Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:52 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Programul „Laptele si cornul", sabotat de Primarie (galerie foto)

ro

29 Apr, 2009 02:46 2019 Marime text

lapte_2.jpgŞcoala Generală 24 depozitează iaurtul în frigidere vechi, pentru că RAEDPP, aflată în subordinea Primăriei, nu i-a pus la dispoziţie utilităţile necesare

Peste o mie de copii de la Şcoala Generală Ion Jalea, din zona ICIL, ar fi putut să ajungă la spital din cauza lipsei unei colaborări între autorităţi şi reprezentanţii unităţii şcolare.
Programul „Laptele şi cornul", lansat în 2002 de Guvernul Năstase, se dovedeşte a fi un proiect care mănâncă bani publici fără a avea utilitate. În ediţia de ieri, cotidianul ZIUA de Constanţa prezenta cazul Şcolii Generale nr. 24 - care cu siguranţă nu este singular -,  unde elevii primesc iaurt chiar în ziua în care expiră termenul de valabilitate. Ba, mai mult, au existat elevi care au spus că au primit produse lactate expirate cu o zi înainte. Mihaela Calenici, directorul şcolii în cauză, a recunoscut faptul că elevilor le-a fost dat un produs care expira în ziua în care ar fi trebuit consumat. „Şi eu am copii şi nu mi-ar conveni să se întâmple aşa ceva. Este un incident nedorit, pentru care ne prezentăm regretul, dar trebuie să fie considerat un semnal de alarmă şi să se găsească o soluţie, nu un ţap ispăşitor", a declarat directorul Şcolii nr. 24.

Nu au frigidere

Dimensiunea tevaturii „laptele şi cornul" este mult mai amplă decât ar putea părea la o primă vedere. Incidentul de pe data de 27 aprilie se datorează, susţine reprezentantul unităţii de învăţământ, în mare parte unei „probleme de planificare" a celor care aduc produsele. „I-am rugat să vină ori înainte, ori după ce termină cursurile elevii. Dar ei aduc produsele în jurul orei 12.00, când copiii din clasele I-IV au plecat deja acasă, iar noi trebuie să le dăm a doua zi". În cazul incidentului de pe 27 aprilie a fost vorba despre patru zile, nu una, fiind la mijloc week-end-ul. Aspect ce ne face să credem că astfel de cazuri, când copiii sunt nevoiţi să servească iaurt expirat de o zi sau chiar în ziua când i se termină valabilitatea, au loc deseori. Faptul că produsele lactate nu sunt consumate la timp ridică alte probleme. Unitatea şcolară nu a avut fonduri din care să achiziţioneze lăzi frigorifice pentru depozitarea laptelui sau a iaurtului, iar Regia Autonomă de Exploatarea a Domeniului Public Privat, aflată în subordinea Primăriei şi Consiliului Local Municipal, nu i-a pus la dispoziţie utilităţile. „Am făcut adrese către această instituţie, dar nu s-a rezolvat. Noi, cadrele didactice, am adus de acasă două frigidere Arctic vechi şi, ca să nu îngheţe iaurturile care sunt puse în congelator, administratorul şcolii le schimbă prin rotaţie. Iar, în fiecare vineri face asta în timpul său liber", a spus Mihaela Calenici.

lapte_22.jpg„Vă rugăm să luaţi măsurile ce se impun"

„A veni căldura. Nu avem frigidere necesare pentru păstrarea produselor lactate. Zilnic, aprovizionarea se face târziu şi elevii din ciclul primar pleacă acasă, fiind nevoiţi să păstrăm alimentele la temperatura mediului ambient, neavând frigiderele necesare păstrării acestora. Vă rugăm să luaţi măsurile ce se impun pentru o bună desfăşurare a  programului", sesizează, pe forumul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ), administratorul şcolii, Marcel Popescu. Cotidianul ZIUA de Constanţa a încercat să obţină un punct de vedere din partea autorităţilor direct implicate în această problemă, dar nici directorul RAEDPP, Radu Babuş, Cristian Moldovanu, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Constanţa, şi Cristinel Dragomir, vicepreşedinte al CJC, nu au fost de găsit.

Sesizări lunare

Reclamaţii privind calitatea produselor de panificaţie şi lactate distribuite prin programul „Laptele şi cornul" s-au făcut lunar, în cursul acestui an şcolar. Măsurile au întârziat, însă, să apară. Astfel, din luna septembrie 2008 până în martie 2009, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a primit 24 de sesizări privind calitatea produselor şi 33 privind întârzierile înregistrate la livrare. Datele instituţiei întăresc suspiciunile că fenomenul produselor depozitate necorespunzător sau în afara termenului de valabilitate nu se opreşte la Şcoala nr. 24. Tot reprezentanţii ISJ spun că cele mai multe sesizări privind calitatea privesc schimbarea brânzei cu un alt produs lactat. „Brânza miroase urât şi nu o mănâncă nimeni", ne declara, în acest sens, una dintre elevele Şcolii nr. 24.

{mos_ri:Laptele si cornul}
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii