Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:08 28 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mangalia Pilotul Emil Ghinea, pe locul doi în clasamentul general la Transalpina Challenge 2023 - Trofeul Masters (GALERIE FOTO + DOCUMENT)

ro

14 Jun, 2023 00:00 1486 Marime text
 

 
  • Emil Ghinea l-a secondat pe Jerome France, care a stabilit un nou record de timp pe traseul de viteză în coastă de la Rânca.
 
Etapa secundă a Trofeului Masters de viteză în coastă, Transalpina Challenge, i-a adus pilotului din Mangalia Emil Ghinea locul secund în clasamentul general, după Jerome France.
 
Câștigătorul, care a pilotat un prototip Norma M20FC, a stabilit un nou record de timp pe traseul de viteză în coastă de la Rânca, 2:28,291 pe cei 5,2 kilometri ai traseului dintre Novaci și Rânca. Vechiul record era de 2:29,070 și fusese stabilit în sezonul 2020 de Emil Nestor. La finalul celor două manșe, Jerome France a fost urmat la 9,981 secunde de Emil Ghinea (Norma M20), în timp ce Costel Cășuneanu (cu Wolf Mistral) a fost al treilea, timpul său fiind inferior cu 18,122 secunde celui înregistrat de Jerome France.   
    
„Ăștia suntem noi (Norocoși de prieteni buni, Oameni într-o lume nebună, Invincibili atât cât de invincibili putem fi). «Noi nu suntem normali» (prietenii știu Florin Hangu). Un weekend în care nimic nu a fost simplu, dar în echipă am reușit un foarte greu de obținut loc secund în Clasamentul General Masters. Mulțumesc partenerilor pentru susținere“, a fost mesajul lui Emil Ghinea, multiplu campion național la viteză în coastă.  
 
„Viteza în coastă reprezintă una dintre cele mai accesibile forme de motorsport, fiind totodată și una dintre cele mai vechi discipline sportive automobilistice atestate în România. Într-o cursă de viteză în coastă fiecare concurent urmărește să obțină cel mai scurt timp (de unde termenul de viteză) pe un traseu de asfalt cu diferență de nivel parcurs în urcare (de aici și denumirea de „coastă”). Startul se dă individual, la interval de 30 de secunde sau 1 minut, fiecare concurent fiind singur pe traseu. Spre deosebire de raliuri, cursele de viteză în coastă necesită doar prezența pilotului, printre automobilele prezente la start regăsindu-se și monoposturi. Conform regulamentului Federației Române de Automobilism Sportiv, un traseu poate fi omologat pentru o etapă de Campionat Național de Viteză în Coastă, dacă are minim 3 km lungime iar asfaltul este de bună calitate. Pe traseu sunt amplasate posturi ale comisarilor de traseu, iar cronometrarea se face cu un sistem de fotoceluleׅ“, este descrisă succint pe site-ul oficial al Federației Române de Automobilism Sportiv întrecerea de viteză în coastă.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Sursa foto: Facebook (Emil Ghinea)
 
Citește și:
 
Viteză în coastă
Pilotul Emil Ghinea, din Mangalia, victorie impresionantă la Cupa Mediașului. „Evoluție de zile mari“ (GALERIE FOTO)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii