Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
05:10 29 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Vreți să depuneți declarațiile de venit fără a sta la coadă? Aveți la dispoziție ”Spațiul privat virtual”

ro

12 May, 2016 13:30 893 Marime text
„SPAŢIUL PRIVAT VIRTUAL’’ este noul canal de depunere a declaraţiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016. Ministerul Finantelor Publice pune la dispoziția contribuabililor persoane fizice înrolate în acest serviciu on-line documente sau informații de natură fiscală cu caracter personal sau public, emise automat sau la cerere, prin intermediul SPV, fără deplasarea contribuabilului la Administrația fiscală!
 
Persoanele fizice care vor depune până la data de 25 mai 2016, următoarele declaraţii aferente anului fiscal 2015:
 
1. Declaraţie privind veniturile realizate din România (formular 200) aferentă veniturilor realizate ;
2. Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor (formular 230) aferentă impozitului anual datorat ;
3. Declaraţie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220)
 
pot completa si depune on-line aceste declaratii prin intermediul serviciului „SPAŢIUL PRIVAT VIRTUAL’’
 
ÎNREGISTRAREA (ÎNROLAREA) ÎN SPV
 
Operatiune facila, sigura  si se poate realiza accesând site-ul ANAF: www.anaf.ro – SPAŢIU PRIVAT VIRTUAL - secţiunea ÎNREGISTRARE UTILIZATORI
În secţiunea „Înregistrare utilizatori", contribuabilul îşi completează datele într-o pagină web securizată, având posibilitatea de a alege tipul de APROBARE:
- on-line - prin completarea numărului de înregistrare al unei decizii de impunere sau al unei decizii referitoare la obligaţii de plată accesorii, emisă de ANAF în perioada 2013 – 2015
 
SAU
 
- aprobarea la ghişeu - prin deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, cu BI/CI în original şi copie precum şi cu numărul de înregistrare obţinut după înregistrarea pe site.
 
 
CATEGORII DE DOCUMENTE CE POT FI COMUNICATE PRIN SERVICIUL SPATIUL PRIVAT VIRTUAL
 
 
         A. Documente emise de organul fiscal  din oficiu sau la cererea contribuabilului
 
a) Din oficiu
1. Decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013
2. Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale (formular 260), pentru veniturile realizate începând cu anul 2015
3. Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate începând cu anul 2015
4. Decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii
 
b) La cererea contribuabilului
 
1. "Situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de ..."
2. "Nota obligaţiilor de plată"
3. "Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori"
4. "Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spaţiul privat virtual»"
5. "Certificatul de atestare fiscală"
6. "Adeverinţă de venit"
c) Declaraţii ce pot fi transmise de contribuabil organului fiscal prin intermediul SPV
1. ‘’Declaraţie privind veniturile realizate din România (formular 200) aferentă veniturilor realizate începând cu anul 2014;
2. Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor (formular 230) aferentă impozitului anual datorat începând cu anul 2014;
3. Declaraţie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferentă veniturilor realizate începând cu anul 2015.
 
         B. Categoriile de informaţii publice fiscale comunicate prin serviciul "Buletinul informativ fiscal"
 
 
1. Calendarul obligaţiilor fiscale
2. Noutăţi legislative
3. Ghiduri fiscale
4. Campanii derulate
5. Comunicate de presă .
 
Temei legal:
 
Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 572/2015, act normativ care modifică si completează Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1154/2014 privind  “Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distantă între ANAF şi persoanele fizice” .      
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii