpilonului şi 18 metri de la stabiliment şi apă. Noi vom reuşi să finalizămlucrarea la timp", a precizat Radu Ouatu, reprezentant al constructorului.

Cât despre cei cu care societatea constructoare valucra, Radu Ouatu a declarat că va lucra cu doi subconstractori, cablurilefolosite urmând a fi importate. Forţa de muncă este formată, într-un procent de80% din constănţeni, fiind necesari în jur de 200 de angajaţi pentrudefinitivarea lucrării. Garanţia podului este de 100 de ani, conformnormativului referitor la lucrările armate.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii