Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
02:02 27 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Se pune taxare în singura parcare supraetajată şi gratuită din Constanţa. Cum este posibil? Explicaţii de la Făgădău (document)

ro

25 Apr, 2016 00:00 4546 Marime text
 

Şedinţa ordinară a Consiliului Local Municipal (CLM) Constanţa de miercuri, 27 aprilie, are pe ordinea de zi 20 de proiecte de hotărâre, toate iniţiate de viceprimarul cu atribuţii de primar, Decebal Făgădău. Printre altele, aleşii vor vota şi noul Regulament de utilizare a parcării supraetajate din zona SCJU Constanţa, cea supranumită „Parcarea Verde“, deşi „verdeaţa“ s-a uscat de mult.
 
Totul a pornit de la un raport înaintat Primăriei Constanţa de către Mădălina Vaşcu Laciu, directorul executiv al Direcţiei Servicii Publice, în care se menţionează „necesitatea descurajării staţionării abuzive a autoturismelor în Parcarea Verde şi stabilirea unor reguli de utilizare a locurilor de parcare“. Printre sugestiile incluse în document apare obligativitatea şoferilor de a încadra autoturismul „numai în marcajul de pe paviment“, altfel spus, să lase loc liber şi altor maşini. Însă, dacă autoturismul va fi parcat mai mult de patru ore, posesorul autoturismului sau şoferul acestuia va fi nevoit să achite 1,5 lei/oră sau fracţie de oră de staţionare. Pe înţelesul tuturor, în Parcarea Verde din dreptul SCJU Constanţa ai voie să-ţi laşi maşina, fără a fi bun de plată, maximum patru ore, după care, în funcţie de cât „întârzii“, chiar dacă eşti prin spital cu probleme grave de sănătate, începi să scoţi bani din buzunar pentru fiecare oră în plus. Dacă ai de gând să nu respecţi aceste obligaţii „vor fi luate măsuri de sancţionare“.
 
Accesul în Parcarea Verde se va face pe baza unui tichet de intrare cu cod de bare, pe care-l veţi primi la staţia de intrare cu barieră. Înainte de părăsirea parcării, conducătorul auto va valida tichetul prin introducerea acestuia în automatul de taxare, care îi va indica şi suma pe care o are de achitat în cazul în care a depăşit perioada de patru ore de gratuitate. Acelaşi tichet îţi va „garanta“ şi ieşirea din Parcarea Verde, autorităţile asigurându-se ca, în cazul defectării automatelor de plată, validarea tichetului şi plata taxei să se facă la cabina parcării.
 
De la plata taxei de parcare vor fi scutite următoarele categorii de persoane: veteranii de război, văduvele de război şi văduvele veteranilor de război care nu s-au recăsătorit, precum şi persoanele fizice prevăzute la art. 1 al Decretului Lege nr. 118/1990 republicat, cu modificările şi completările ulterioare.
 
„Pentru a beneficia de scutire, aceste persoane vor prezenta dispecerului de la staţia de plată manuală documente doveditoare, urmând ca acesta să le valideze tichetul cu titlu gratuit“, se precizează în Regulament. De asemenea, din cele 265 de locuri de care dispune Parcarea Verde, persoanele cu dizabilităţi vor beneficia de 14 locuri de parcare, semnalizate corespunzător.

Agenţi constatatori „supervizează“ Parcarea Verde

În cazul în care staţionarea sau parcarea nu se va face cu respectarea acestor obligaţii, vă veţi găsi roţile autoturismului blocate, iar deblocarea se va face „numai după achitarea taxei de deblocare şi a sancţiunii (după caz)“. Dacă trăiţi cu impresia că veţi putea scăpa de aceste repercusiuni, vă înşelaţi amarnic. Municipalitatea a avut în vedere şi acest aspect. „Controlul şi constatarea neîndeplinirii obligaţiilor ce decurg din prezentul Regulament cad în sarcina agenţilor constatatori ai Direcţiei Poliţiei Locale Constanţa. Agenţii vor fi sprijiniţi, după caz, de angajaţii operatorului delegat să asigure serviciul de administrare a parcării“, se prevede la art. 12 al Regulamentului de utilizare a parcării supraetajate din zona SCJU Constanţa (Parcarea Verde).
 
Apariţia acestui operator delegat să administreze parcarea lansează agenţilor economici interesaţi o provocare. Dacă pentru actuala administraţie a municipalităţii timpul avut la dispoziţie este insuficient, nu este exclus ca viitorul CLM Constanţa să concesioneze această parcare unui agent economic. Şi, cum în vara anului viitor se împlinesc cei cinci ani în care beneficiarul proiectului nu avea voie să înregistreze profit, constănţenii au toate „şansele“ să plătească staţionarea în Parcarea Verde din primele clipe în care au poposit acolo.

Ce se promitea şi unde se ajunge

Investiţia totală pentru realizarea Parcării Verzi a fost de patru milioane de euro, bani nerambursabili, din Fondul European de Dezvoltare Regională. În iunie 2012, la inaugurarea parcării supraetajate din zona SCJU Constanţa, eveniment la care s-a reunit toată floarea cea vestită de la acea vreme, fostul edil-şef, Radu Mazăre, se mândrea şi promitea, deopotrivă. „Echipa de la Primărie a accesat fonduri europene şi am reuşit să facem parcarea aceasta, care va fi gratuită. Terasa va fi destinată riveranilor, un etaj - angajaţilor spitalului, iar restul - pacienţilor şi vizitatorilor. Să se ducă constănţenii la Bucureşti să vadă cât costă parcările. La noi, în Constanţa, parcările sunt gratuite“, afirma ex-edilul-şef al municipiului.
 
Acum, la aproape patru ani de la inaugurare, pentru depăşirea perioadei de gratuitate a parcării, de patru ore, şoferii vor trebui să scoată bani din buzunar. Explicaţia actualului şef al administraţiei locale, Decebal Făgădău, a fost clară: „Fiind proiect realizat cu fonduri europene, nu ai voie să înregistrezi profit timp de cinci ani de la darea în folosinţă a obiectivului. În schimb, din această taxă pot fi acoperite costurile cu utilităţile, salariile angajaţilor etc. Scopul acestei taxe nu este acela de a înregistra profit, ci de a descuraja şoferii care îşi lasă maşinile în parcare pentru perioade îndelungate în detrimentul celor care au nevoie de un loc de parcare când merg în ambulatoriu sau la spital pentru a beneficia de un  serviciu medical şi nu numai.“

Citeşte şi

Ti-a placut articolul?

Comentarii