Portrete
Oameni care au făcut istorie culturală în Dobrogea
02:25 05 12 2016 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

OPTAR Analiza lucrărilor de anul acesta de pe Bulevardul Tomis din Constanţa (document)

ro

09 Nov, 2016 18:42 1708 Marime text
Bulevardul Tomis din Constanța a făcut obiectul unei ample reamenajări în perioada campaniei electorale din primăvara anului 2016. Din cauza complexității lucrărilor, a lipsei de organizare, termenelor nerealiste și lipsei responsabilității, deși data finalizării era 5 iunie, pre-ziua alegerilor, lucrările nu s-au încheiat nici până astăzi.
 
Proiectul de reamenajare a pornit cu stângul încă de la început. Anunțarea cu puțin timp înainte de alegeri, stilul de-pe-azi-pe-mâine, lipsă de transparența și comunicare, neconsultarea populației (utilizatorul și beneficiarul proiectului), lipsă specialiștilor în fază de proiectare și execuție, dezorganizarea, necunoașterea principiilor și politicilor moderne de amenajare a orașelor, a spațiilor publice în special, neabordarea holistica, tratarea că proiect independent și nu că parte a unei viziuni generale, sunt cauze care stau la bază eșecului unui proiect urban, în cazul de față, Bulevardul Tomis.
 
Arhitectul Adrian Grigorescu, voluntar OPTAR, a analizat lucrările și a realizat un document care ilustrează modul în care ar fi putut să arate Bulevardul Tomis, dacă acesta ar fi respectat principiile planificării mobilității urbane durabile.
 
Materialul de 75 de pagini poate fi consultat în secţiunea Documente a acestui articol.
 
* * *
OPTAR sau Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România este un grup care îşi doreşte să promoveze educaţia ecologică, implicarea socială şi dezvoltarea culturală .
 
„Vom fi întotdeauna ‘pentru’ dezvoltarea societăţii. Dorim să elaborăm şi să promovăm proiecte, dorim să încurajăm iniţiative, dorim să realizăm parteneriate, pentru că fiecare este dator să arate lumii tot ceea ce cunoaşte a fi nou, bun şi frumos. Pentru că fiecare dintre noi, prin acţiunile proprii, poate aduce un plus de ‘mai bine’ “, spun reprezentanţii OPTAR.
 
Au ales domeniul transporturilor pentru că, spun ei, suntem veşnic într-o continuă mişcare, iar fuga sau simplul mers nu ne pot ajuta mereu. Toţi “trebuie să fim undeva” într-un anumit moment. Întotdeauna vom căuta mijlocul cel mai rapid şi/sau cel mai puţin costisitor din punct de vedere financiar pentru a ne duce “acolo”. Cei care “nu trebuie” vor găsi întotdeauna un pretext pentru a se deplasa spre “undeva”. Aceştia vor lua în considerare aspectul de confort al mijlocului de transport.
 
De ce “Alternativ“?
După cum spuneam mai sus, există câţiva parametri esenţiali pe care omul îi ia în considerare când trebuie să folosească un mijloc de transport: rapiditatea, costul şi confortul. În condiţiile actuale ale evoluţiei mondiale se manifestă din ce în ce mai puteric un alt parametru, cel ecologic.
 
Putem spune ca a existat o perioadă în dezvoltarea societăţii, în care omul a încurajat creşterea consumului de carburant fosil (benzină, motorină) pentru obţinerea unor venituri financiare.
 
Deşi timid, tindem către o nouă perioadă în care se încurajează protejarea mediului în care trăim şi implicit a noastră prin promovarea altor tipuri de energie ca mod de propulsie al mijloacelor de transport.
 
Dorim să încurajăm, să susţinem şi să promovăm utilizarea mijloace de transport cu sisteme electrice de propulsie (tramvai, troleibuz, tren, metrou), mijloace de transport care folosesc  energii regenerabile (energia solară, hidrogen, combustibili rezultaţi din procesul de fermentare a biomasei) şi mijloace de transport ce folosesc energia umană (bicicletă, role, trotinetă, tricicletă etc).
 
De ce “în România” ?
Deoarece aici trăim. Mai bine sau mai puţin bine, în bunăstare sau sărăcie, cu grijile şi nevoile noastre, suntem aici şi dorim să pătrundem în viaţa şi sufletul fiecăruia dintre dumneavoastră: fraţi, prieteni, vecini, prietenii prietenilor  vecinii vecinilor.

Ti-a placut articolul?

Comentarii