Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:16 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Anuntul "Marfa vanduta nu se schimba" contravine legii

ro

14 May, 2003 00:00 10220 Marime text

Inspectorii OPC au declansat o campanie impotriva acelor societati care refuza sa schimbe marfa deja achizitionata chiar si atunci cand aceasta prezinta deficiente * Daca agentul economic refuza rezolvarea reclamatiei, nu ramane decat sa se faca apel la OPC * Daca in timpul acestor controale vor fi depistate cazuri in care magazinele au afisate anunturi de acest gen vor fi aplicate sanctiuni contraventionale

Inspectorii Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (OPC) au declansat la nivelul intregii tari o campanie impotriva acelor societati care refuza sa schimbe marfa deja achizitionata chiar si atunci cand aceasta prezinta deficiente. Foarte multe magazine prezinta expus la vedere anuntul "Marfa vanduta nu se schimba", fara sa stie ca acest lucru contravine prevederilor legale aflate in vigoare in ceea ce priveste protectia drepturilor consumatorilor. Fie ca este vorba de alimente, de imbracaminte sau de produse electrocasnice, multi oameni constata ca s-au pacalit imediat sau la putin timp dupa ce au achitat banii. In momentul in care cineva este nemultumit de marfa pe care a achizitionat-o, nu are altceva de facut decat sa apeleze la inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor. Inainte de aceasta, este bine sa se incerce rezolvarea la fata locului a problemei, intrucat in cazul in care marfa prezinta deficiente, agentul economic in cauza este obligat sa o schimbe Pentru produsele nealimentare, altele decat cele care se comercializeaza cu certificat de garantie, respectiv incaltaminte, textile, tricotaje, confectii din piele si din blana, articole de marochinarie, articole scolare si de papetarie, sticlarie etc., cel in cauza trebuie sa se adreseze agentului economic de unde le-a achizitionat, prezentand si bonul de cumparare a bunurilor. Daca agentul economic refuza rezolvarea reclamatiei, nu ramane decat sa se faca apel la OPC. Reclamatia poate fi facuta verbal sau telefonic, atunci cand se doreste doar o sesizare privind calitatea necorespunzatoare a produsului sau serviciului prestat, in vreme ce, in cazul in care se doreste restituirea contravalorii produsului sau a serviciilor, inlocuirea sau remedierea produselor deficitare, trebuie facuta o reclamatie scrisa. Inspectorul OJPC Rodica Mocanu ne-a declarat ca, zilnic, sunt primite reclamatii telefonice din partea celor nemultumiti de anumite servicii. In cazul tuturor acestor reclamatii, inspectorii efectueaza controale pentru a verifica autenticitatea reclamatiilor si pentru a lua masurile de rigoare. Daca in timpul acestor controale vor fi depistate cazuri in care magazinele au afisate anunturi de genul "Marfa vanduta nu se schimba", acestea vor fi sanctionate contraventional.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii