Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
14:54 22 11 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

La viteză în coastă, Emil Ghinea pilotează un nou bolid, Norma M20F „Mulţi au spus că m-am băgat în cuşca leilor“ (galerie foto)

ro

17 Oct, 2019 00:00 1409 Marime text
De patru ori campion al României în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, la clasa E2-SH-3000 (noua denumire a grupei H, clasa 3), în anii 2011, 2013 şi 2014 şi 2019 (în 2012, 2015 şi 2018 obţinând medalia de argint), pilotul din Mangalia Emil Ghinea le-a făcut o surpriză fanilor săi şi, la ultima etapă a întrecerii, de la Poiana Braşov, a concurat cu o altă maşină, cea pe care va evolua din sezonul viitor de viteză în coastă!
 
Emil a condus în campionat, între 2011 şi 2014, o maşină Renault 5GT Turbo, iar din 2014 a pilotat un Renault Clio V6 Trophy. Sportivul de 40 de ani devenise campion în sezonul 2019 înainte de etapa de la Poiana Braşov, astfel că şi-a permis ca la aceasta să piloteze un alt bolid, un bipost „Norma M20F“, bineînţeles la o altă grupă, E2SC (n.r. SC fiind prescurtarea de la „sports car“). Cu această maşină (prototip car) şi la grupa de mai sus va concura aşadar Emil în sezonul următor, intenţionând ca la volanul bolidului Renault Clio V6 Trophy să se afle în campionatul de Super Rally. Cu o condiţie însă. „Vreau să merg în campionatul de Super Rally şi cel de viteză în coastă cu maşini diferite, aceasta însă dacă voi reuşi să-mi găsesc parteneri pentru anul viitor, întrucât costurile vor creşte“, a punctat Emil Ghinea. 
 

„Senzaţia e frumoasă, îmi place“  

 
Bolidul Norma M20F e produs în Franţa, are motor Honda de 2 litri, cutie secvenţială în şase viteze şi tracţiune spate. Lui Emil îi place mult cum merge maşina, iar campionul munceşte mult acum să se familiarizeze cu ea. „La Poiana Braşov am mers fără să fac niciun antrenament cu noua maşină. Practic, au fost primii mei kilometri cu ea. E foarte rapidă, iar în primul rând îmi trebuie pregătire fizică pentru ea. Am avut momente în care, în primele urcări, mă durea capul, gâtul. E mai complicat cu acest gen de maşină, cu trecerea de la turism la o maşină cu capul descoperit. A fost şi puţin frig la Poiana Braşov dimineaţa. Dar, una peste alta, senzaţia e frumoasă, îmi place. Maşina e de ultimul nivel, mi-am dorit să vin la bătaia «oamenilor grei», cum s-ar spune. Am făcut acest pas, iar mulţi au spus că m-am băgat în cuşca leilor, întrucât cei care merg în campionat cu maşini asemănătoare (printre care şi Dani Oţil) sunt mult mai pregătiţi ca mine pe o asemenea maşină şi au experienţă mult mai mare“, a declarant Emil Ghinea. 

 

La rezultat va merge din 2021

 
În sezonul viitor, campionul din Mangalia nu are obiectiv de performanţă cu noul bolid, la rezultat urmând a merge din 2021. „În campionatul următor, nu mă gândesc la podium, ci doar să reuşesc să învăţ maşina, să merg repede cu ea şi să reuşesc să fac trecerea de la un turism la un prototip car. Abia în 2021 mă gândesc să mergem la rezultat. Maşina e frumoasă, îmi place tare de tot. A fost însă grea acomodarea. Sunt sigur însă că mă voi obişnui şi eu zic că voi face şi rezultate cu ea. Cum spuneam, îmi place foarte tare cum merge, cum stă pe drum şi cum schimbă vitezele“, a mai spus Emil Ghinea.   

 

„Ane“ şi „Mimi“ pe oglinzi!

 

Pilotul a scris pe oglinzile de la „Norma“ prenumele celor două fete ale sale, „Ane“ şi „Mimi“, acestea fiind prescurtările de la Anelis şi Emily. Prima e fata cea mare, în vârstă de 13 ani, iar cealaltă, de opt ani, e mezina familiei. „Toată lumea a rămas impresionată, şi ele, că n-au ştiut, a fost o surpriză“, a dezvăluit Emil. Anelis face şi sport, Kwan Ki Do (o artă marţială chino-vietnameză), pregătindu-se la Mangalia şi la 23 August şi participând şi în competiţii (inclusiv la Campionatul Naţional), cu rezultate bune. 

 

Sursa foto: RallyZoom.ro 

 

Citeşte şi:

 

Şi-a făcut norma cu bolidul Renault Clio V6 Trophy Pilotul Emil Ghinea, din Mangalia, un nou titlu de campion al României la viteză în coastă! (galerie foto)

 

 

 

 

         

 

 

 

Ti-a placut articolul?

Comentarii