Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:13 19 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

UPDATE 9. „Dorim să construim un nou terminal în Portul Constanţa“ Masă rotundă între municipalitate şi AmCham România (galerie foto + video)

ro

24 Oct, 2016 11:11 3820 Marime text


În aceste momente, în sala Remus Opreanu, are loc o masă rotundă. Participanţi sunt primarul Decebal Făgădău, Madeline Alexander – membru Consiliul Director AmCham România, Joshua Burke – ataşat comercial Ambasada SUA. Aceştia vor discuta despre viitorul Smart City în concepţia Primăriei şi despre pilonii pe care se va construi viitorul Smart City.
 
Totodată, mai participă şi rectorul Universităţii „Ovidius“ Sorin Rugină, administratorul Terminal Pasageri Teodor Patrichi, directorul General al CCINA Constanţa Ion Dănuţ Jugănaru.
 
Începând cu ora 11.30, membrii AmCham România vor fi prezentaţi. Aceştia sunt reprezentanţi din Ambasada SUA, CISCO România, Deloitte, Epstein Architecture & Engineering, IBM, Microsoft, Pitech + Plus, UP România, UPC şi UTI Grup.

UPDATE 9, ora 13.47

În cadrul mesei rotunde, a rostit câteva cuvinte şi reprezentantul companiei UP România:

„Ajutoarele sociale trebuie gestionate inteligent, astfel trebuie create programe sociale pentru elevi şi studenţi, oameni fără loc de muncă şi pensionari. Tichetele venite prin programul implementat de noi pot ajuta, putându-se cumpără alimente, produse farmaceutice, produse farmaceute şi altele”, a spus reprezentantul UP.


Din nou, Decebal Făgădău a luat cuvântul, declarând următoarele:

„Avem dezvoltat un cluster specific pe medicină, Inomar, realizat în colaborare cu Universitatea Ovidius. Sper să colaboram cu toţii pentru a realiza clustere despre smart cities şi pe viitor”, a spus primarul Constanţei.


De asemenea, reprezentantul UPC România povesteşte despre cum telecomunicaţiile pot ajuta în construcţia unui oraş inteligent.

„UPC este o companie care e nr. 1 la nivel mondial de câţiva ani. Suntem prezenţi in Europa şi dorim să inovam toate oraşele care vor să adopte strategia smart cities", a spus reprezentantul UPC România.


UPDATE 8, ora 13.31

Decebal Făgădău, în urmă cu puţin timp, a anunţat că arhitectul şef al municipiului Constanţa va participa la o conferinţă despre smart cities în Barcelona.
 
În altă ordine de idei, Daniela Bujgan, reprezentant Pitech + Plus, a spus că printre nevoile fundamentale ale unui oraş se numără infrastructura şi transportul în comun. „Trebuie să lucrăm la o soluţie pe care trebuie să o aplicăm la transport, trebuie atrase investiţii”, a spus Daniela Bujgan. De asemenea, a precizat că Parking Plus este răspunsul la această problemă: „Aplicaţia combină într-un portal aplicaţii web şi mobile, care aplică soluţii multiple de plată digitală. Conţine o hartă digitală realizată în colaborare cu municipalitatea, iar pe baza unor senzori se pot afla locurile de parcare disponibile”.

Primarul Constanţei mulţumeşte pentru o astfel de aplicaţie, exprimându-şi dorinţa ca şi în Constanţa să fie implementată cât mai repede.



UPDATE 7, ora 13.19
 
În cadrul mesei rotunde, a luat cuvântul şi reprezentantul Microsoft România, care a precizat următoarele:
 

„Microsoft este recunoscut drept cel care a oferit acces nelimitat la tehnologie. Concursul pentru dezvoltarea de software din Microsoft a fost câştigat de români. Noi ne adresăm oraşelor inteligente cu proiecte care pot să ofere dezvoltare sustenabilă a regiunii. Ne-am dori să transformăm major Constanţa, să facem să devină un smart city. În colaborare cu IBM şi alţi dezvoltatori putem crea siguranţă în România, pentru a nu exista probleme de securitate ca în Turcia şi Siria."




UPDATE 6, ora 12.57

Reprezentantul IBM România a declarat că sunt prezenţi în mai multe oraşe din România, „de unde şi aşteptarea noastră de a ajunge şi în Portul Constanţa”.

„Sistemul IBM Watson foloseşte acelaşi mecanism, adică limbajul natural, întocmai precum creierul uman. Se autoevaluează asupra corectitudinii unui răspuns. Este o formă de inteligenţă artificială, numită cognitive computing. Aplicabilitatea se poate regăsi în toate domeniile, care permite dezvoltarea unui parteneriat diferit între oameni şi maşini", a mai declarat reprezentantul IBM.


De menţionat că sistemul acesta se doreşte a fi folosit în Portul Constanţa, în cazul în care Constanţa va deveni un smart city în viitor.



UPDATE 4, ora 12.41

Unul dintre reprezentanţii Epstein a anunţat că se doreşte construirea unui nou terminal în Portul Constanţa:

„Dorim să construim un nou terminal în Portul Constanţa, primind în trei etape investiţii de 300 milioane de dolari, ce vor crea 2.000 de locuri de muncă pentru perioada de construcţii, apoi 200 de locuri permanente”, a declarat, în cadrul evenimentului, reprezentantul Epstein.

De asemenea, Dan Vătăjelu, coleg cu reprezentantul Epstein, a precizat următoarele:

"Constanţa este o destinaţie care poate creşte numărul de turişti al României şi prin creşterea securităţii orasului poate deveni un smart city."





UPDATE 3, ora 12.27

„Constanţa este cheia pentru a creşte turismul în România şi a dezvolta zona sud-estică de la Marea Neagră. România are ziduri de dărâmat pentru a atinge potenţialul său maxim“, a spus Burke.
 
„Avem 87 de oraşe în care descoperim care sunt provocările unui Smart City, ne ocupăm de ele de mult timp. Sunt insule de funcţionalitate, fiecare dintre ele au dezvoltat câte o componenţă inteligentă în infrastructura şi reţelele de comunicaţii. În Parcul Orăşelul Copiilor din Sectorul 4 Bucureşti avem implementată o platforma de Smart City, cu free Wi-Fi şi securitate ridicată. Aceste platforme pot fi implementate şi în Constanţa. Avem 80.000 de profesionişti IT în România şi atragem investiţii în România“, a spus Bogdan Doina, arhitect la Smart City.
 
„Trei categorii de servicii oportune pentru autorităţile locale: consolidarea mecanismelor de control intern, prin gestionarea mai bună a banilor europeni; conformitatea în noua lege de achiziţii publice; strategie şi dezvoltare urbană“ a spus reprezentantul Deloitte Romania, Mircea Codruţ.

„Cadrul legal trebuie să se alinieze cu organizaţiile economice pentru a putea să achiziţionăm produse şi servicii ca să producem o dezvoltare urbană de succes", a spus reprezentantul Epstein.

UPDATE 2, ora 11.51

Directorul General al CCINA Constanţa Ion Dănuţ Jugănaru, vorbeşte în aceste momente despre atragerea de investitori în Constanţa: “Aşteptăm, deopotrivă, investitori români şi străini şi lucrăm împreuna cu domnul primar la a găsi facilităti, inclusiv fiscale, pentru atragerea de investitori, un rol important avându-l Consiliul Consultativ. Încercăm să detaşăm partea politică de cea economică şi să vedem dacă vom putea, în exerciţiul financiar 2017, să mai reducem din impozitele pentru întreprinzători, să vedem dacă segmentul de IT, atât de bine reprezentat aici, va putea beneficia de facilităţi fiscale acordate de municipalitate şi să întărim segmentul de IT, încă de la pregătirea personalului, până la angajare. Dacă acum 2 ani de zile, cineva imi spunea că vom ajunge să lucrăm atât de bine cu Primăria Constanţa, eu n-aş fi crezut şi, chiar am încrederea acum, că ce am început, chiar se poate duce la bun sfârşit şi că, Constanţa va trece de la o imagine care a rămas în mintea multora, o destinaţie cu bariere, la un oraş cu facilităti pentru atragerea de investitori. Legat de investiţii, aş vrea să mă refer la faptul, că puţina lume ştie, că Portul Constanţa este un port cu facilităti fiscale. Puţini au auzit, într-adevar, de aceste facilităti. Ce înseamnă acest lucru? Pentru marfa descărcată de pe vaport în Portul Constanţa, nu se plăteste TVA şi nici  taxe vamale. Pe teritoriul portului se pot procesa aceste mărfuri fără  nicio taxă şi, abia atunci când acestea vor fi exportate către teritoriul naţional al României sau spre alte tări, putem vorbi de taxe. Portul Constanţa nu este exploatat la întreaga sa capacitate şi există terenuri adiacente Portului unde se poate investi, unde se pot creea unităţi economice, generatoare de locuri de muncă”.

UPDATE 1, ora 11.42

„Aceste întâlniri vor fi din ce în ce mai numeroase pentru că noi trebuie să fim pe o platformă de încredere pentru ca agenţii economici, companiile multinaţionale să vină să găsească un teren propice pentru a se informa, pentru a se reprezenta şi pentru a investi. Constanţa este o cetate închisă, cu ziduri înalte, în care dacă nu cunoşti pe cineva dincolo de ziduri care să îţi deschidă o uşiţă, nu ai ce căuta. În mandatul meu nu vreau să mai existe o asemenea situaţie. Este şi va fi un oraş deschis! Rezultatul – structura de capital: 66% românesc, 33% străin, cred că suntem unici cu Portul Constanţa. Nici măcar nu există o naţionalitate a capitalului când vorbim despre Hamburg sau Pireus. Vreau să schimbăm aceste procente crescând capitalul românesc şi numărul de angajaţi, dar totodată aducând companii străine. Suntem în continuare cel mai important contributor la un centru naţional.
 
În momentul în care vom avea strategia integrată de dezvoltare urbană într-o formă uşor digerabilă pentru un om de business vă vom da libertatea să o trimitem tuturor. Sunt convins că veţi găsi acolo minim un proiect în care experienţa pe care dumneavoastră o aveţi să vă atragă către zona noastră. Aş prefera să nu fie privit prin prisma relaţiei cu municipalitatea. Slavă Domnului avem oameni de afaceri, avem Universităţi, avem un cadru instituţional larg. Ne dorim ca tot ceea ce facem noi să ajungă în cât mai multe ţări, în cât mai multe oraşe, astfel încât toată lumea să înţeleagă că oraşul Constanţa este un oraş de viitor, nu are datorii, are un buget serios şi care mai important decât atât, are oameni care doresc să schimbe lumea“, a declarat Decebal Făgădău în discursul său de deschidere.


Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii