Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:25 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

"Legislatia in domeniul naval este aproape in totalitate armonizata la nivelul celei europene"

ro

25 Feb, 2004 00:00 1024 Marime text

Interviu cu directorul general al Autoritatii Navale Romane, Marin Chintoan Uta

Reporter: Ce a facut deosebit anul trecut Autoritatea Navala Romana?Marin Uta Chintoan: In anul 2003, una dintre prioritatile institutiei a constituit-o armonizarea legislatiei pe teme navale si maritime. In acest sens, s-a constituit o grupa de sase oameni care, inca de la inceputul anului, au lucrat cu Departamentul de Integrare Europeana din Ministerul Transporturilor numai si numai la transpunerea directivelor europene in aplicatie, reusind ca pana la finele anului circa 90% din legislatie sa fie transpusa in legislatie. De asemenea, am reusit sa reducem si rata de detentie a pavilionului romanesc, prin imbunatatirea standardelor.Rep.: Ati finalizat reorganizarea institutiei?M.C.: Desigur, foarte importanta a fost si reforma institutionala a ANR care, in mare parte, ne-a fost solicitata tot in cadrul procesului de integrare. Dovada eforturilor noastre a fost ca s-a inchis capitolul de negocieri pe transporturi navale, unde restanta era siguranta maritima.Rep.: S-a incheiat aducerea legislatiei la standardele europene?M.C.: Nu, nu s-a incheiat, acesta fiind doar inceputul, si vom continua anul acesta. In acest sens am creat o directie specializata, respectiv Directia pentru Integrare si Reglementari Legislative, cu sediul in Bucuresti, avand acolo 24 de oameni care lucreaza numai pe reglementari legislative. Am demarat, tot in cursul anului trecut, initiativa de a infiinta chiar o reprezentanta ANR la Agentia Maritima Europeana, cu sediul la Lisabona. Agentia in cauza este un organism european, infiintat anul trecut, si se va ocupa de reglementarea activitatii de transport maritim pentru toate tarile europene.Rep.: Ce a ramas neterminat din legislatie, la ce se refera?M.C.: Vom introduce o serie de directive care interzic accesul in porturile comunitare al navelor petroliere cu coca simpla. Noi inca nu am putut implementa aceasta directiva pentru ca, in prezent, in Romania se face import de titei in totalitate cu astfel de petroliere si am afecta aprovizionarea tarii cu titei.Rep.: Cand se va aplica si la noi totusi?M.C.: Aceasta directiva se va aplica de-abia din cea de-a doua jumatate a anului acesta.Rep.: S-au adunat sub acelasi acoperis toate institutiile care poarta denumirea de navale?M.C.: Da, am reusit acest lucru, reunindu-se Inspectoratul de Navigatie Civila cu Registrul Naval, fiind preluate si anumite activitati ale Directiei Generale de Navigatie din minister.Rep.: Aveti personal suficient?M.C.: Autoritatea are aproape sase sute de oameni, de la intrarea Dunarii in tara pana la Sulina, si desigur pe litoralul maritim, si trebuie sa spunem ca, atunci cand am avut nevoie de personal, ni s-a aprobat sa angajam.Rep.: Ce achizitii ati facut anul trecut?M.C.: Am reusit sa finalizam contractul de cumparare a unor salupe in vederea efectuarii de inspectie si control, fiecare locatie teritoriala avand cate trei astfel de mijloace de deplasare, performante, nou-noute, cu care putem interveni foarte rapid. De asemenea, am dezvoltat o retea informatica proprie care leaga in direct toate locatiile noastre din tara, putand sti oricand ce se intampla in tara, in domeniul maritim.Rep.: Ce v-ar mai trebui?M.C.: Pentru acest an ne-am propus sa completam sistemul de dirijare a traficului de la Constanta, cu instalatii de receptie a sistemelor de identificare automata a navelor, care vor deveni obligatorii din anul 2007, si ele sunt niste dispozitive montate la bordul vaselor si transmit din cinci in cinci secunde pozitia vasului, conditiile meteo, traseul, viteza, parametrii, deci absolut tot ce este necesar pentru siguranta sa.Rep.: De la ce distanta il luam in vizor, sa zicem asa?M.C.: Imediat ce intra in apele teritoriale romanesti.Rep.: Cam cati marinari mai sunt in evidentele institutiei?M.C.: Am reusit sa finalizam recent baza de date, astfel ca, la ora actuala, avem inregistrati circa 20.000 de navigatori, dintre care aproximativ 15.000 pe maritim, vreo cinci mii pe fluvial.Rep.: Pe Dunare cum mai stau lucrurile?M.C.: Daca anul trecut ne-am ocupat mai mult de problemele maritime, anul acesta ne vom ocupa preponderent de fluviu, unde ambarcatiunile au o stare tehnica precara, beneficiind aproape continuu de un sistem pagubos de derogari si amanari care le-au adus in starea jalnica in care se afla acum, astfel ca vom face o reverificare, in asa fel incat si aceste vase sa ajunga la standardele europene.Rep.: Cand se termina curatarea deltei de epave?M.C.: Acolo, mai ales pe canale, au existat sute de epave si nu mai avem prea mult de lucru, astfel incat pana la sfarsitul anului vom finaliza si aceasta misiune.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii