Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
18:34 23 01 2018 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Prefectul îl acuză pe preşedintele CJC că interpretează legea cum vrea Contre pe tema panourilor, în varianta Palaz - Nicuşor

ro

19 Mar, 2012 01:42 1139 Marime text

cap_6.jpgPrefectul judeţului Constanţa, Claudiu Palaz, a semnalat, ieri, problema îndepărtării panourilor prin care instituţia pe care o conduce a demarat o campanie de informare, la nivelul judeţului, campanie care include cele mai importante acţiuni de interes public.

Mai exact, reprezentantul Guvernului în teritoriu la Constanţa a precizat că cel care a dispus îndepărtarea panourilor, prin somarea administratorilor acestora, este preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu.

„Îi convine sau nu, el nu are nicio calitate"

 

În adresa trimisă de CJC şi semnată de Nicuşor Constantinescu administratorilor de astfel de panouri se menţionează: „Având în vedere faptul că, în prezent, pe panourile gestionate de societatea dvs. este difuzat şi afişat un mesaj conţinând elemente de identificare ale Instituţiei Prefectului judeţului Constanţa, întrucât nu există vreun temei legal sau contractual în baza căruia prestaţi asemenea servicii unei autorităţi publice, vă solicităm să dispuneţi de îndată înlăturarea acestora". Referitor la acest aspect, prefectul Claudiu Palaz a subliniat: „Vreau să-i transmit (n.r. lui Nicuşor Constantinescu) faptul că, îi convine sau nu, el nu are nicio calitate care să-i dea dreptul să intervină în protocoalele încheiate de Instituţia Prefectului cu proprietarii panourilor, iar mesajele transmise nu reprezintă promisiuni electorale, ci informaţii despre activitatea pe care am desfăşurat-o în calitate de conducător al celei mai importante instituţii publice din judeţ".

 

Ce susţine Constantinescu

 

Ieri, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu, ne-a declarat că adresele trimise de către CJC administratorilor panourilor sunt legale: „CJC are atribuţii privind legalitatea construcţiilor, inclusiv a panourilor. Prin abuz în serviciu, prefectul Iorga C.P., i-a minţit şi şantajat pe deţinători, cum că poza şi mesajele electorale sunt programe de interes public! Interesul public înseamnă, conform legii, proiecte guvernamentale, judeţene etc., nu fotografia unui funcţionar public!"

 

„Nicuşor are comportament de despot"

 

palaz_nicusor_-_panou_Claudiu_Palaz.jpg

În replică, prefectul judeţului Constanţa a afirmat: „Să-mi arate preşedintele CJC exact articolul de lege care prevede că fotografia unui funcţionar public este interzisă". În continuare, reprezentantul Guvernului în teritoriu la Constanţa a adăugat: „Nu mă interesează ce spune Nicuşor Constantinescu. M-am săturat să interpreteze legea aşa cum vrea el, în funcţie de cum se trezeşte dimineaţa, dacă se trezeşte obosit sau nu. Indiferent de starea sa, legea este una singură, nu cum o vrea Nicuşor Constantinescu. Să înveţe mai întâi să se poarte cu primarii din judeţ, abia apoi să mă ia pe mine de urechi. Nicuşor are comportament de despot". Concluzionând pe marginea panourilor, Palaz a precizat: „Nu pot interpreta demersul lui Nicuşor Constantinescu decât ca gestul unuia care consideră judeţul Constanţa propria moşie, iar asta nu face decât să-i confirme aşa-zisul statut de baron local".

 

Nu există o lege a publicităţii outdoor

 

De remarcat este, în acest context, că pe panourile care îl înfăţişează pe prefectul judeţului Constanţa, proiectele la care se face referire sunt următoarele: Cazinoul din Constanţa, clădire emblematică a oraşului, inaugurată în 1911 („Am oprit vânzarea Cazinoului"), Autostrada Soarelui („Am deblocat lucrările la Autostradă") şi magazinele de etnobotanice („Am desfiinţat 58 de magazine de vise"). Potrivit Legii 477/2004, informaţia de interes public reprezintă orice informaţie care priveşte activităţile sau care rezultă din activităţile unei autorităţi publice ori instituţii publice, indiferent de suportul ei. Menţionăm şi că, în România, nu există o Lege a publicităţii outdoor. Un astfel de proiect de lege privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate a fost adoptat în şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor din 20 decembrie 2011, însă ulterior a fost declarat neconstituţional de judecătorii Curţii Constituţionale.

 

Ti-a placut articolul?

Comentarii