Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
13:36 26 06 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

În urma verificării, nu s-au constatat deficienţe Directorul Spitalului Judeţean Constanţa - „Acuzaţiile apărute cu privire la meniurile oferite de societatea de catering sunt nefondate“

ro

08 Jun, 2019 00:00 1467 Marime text
Managerul Spitalului Judeţean Constanţa, Cătălin Grasa, a vorbit, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, despre meniul pe care îl primesc pacienţii internaţi în cadrul SCJU şi nemulţumirile apărute în spaţiul public în ultima perioadă.
 
Managerul Cătălin Grasa a spus că acuzaţiile aduse societăţii care prepară mesele pacienţilor, conform cărora produsele ar fi alterate, sunt nefondate. „Suntem deschişi în ceea ce priveşte elementele negative reale, pentru a îmbunătăţi actul medical. Acuzaţiile apărute în mediul online cu privire la meniurile oferite de societatea de catering sunt nefondate. Imediat după apariţia acestor imagini, ne-am autosesizat şi am demarat o anchetă. Aceasta nu a confirmat acuzaţiile aduse“, a punctat directorul Cătălin Grasa.
 
Mai mult, acesta a precizat că toate meniurile sunt făcute împreună cu medicul dietetician. De asemenea, se ţine cont şi de valoarea alocaţiei de hrană. Spre exemplu, pentru adulţi este de 10 lei pe zi, pentru diabetici - 15 lei pe zi, iar pentru însoţitori - 7 lei pe zi. „În urma anchetei interne demarate, s-a stabilit că produsele erau conforme, în termen şi fără modificări ale gustului. Meniurile au fost întocmite de un asistent dietetician, în funcţie de recomandările medicului curant. În cadrul comisiei de nutriţie întrunite, s-a stabilit ca medicii nutriţionişti din SCJU să monitorizeze îndeaproape meniurile întocmite de asistentul dietetician“, a mai spus managerul unităţii sanitare.
 
 

„Calitatea alimentelor, prepararea şi livrarea hranei, verificate de asistentul dietetician“

 
Petre Preda, reprezentantul societăţii SC Arimex Comexim 2000 SRL, firma care se ocupă de hrana pacienţilor de la Spitalul Judeţean Constanţa, a precizat ca va acţiona în judecată persoanele care au iniţiat această campanie denigratoare. „Atât calitatea alimentelor, calitatea produselor finite, precum şi prepararea hranei şi livrarea hranei au fost verificate de către salariatul spitalului, respectiv asistentul dietetician de serviciu. Apreciem ca fiind tendenţioasă şi răutăcioasă postarea în cauză. Dacă unul dintre pacienţi are vreo nemulţumire, firesc este să sesizeze personalul secţiei, să solicite clarificări, să se acorde posibilitatea analizării situaţiei, a temeiniciei nemulţumirii, nu să transmită imagini sau păreri tendenţioase care afectează imaginea noastră şi a spitalului. Vom acţiona în judecată aceste persoane“, a explicat Petre Preda.
 
Referitor la postarea altei mămici, din data de 4.06.2019, Petre Preda a precizat că meniul mămicii internate pe secţia de pediatrie, ca însoţitor, cu o alocaţie de hrană de 7 lei/zi (pentru trei mese), la masa de cină a fost compus din cremă de brânză de capră de 150 gr. Delaco Grace - o cutie, cartofi natur - 250 grame şi ceai Lipton cu lămâie - 250 ml. „Copiii care sunt internaţi în secţia de pediatrie şi nu au regimuri dietetice au primit la cină cremă de brânză de capră - 150 grame Delaco Grace - o cutie, cartofi natur - 250 grame, ceai Lipton cu lămâie - 250 ml şi două eugenii cu vanilie - 40 de grame. Copiii cu alte diete au primit la cină dovlecei gratinaţi cu brânză de vaci - 250 de grame, ceai Lipton cu lămâie - 250 ml şi două napolitane cu vanilie - 40 de grame. Apreciem ca fiind incorectă postarea doamnei internate ca însoţitor pe secţia de pediatrie. În mod tendenţios, nu a postat şi cutia cu brânză pe care a primit-o, probabil pentru că ştia că valoarea alocaţiei la care a fost internată este de 7 lei/zi cu TVA pentru mic dejun, prânz şi cină, iar numai cutia cu brânză primită are valoarea de 7,18 lei“, a mai spus Petre Preda.
 

„Societatea noastră este preocupată să ofere servicii şi produse de calitate“

 
Mai mult, calitatea alimentelor, calitatea produselor finite, prepararea şi livrarea hranei sunt verificate de către salariatul unităţii sanitare, respectiv asistentul dietetician de serviciu. „Precizăm faptul că în dimineaţa următoare primei postări, respectiv în data de luni, 3 iunie, o echipă de control formată din trei inspectori din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa a mers în saloane, a făcut fotografii ale hranei, după care s-a prezentat la bucătăria noastră şi a verificat provenienţa mărfurilor, modul de depozitare, condiţiile de lucru, termenele de valabilitate, precum şi probele alimentare. În urma verificării, nu s-au constatat deficienţe. Considerăm că persoanele care fac astfel de demersuri fără a avea sustenabilitate trebuie să fie într-un anumit fel sancţionate, pentru că prin astfel de gesturi de denigrare oamenii îşi pierd încrederea în serviciile oferite de Spitalul Judeţean Constanţa.
 
Apreciem că postările sunt tendenţioase şi au ca scop denigrarea unităţii sanitare şi, în consecinţă, şi a societăţii noastre. Asigurăm pe toţi pacienţii internaţi la Spitalul Judeţean Constanţa că societatea noastră este permanent preocupată să ofere servicii şi produse de calitate. Aceasta în condiţiile în care nivelul alocaţiilor de hrană stabilite prin hotărâre de Guvern a rămas nemodificat, iar preţurile alimentelor de bază s-au scumpit substanţial, unele chiar şi cu 500%“, a mai punctat Petre Preda.
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii