Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
19:56 24 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

sfaturimedicale.ro Sfaturi pentru o viață sănătoasă - Dieta pe timp de caniculă

ro

24 May, 2015 11:12 916 Marime text
Dar asta nu înseamnă numai a bea multă apă, căci ne putem hidrata de asemenea și prin ceea ce mâncăm. Dar care sunt acele alimente bogate în apă care ne ajută să facem față temperaturilor toride? Aflați în continuare.

Pe parcursul unei zile, un adult pierde, în medie, 2-2,5 litri de apă prin transpirație, respirație și „nevoi” fiziologice. Dat fiind că hidratarea este un element fundamental pentru starea de bine, medicii estimează că în acest scop avem nevoie de cel puțin 1,5 litri de apă pe zi. Dar vara, în zilele caniculare, necesarul de apă crește considerabil, la peste 2 litri de apă zilnic. De aceea, trebuie să ne hidratăm cât mai mult. Cu toate acestea, a bea apă pahar după pahar nu constituie soluția ideală. Hidratarea durabilă se realizează și cu ajutorul anumitor alimente bogate în apă și în fibre. Acestea reprezintă o variantă optimă și plăcută de hidratare.

Fructele și legumele, campioane la hidratare

Fără îndoială, dintre toate alimentele, fructele și legumele sunt cele mai bogate în apă. În funcție de sortimente, compoziția lor variază între 80% și 95% apă. Dintre legume, castravetele este cel mai bogat în apă, cu 97%, după care urmează salata verde, cu 95% apă, apoi roșiile și dovleceii cu 94% apă. Consumate în salate asortate, legumele proaspete ne furnizează o bună cantitate de apă în zilele călduroase.

Epuizarea cauzata de caldura.

În ceea ce privește fructele, campioane sunt evident cele zemoase, precum pepenele roșu și galben (91% apă) sau citricele (grepfruit, portocale, lămâi, cu 85% apă, în medie). Dar și fructele mai dulci sunt hidratante, caisele, merele (85%-86% apă) și mai ales piersicile.

Indiferent de felul în care sunt consumate – crude sau preparate termic – fructele și legumele sunt așadar aliați indispensabili în sezonul estival. Trebuie totuși să notăm că prepararea termică reduce din substanțele nutritive, fibrele și cantitatea de apă din vegetale. De aceea, pe cât posibil, este mai bine să mâncăm fructele și legumele crude.

Articolul integral îl puteți citi pe sfaturimedicale.ro
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii