De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
04:31 23 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Care sunt cu adevărat problemele majorării asigurării RCA şi motivul mitingului cu peste 1.000 de maşini din Constanţa

ro

14 Sep, 2016 00:00 1474 Marime text
Patronatele din transporturile rutiere au organizat, ieri, o conferinţă de presă pentru a anunţa protestul din 15 septembrie privind majorarea preţului la asigurările RCA.
 
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a depus cerere de miting pentru data de 15 septembrie în toate oraşele reşedinţă de judeţ. Protestul va începe simultan în toată ţara, începând cu ora 9.00.
 
În Constanţa, la ora 9.00 se va face încolonarea autovehiculelor în zona intersecţiei bulevardului Aurel Vlaicu cu bulevardul Tomis către intersecţia cu strada Baba Novac, spre sensul de mers către Satul de Vacanţă. La ora 10.00 se va pleca pe traseul bulevardul Aurel Vlaicu - viraj dreapta pe bulevardul Tomis - Prefectura Constanţa - viraj dreapta pe strada Traian şi oprirea coloanei cu primele autovehicule aproape de sensul giratoriu de la Poarta 2.
 
Între orele 11.00 şi 12.00 va fi un marş de protest pe platoul din faţa Prefecturii Constanţa. La ora 12.00, coloana va porni din zona sensului giratoriu de la Poarta 2 cu viraj dreapta pe strada Mihai Viteazu - stânga pe bulevardul Ferdinand - stânga către Gara CFR - stânga pe bulevardul 1 Decembrie 1918 către Farul din Constanţa. Defluirea participanţilor se va face la intersecţia bulevardulului 1 Mai cu strada Caraiman.
 
„Vrem să se discute valoarea RCA-ului. S-a stabilit ca joi să aibă loc în toată ţara un marş de protest. Vor participa peste 45.000 de autoturisme. Fac excepţiile agabariticele şi utilajele. La Constanţa am hotărât că vom face o manifestaţie cu peste 1.000 de autovehicule şi peste 1.000 de persoane, începând de pe bulevardul Aurel Vlaicu, la ora 10.00 ne vom pune în mişcare pe bulevardul Tomis, iar capătul se va opri la Poarta 2. Vom coborî din maşini şi vom merge la prefect, ne vom spune ofurile şi vom pleca pe Ferdinand, la Gară, până la Far. Am obţinut şi avizul pentru miting. A fost exact cum l-am cerut. Nu vrem să intrăm în dizgraţia populaţiei, ci vrem să fie populaţia alături de noi“, a declarat Marin Neagu, copreşedinte COTAR, în cadrul conferinţei de presă de la Constanţa.
 
El a mai precizat că judeţul Constanţa este singurul din ţară în care s-au organizat două manifestaţii - în Mangalia şi în municipiu.
 
„În acelaşi interval de timp, suntem singurul judeţ din ţară unde organizăm două manifestaţii: Constanţa şi Mangalia. La Mangalia vor participa între 50 şi 100 de autovehicule. Ei vor pleca în jur de ora 10.00 de la intrarea din Mangalia, vor merge pe variantă, se vor întoarce pe strada 30 Decembrie şi vor opri la Primărie în faţă. Noi suntem doi copreşedinţi, eu mă ocup la Constanţa şi Marian Guţă, cel de la Simpatrans, este celălalt copreşedinte, care se ocupă de acţiunea de la Mangalia“, explică Neagu.

„Guvernul încearcă să ne dea o bombonică, să ne cumpere“

Copreşedintele COTAR a explicat, în cadrul conferinţei, motivul pentru care se va organiza mitingul. El susţine că Autoritatea de Supraveghere Financiară îi consideră inamici şi că nu s-a ajuns la niciun rezultat. De asemenea, Neagu a mai explicat că parlamentarii au o deschidere, iar Guvernul a încercat să le dea „o bombonică“.
 
„Veţi avea surpriza să aflaţi că s-a ajuns şi la valoarea de 8.300 de lei faţă de 700 de lei, cât era anul trecut. Sunt taximetre care nu valorează 8.300 de lei. Închipuiţi-vă în ce constă disperarea noastră! Dacă e să discutăm şi despre alte tipuri de autovehicule, la autobuze de persoane, cu 52% inclus, ar însemna cam 2.129 de lei, în condiţiile în care acum le cer peste 15.000 de lei. S-a ajuns la un moment dat ca un cap tractor, cel care trage TIR-ul după el, să plătească şi 20.000 de lei. Nu există nici cea mai elementară logică în perceperea acestor sume exagerat de mari. Noi am început, ca fiecare formă de protest, prin discuţii cu factorii de decizie, cu ASF-ul, care ne priveşte ca pe un inamic. Cu ASF-ul nu am reuşit să ajungem la niciun rezultat. Cei din Parlament au deschidere, dar este o cale foarte lungă. Guvernul a găsit o soluţie, în sensul că încearcă să ne dea o bombonică, să ne cumpere. Dacă noi ne-am referit strict la valorile RCA-ului, ei au uitat la ce ne-am referit noi şi au iniţiat un proiect de Ordonanţă de Guvern în care ne oferă nişte lucruri care ne sunt de drept ale noastre. Sunt nişte drepturi pe care le are orice asigurător în toată lumea asta. Noi vrem să se discute valoarea RCA-ului. Nu s-a rezolvat nimic în afară de promisiuni“, a adăugat Marin Neagu.

Claxoanele sau vuvuzelele, interzise la miting?

Pentru buna desfăşurare a evenimentului, membrii comisiei au hotărât să ia câteva măsuri. Astfel, mitingul trebuie să se desfăşoare paşnic şi civilizat, fără a împiedica şi fără a aduce atingere bunei funcţionări a instituţiilor publice şi agenţilor economici din zonă, fără folosirea claxoanelor sau a mijloacelor acustice gen vuvuzele. De asemenea, nu se va bloca niciun drum public pe traseul pe care se vor deplasa protestatarii şi vor fi respectate semnele, semnalele, indicaţiile poliţiştilor implicaţi în misiune. Coloana va trebui să se deplaseze doar pe banda 1 de mers, participanţilor fiindu-le interzisă deplasarea în bandă dublă. Zona intersecţiilor şi centrul intersecţiilor nu va fi blocat, iar distanţa dintre autovehicule de mare tonaj va fi cel puţin 100 m în cadrul coloanei, fiind interzisă deplasarea acestora în mod consecutiv.
 
„Am stabilit că vom face o manifestaţie de bun simţ şi am parcurs toate etapele. Am spus că nu vom claxona când vom ajunge în dreptul Spitalului Judeţean, iar rugămintea lor a fost şi în dreptul şcolilor. A greşit cine a scris, eu zic că este o eroare de redactare în care au spus că «fără folosirea claxoanelor sau a mijloacelor acustice gen vuvuzele». Dar noi le spuseserăm: «Suntem şoferi, noi claxonăm!». Suflăm! Suntem suflători! Dacă ar fi să fiu răutăcios, aş spune aşa: «Să îl intitulăm marşul surzilor şi al muţilor»? Ar fi păcat!“, a precizat Marin Neagu.
 
Cei prezenţi sunt revoltaţi că nu sunt lăsaţi să claxoneze şi spun că ar trebui să le pună un prosop la oglindă, ca şi cum ar fi la înmormântare.
 
„Să nu claxonăm? Să mergem pe blat, ca să nu deranjăm lumea. Mergem cu luminile aprinse şi punem un prosop la oglindă, de parcă am merge la înmormântare. Până şi la nuntă se claxonează, şi noi trebuie să fim civilizaţi. Ce să mai…“, a spus un participant la conferinţă.

Problema transportatorilor - preţuri astronomice  

Spiritele s-au încins la conferinţă. Fiecare participant şi-a spus oful pe un ton ridicat. Ei sunt nemulţumiţi total de situaţia la care s-a ajuns. Vor rezolvarea problemelor cât mai repede, întrucât, spun ei, în cazul unui accident, vor fi nevoiţi să îşi vândă maşina. Spun că sunt preţuri astronomice şi se simt ameninţaţi.
 
„Un caz concret sunt eu. Eu am plătit deja! În urmă cu aproximativ o lună de zile, mi-am schimbat maşina cu o capacitate mai mare decât cea pe care o aveam. Între timp, s-a mărit asigurarea şi am plătit, cea mai ieftină pe care am găsit-o, 3.350 de lei. Mie nu mi se pare normală chestia aceasta! Chiar dacă capacitatea maşinii este puţin mai mare decât cea pe care am avut-o înainte. Era un Renault Megane, iar acum este un Opel Vectra. Eu am societate şi probabil că şi asta a adus un plus, întrucât persoanele fizice plătesc un pic mai puţin. Cu toate acestea, nu mi se pare normal ca în timpurile astea, la viaţa pe care o ducem, cu preţurile care sunt, să plăteşti 3.350 de lei o asigurare pe un an de zile! Eu sunt un caz concret!“, a precizat Sergiu Galan, un participant la conferinţă.
 
Alţi colegi s-au plâns că au trebuit să plătească 8.300 de lei pentru un taximetru. Copreşedintele COTAR a mai explicat: „Există printre noi colegi care nu înţeleg că-i afectează mărirea. De la 1.050, cât propunem noi, maximum la 2.600 de lei, cât a plătit un taximetrist, e dublu şi ca diferenţă. Plus că în momentul în care vor fi menţinute valorile actuale, se vor mări toate celelalte preţuri, inclusiv piese, anvelope, combustibil şi altele. Dacă nu se va rezolva, vom fi nevoiţi să mărim şi noi tariful actual, pe care îl menţinem de aproximativ zece ani, de când era preţul la combustibil 3 lei“.
 
„Eu sunt o firmă cu o singură maşină: eu şi maşina mea! Eu centrez, eu dau cu capul! 2.200 de lei este cea mai mică asigurare de şase luni. 1.000 de euro pe an! Eu am dat 7.000 pe maşină ca să o cumpăr de la asigurător? Şi merg cu 5 lei, ofer confort, ofer tot ce trebuie cu curse de 5 lei. Şi când mă duc şi număr, număr câte sute! Nu se poate aşa ceva! Facem curse în stat european cu curse de un euro şi benzina este 1,10 euro. Suntem jos de tot! Deja strâng banii de pe acum, pentru că 2.200 de lei este cea mai ieftină asigurare. Deja mă face să umblu cu altceva, să strâng banii altfel. Nu vă mai miraţi de alte măgării“, a spus un participant la conferinţă.
 
„Eu am maşină din `90. Am schimbat maşina din primăvară, dar clientul sunt tot eu. Şi mă luau ca să plătesc ca la prima înmatriculare a maşinii. A dispărut bonusul, dar ei zic că avem! Unde este? Nu se vede! Anul trecut nu a fost 700 de lei asigurarea, a fost 1.400 de lei cu motor de 2.0., am schimbat maşina cu un motor de 1.6, plătesc mai mult decât anul trecut - 2.000 pe şase luni, adică 4.000 de lei, cea mai ieftină asigurare la ora actuală. Nu am folosit în 25 de ani niciodată asigurarea: nu am lovit pe nimeni, am fost lovit de alţii. Şi ni se ia bani de parcă am început astăzi să mă apuc de şoferie. Nu este posibil aşa ceva, să se ajungă la nişte scoruri astronomice. Maşina valorează 4.000 de euro şi parcă o cumpăr de la asigurător. Le-o plătesc lor încă o dată! Pentru ce? Aceeaşi treabă cum este şi cu benzina, cu taxa de drumuri, iar noi ne rupem maşinile şi nu beneficiem de nimic. Nu se mai poate!“, a mai spus, revoltat, un alt participant.

Ti-a placut articolul?

Comentarii