Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:37 14 12 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ședință CJ Constanța Pe ordinea de zi, facturarea individuală a consumului de apă (DOCUMENT)

ro

14 Dec, 2025 08:50 250 Marime text


Consiliul Județean Constanța este convocat în ședință ordinară pentru data de 15.12.2025, ora 10:00, în sala „Remus Opreanu” din cadrul Palatului Administrativ, ședință ce se va desfășura în format fizic.
 
Printre proiectele de pe ordinea de zi se află și proiectul nr. 337/04.12.2025 privind aprobarea „Metodologiei de repartizare și facturare individuală a consumului de apă înregistrat la branșamentul condominiului” și a „Convenției-cadru de facturare individuală a consumurilor de apă și canalizare”
 
Se cere avizele Comisiilor de specialitate 2, 3 și 5.
 
Inițiatorul este președintele Consiliului Județean Constanța, Florin Mitroi.
 

Scopul
 
Stabilirea unui cadru tehnic și administrativ unitar pentru facturarea individuala a consumului de apă și canalizare, în cazul condominiilor, blocurilor de locuințe și altor unități colective alimentate cu apă din rețelele de distribuție ale RAJA SA printr-un singur branșament, constituite în asociații de proprietari/chiriași, care beneficiază de serviciul de furnizare apă-canal în baza unui contract de fumizare la care se încheie ca anexă convenții de facturare individuală.
 
Dispoziții organizatorice:

 
1. RAJA SA:
  • Citeşte contorul general montat pe branşament;
  • Întocmeşte procesul verbal de constatare a consumului şi îl semnează;
  • Emite facturile individuale conform tabelului transmis de utilizator şi le comunică utilizatorilor individuali conform opțiunii de transmitere;
  • Poate transmite notificări în caz de neprimire a datelor sau discrepanțe evidente, de neplată sau în cazul încălcării obligațiilor contractuale;
  • Nu intervine în relațiile interne din cadrul asociației;
  • Poate rezilia convenţiile de facturare individuală în cazul încălcării obligaţiilor contractuale de către asociaţia de proprietari şi utilizatorii individuali.
 
2. Asociația de proprietari:
 
  • Semnează procesul verbal de constatare a consumului;
  • Transmite lunar şi la timp operatorului tabelul cu consumurile individuale;
  • Se asigură că datele sunt corecte, complete și asumate de reprezentantul
  • asociaţiei;
  • Gestionează eventualele contestații și nelămuriri între locatari;
  • Decide intern modalitatea de repartizare a cotei-părți din consumul total de apă înregistrat la branşamentul condominiului, conform legislaţiei în vigoare.
 
3. Utilizatorul individual:
 
  • Beneficiază de serviciile de apă și canalizare pentru care primeşte şi achită lunar factura emisă în baza consumului înaintat de asociaţie;
  • Comunică operatorului şi asociației de proprietari orice modificare a datelor de identificare sau înstrăinarea imobilului;
  • Poate contesta consumul doar în raporturile cu asociaţia de proprietari;
  • Acceptă calculul şi repartiția consumurilor efectuate de asociația de proprietari;
  • Este informat de răspunsul dat de operator la sesizările asociației de proprietari.
 
Proiectul în integralitate poate fi consultat în secțiunea Document a materialului.
 
PRECIZĂRI:

 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 



Citește și:
Ședință CJ Constanța: Este supusă aprobării rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli al județului Constanța pe anul 2025 (DOCUMENT)

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii